Platforma zakupowa B2B – bo przyszłość biznesu
rozstrzyga się online
Według analityków Gartnera do 2025 roku nawet 80% interakcji w sprzedaży B2B będzie odbywać się online. Ta perspektywa zmienia w handlu B2B wszystko: model pracy, ścieżki dotarcia do klienta, zadania handlowców. Nie czekaj, aż rynek zweryfikuje, czy nadążasz za zmianami – już teraz przeprowadź swój biznes przez cyfrową transformację. Platforma zakupowa B2B to najważniejszy krok w stronę nowoczesnej sprzedaży.
E-commerce wkracza do B2B
Czy wiesz, że przyszłość handlu B2B nierozerwalnie wiąże się z e-commerce?
- 90% przedsiębiorców oferujących produkty i usługi dla biznesu planuje rozwijać sprzedaż online
- 86% firm o dochodach powyżej 100 mln zł prowadzi sprzedaż B2B e-commerce
- 95% przedsiębiorców widzi pozytywne efekty wdrożenia e-commerce B2B
- 7,72 tryliona dolarów wynosi globalna sprzedaż e-commerce B2B
(źródło: raporty B2B E-commerce NOW 2022 Izby Gospodarki Elektronicznej i Future of sales 2025 Gartnera)
Obierz kierunek na nowoczesną sprzedaż w e-commerce B2B
Platforma zakupowa B2B to system, który umożliwia realizację procesów handlowych online. Automatyzuje, optymalizuje i przyspiesza każdy z etapów sprzedaży: od prezentacji oferty, przez finalizację transakcji, aż po obsługę zamówienia i zarządzanie relacjami z klientem. Z jego możliwości korzystają producenci, hurtownicy, dystrybutorzy i przedsiębiorstwa oferujące produkty, usługi czy rozwiązania dla biznesu.
Prosty katalog online może być niewystarczający. Firmy coraz częściej decydują się na nowoczesne, wielokanałowe platformy, które dostarczają kupującym komplet informacji i przeprowadzają ich przez proces zakupu tak szybko, prosto i intuicyjnie, jak Zalando, Allegro czy IKEA.
Inteligenta wyszukiwarka
Wyszukiwarka znajdująca to, czego szukają Twoi klienci. Szybko zwróci wynik bez względu na to, czy użytkownik wpisze numer produktu albo nazwę czy zrobi literówkę.
Szybko, szybciej
Nowoczesna technologia napędzająca interfejs naszego rozwiązania B2B zapewnia błyskawiczną i wydajną pracę.
Hurtowo
Wygodny interfejs umożliwia masowe dodawanie produktów do koszyka i przejście do zamówienia w sekundę. Klienci mogą powtórzyć takie zamówienie jednym kliknięciem.
Integracje
Zawsze na czasie – zawsze jednolite dane dzięki wydajnym integracjom z Twoim ERP czy systemem finansowo-księgowym i aktualizacjom w czasie rzeczywistym.
Marketing
Możliwość stosowania spójnych strategii sprzedażowych i zaawansowanych kampanii marketingowych jak w systemach B2C – tylko lepiej, bo z opcją dostosowania promocji i rabatów dla różnych grup klientów.
Komunikacja z klientem
Ogłoszenia, promocje, newslettery, wszystkie informacje w jednym miejscu – spójna komunikacja między handlowcem a klientem na platformie B2B.
Indywidualne cenniki dla kontrahentów
Autoryzacja dostępu do systemu B2B umożliwia użytkownikowi przeglądanie katalogu produktów wraz z indywidualnymi cenami.
Wielomagazynowość
Możliwość korzystania z wielu magazynów połączonych w jeden.
I o wiele więcej
Zaawansowana analityka, system raportowania, historia zamówień, kontrola dystrybucji, kalendarz dostaw, stały dostęp do faktur i rozliczeń, limity handlowe i blokady, różne opcje rozliczeń, wielowalutowość i wielojęzyczność.
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji
Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.
4,9 z 62 opinii
Sprzedawaj więcej i sprawniej
Każdy klient biznesowy to konsument. Doświadczenia z zakupów B2C mocno rezonują na proces decyzyjny w B2B. Szczególnie dziś, gdy na kluczowych stanowiskach dokonuje się zmiana pokoleniowa: decyzje podejmuje generacja, która dorastała wraz ze światem cyfrowym i właściwie nie pamięta rzeczywistości przedinternetowej.
To tendencja globalna, przynosząca zmianę, której nie da się uniknąć. Sektor B2B staje właśnie przed dużym wyzwaniem – ale i przed niemałą szansą. To od Ciebie zależy, na co spożytkujesz potencjał swojego biznesu: na pokonywanie przeszkód czy wykorzystywanie możliwości. Wdrożenie platformy B2B jest szansą. Bezdyskusyjnie.
Zwiększaj zyski
Automatyzacja działań + obniżenie kosztów marketingu i promocji + kontrola procesów eliminująca błędy + lepsze dopasowanie oferty do potrzeb kontrahentów + usprawnienie płatności. Rachunek jest prosty: wdrożenie platformy sprzedażowej B2B to zysk w tak wielu obszarach, że zignorowanie tej szansy byłoby kosztowną stratą.
Docieraj do nowych klientów
Cold calling przestał działać. Nawet 70% wiedzy o produkcie klienci B2B zdobywają na własną rękę. Nie potrzebują kontaktu z handlowcem, bo źródłem informacji jest dla nich internet. Dzięki platformie B2B możesz pozycjonować się w wyszukiwarkach czy korzystać z rozwiązań AdTech – i być ze swoją ofertą dokładnie tam, gdzie są Twoi klienci.
Obniżaj koszty sprzedaży
Platforma zakupowa B2B automatyzuje proces sprzedaży hurtowej. Twoim pracownikom daje czas i energię na inne zadania, a klientom – możliwość składania zamówień 24/7, zawsze aktualne informacje o ofercie i spersonalizowane rekomendacje produktowe. Cross-selling i up-selling nigdy nie były prostsze w realizacji.
Sprzedawaj na rynkach zagranicznych
Na rodzimym rynku robi się za ciasno? Platforma zakupowa B2B może obsługiwać wiele języków i wiele walut. Pozwala też na łatwe tłumaczenie i lokalizację treści sprzedażowych czy marketingowych i znacznie ułatwia ekspansję na rynki międzynarodowe. Wyjdź ze swoją ofertą poza granice – i ograniczenia offline’u.
Technologie zasilające B2B
Magento
Kosmicznie wydajne. Tak funkcjonalne, że przekracza wyobrażenia. O nieograniczonych możliwościach rozbudowy. Magento 2 to najlepsza platforma dla e-commerce B2B. Oferuje m.in. możliwość zarządzania klientami B2C i B2B w ramach jednego sklepu, wysoką elastyczność w zakresie obsługi zamówień, wielopoziomowy system cenowy – a wszystko to z zachowaniem najwyższego customer experience.
Pimcore
Elastyczny, skalowalny, zbudowany z wykorzystaniem najnowocześniejszego stosu technologicznego. Pimcore to jeden z najlepszych systemów zarządzania informacją produktową (PIM). Dzięki niemu możesz zarządzać danymi o produktach z jednego, scentralizowanego miejsca – szybko, wygodnie i bez błędów, tak, aby Twoi klienci otrzymywali zawsze aktualne i spersonalizowane informacje.
Platforma B2B – zbudowana z potrzeb, nie z wyobrażeń
Sprzedaż w B2B to nie sprint. To maraton. W procesie decyzyjnym uczestniczy średnio 6 osób, a cały proces trwa wiele tygodni. Nie ma tutaj miejsca na „wydaje mi się” – po żadnej ze stron. Platforma zakupowa B2B musi powstać na potrzebach biznesu i wymaganiach rynku, a nie na wyobrażeniach.
W Ageno dobrze to rozumiemy. E-commerce tworzymy z naciskiem na „commerce”. W ogólnym rozrachunku liczą się przecież liczby: sprzedaż, wynik, zwrot z inwestycji. W ciągu ponad 10 lat pracy nad projektami e-commerce wypracowaliśmy procedury wdrożenia, które łączą stronę technologiczną z perspektywą biznesową.
Etapy wdrożenia
Planujemy
Zanim zaczniemy projektować, analizujemy, pytamy i odkrywamy zawiłości branży. Musimy zrozumieć Twój biznes, strukturę sprzedaży i specyfikę rynku, dlatego przeprowadzamy analizę przedwdrożeniową i realizujemy cykl spotkań projektowych.
Tworzymy
Na podstawie przygotowanej strategii projektujemy makiety i interfejs użytkownika (UX/UI), a następnie rozpoczynamy etap programowania. Tworzymy architekturę dopasowaną do systemów IT Twojej firmy – tych istniejących i tych, których możesz potrzebować w przyszłości – i przeprowadzamy migracje danych oraz integracje z zewnętrznymi rozwiązaniami.
Testujemy
We współpracy z Twoim zespołem. Pracujemy według metodyk zwinnych (Scrum, Kanban, Scumban), dostarczając kolejne funkcjonalności w krótkich odcinkach czasowych. Dzięki temu możesz na bieżąco śledzić postępy i kształtować efekty naszych działań.
Rozwijamy
Po uruchomieniu platformy B2B oferujemy usługi utrzymania i rozwoju. Tworzymy skalowalne rozwiązania, które można wszechstronnie rozbudowywać. E-commerce, napędzany kolejnymi innowacjami, nieustannie się zmienia.
Nasze realizacje – pracujemy dla liderów w swoich branżach
4,9 z 62 opinii
Wejdź do świata e-commerce – Twoi klienci już tutaj są
Referencje – sprawdź, co mówią o nas klienci
Ponad 90% naszych nowych projektów pochodzi z rekomendacji obecnych klientów. Ta statystyka niezmiennie napawa nas dumą. Sprawdź, co mówią o nas właściciele i managerowie e-commerce’ów, które mieliśmy szansę i przyjemność współtworzyć.
4,9 z 62 opinii
Ageno zasługuje na szczególne wyróżnienie na rynku ze względu na ich profesjonalne podejście, elastyczność oraz zaangażowanie. Podczas naszej kilkuletniej współpracy mieliśmy okazję zrealizować wiele interesujących projektów. Chciałbym podkreślić ich doskonałą komunikację, wysoki poziom profesjonalizmu oraz szybkość reakcji.
Paweł Danel
Firma Ageno pracuje szybko i terminowo, a co najważniejsze — iteracyjnie, dzięki czemu zlecając im projekt, cały czas mogliśmy śledzić, czy Ageno realizuje go zgodnie z naszą wizją. Kiedy tylko mieliśmy uwagi do projektu, ludzie z Ageno od razu potrafili skorygować go zgodnie z naszymi oczekiwaniami, co zaoszczędziło obu stronom wiele czasu. Polecam współpracę z Ageno!
Julia Krzysztofiak-Szopa
I recommend Ageno because of its professional approach, flexibility and attention to customer satisfaction. This company is also distinguished by good relations with customers, precise approach to details, excellent communication, comprehensive advice, high quality of services, reliability, efficiency and quick response to changes. In addition, Ageno has the ability to solve problems and ensure speed.
Jiři Gawel
W ciągu ponad 10 lat mojej kariery nigdy nie uczestniczyłem we wdrożeniu e-commerce, z którym było tak mało problemów i które przebiegło tak płynnie. Wdrożyliśmy Magento 2 w ciągu 4 miesięcy, a nie był to start od zera, ale dynamiczna przesiadka do pędzącego pociągu.
Przemysław Golba
Rekomenduję firmę Ageno, z którą współpracujemy od wielu lat, od samego początku pracy nad naszym systemem e-commerce. Z powodzeniem wdrożyli, utrzymują i rozwijają nasze systemy e-commerce. Zespół Ageno jest elastyczny jeśli chodzi o współpracę, przed wdrażaniem nowych funkcjonalności upewnia się, że to co buduje jest zgodne z celami biznesowymi naszej firmy. Obsługuje nas stały zespół, z którym mamy bardzo dobre relacje. Polecam Ageno, jako partnera kompetentnego i godnego zaufania w dziedzinie systemów e-commerce opartych o Magento, PIM, integracji itp.
Alicja Ptaszkiewicz
Umów się na bezpłatną
konsultację
Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.
FAQ
Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:
- Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
- Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?
Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.
Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.
Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.
Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.
Zadaj nam dowolne pytanie
Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji
Współpracując z nami, pomagasz!
Wspieramy organizacje pożytku publicznego, fundacje i akcje charytatywne. Wierzymy w społeczną odpowiedzialność biznesu.