PIM – system, który napędza e-commerce

Jeśli sprzedajesz 5 produktów, bazą wiedzy o ich specyfikacji może być Twoja głowa. Jeśli 50 – arkusz Excel. Kiedy jednak e-commerce się rozrasta, dane o produktach zaczynają mnożyć się w nieskończoność, zasypując Cię z szybkością lawiny – a wtedy prowizoryczne rozwiązania przestają wystarczać. System PIM daje oddech: porządkuje informacje produktowe i pozwala zarządzać nimi z jednego miejsca.

Schemat integracji systemu PIM

PIM – system zarządzania informacją produktową

PIM (Product Information Management) to system do zarządzania informacją produktową, który można połączyć z platformą e-commerce. Jest centralną bazą kompletnych danych o produkcie: od specyfikacji technicznej, atrybutów i kategoryzacji, przez materiały marketingowe, aż po dodatkowe dokumenty, takie jak instrukcje czy certyfikaty. PIM ułatwia gromadzenie informacji z wielu rozproszonych źródeł i pozwala zarządzać nimi w sposób zautomatyzowany. Umożliwia także dystrybucję danych do wielu kanałów: platformy e-commerce, aplikacji, marketplace’ów, katalogów online i offline.

Czy potrzebujesz systemu PIM?

Zdecydowanie tak, jeśli:

  • dysponujesz dużym i zróżnicowanym asortymentem,
  • sprzedajesz produkty o złożonych atrybutach lub w wielu wariantach,
  • dane o produktach pozyskujesz z różnych źródeł,
  • prowadzisz sprzedaż w wielu kanałach lub językach,
  • zauważasz problemy z utrzymaniem jakości danych produktowych,
  • nad ofertą produktową pracuje wiele osób z różnych działów.

Dzięki PIM:

Ikona zbiory danych

Zautomatyzujesz procesy związane z zarządzaniem informacją produktową

Ikona wzrost

Uzyskasz najwyższą jakość i spójność danych produktowych

Ikona network

Udostępnisz dane w wielu kanałach sprzedaży i zaktualizujesz je w czasie rzeczywistym

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.

Umów bezpłatną konsultacjęUmów konsultację

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58
Krzysztof Kowalik

Korzyści z wdrożenia PIM

Karta produktu jest najważniejszą stroną w Twoim e-sklepie. To tutaj zapada kluczowa dla e-commerce decyzja: decyzja o zakupie. System PIM (Product Information Management) – dzięki temu, że porządkuje informacje produktowe i ułatwia kontrolowanie jakości danych – stanowi jedno z ogniw pośrednio wspierających sprzedaż. Zamiana rubryk w Excelu na system PIM może być dla Twojego e-commerce niesamowitym katalizatorem rozwoju. Kiedy żmudny proces gromadzenia, strukturyzacji i dystrybucji informacji o produktach zostaje zautomatyzowany, uwalniają się cenne zasoby – czas i pieniądze, które wykorzystasz w zupełnie innych obszarach funkcjonowania swojej firmy.

Szybciej wprowadzaj produkty do sprzedaży

Cykl życia produktu jest dziś krótszy niż kiedykolwiek, więc szybki time-to-market może przesądzić o powodzeniu projektu. Za sprawą tego, że PIM w jednym miejscu zbiera wszystkie informacje o towarach, ich wprowadzanie na rynek przebiega sprawniej. We współczesnym e-commerce czas jest walutą, dzięki której można zdobyć cenną przewagę nad konkurencją.

Oszczędzaj czas i koszty

Automatyzując proces uzupełniania i przetwarzania informacji produktowych w PIM, oszczędzasz roboczogodziny swojego zespołu. Czas i energia, które pracownicy marnowaliby na wypełnianie tabelek w Excelu, mogą zasilić inne projekty, Przeniesienie żmudnych, powtarzalnych procesów z człowieka na system pozwala także ograniczyć błędy – a to również redukuje koszty.

Monetyzuj rich content

W e-commerce decyzja o zakupie zapada błyskawicznie – masz zaledwie kilka sekund, aby zainteresować klienta swoją ofertą. Im czytelniejsze i pełniejsze informacje o produkcie zaprezentujesz użytkownikom, tym większa szansa, że przekonasz ich do finalizacji transakcji. System PIM ułatwia tworzenie rich contentu: wyczerpujących opisów wzbogaconych atrakcyjnymi multimediami.

Łatwiej zarządzaj produktami w omnichannel

Nawet jeśli nie sprzedajesz w omnichannel, wkrótce zaczniesz to robić – sprzedaż wielokanałowa to najważniejszy punkt rozwoju e-commerce. Twoi klienci są wszędzie: w social mediach, na marketplace’ach, nawet offline. Dzięki PIM dostarczysz im zawsze aktualną informację o produktach, kompletną i spójną we wszystkich kanałach.

Zwiększaj asortyment, rozszerzaj sprzedaż

Łatwiejsze zarządzanie danymi o aktualnym asortymencie, łatwiejsze wprowadzanie nowego – kiedy nad informacją produktową czuwa system PIM, rozszerzanie sprzedaży o kolejne produkty przebiega supergładko. Integracja z różnymi źródłami danych, masowa edycja wielu rekordów, automatyzacja czynności – z PIM na pokładzie firmy wszystko jest prostsze.

Automatyzacja składu DTP

Automatyzacja części prac DTP przez wykorzystanie modułu EasyCatalog firmy 65bit (który jest naszym partnerem). Zalety tego systemu obejmują szybką implementację, zastąpienie ręcznego kopiowania i wklejania, elastyczność w modyfikacji szablonów oraz łatwość aktualizacji zawartości dokumentów. Dzięki klarownej strukturze danych i prostym układom, metoda ta umożliwia też automatyczne tworzenie dokumentów wielostronicowych – np. katalogów produktowych.

Mierz wyżej

System PIM można łatwo zintegrować z platformami e-commerce i zewnętrznymi narzędziami, takimi jak ERP, tworząc wszechstronne zaplecze technologiczne. Elementy tej układanki wzajemnie się uzupełniają, dostarczając funkcje, które pozwolą Ci lepiej odpowiadać na wyzwania, jakie stawia przed Tobą rynek – i w rozwoju firmy mierzyć zdecydowanie wyżej.

Informacja produktowa kiedy nie masz PIM i informacja produktowa kiedy masz PIM

PIM – system zasilany technologią Pimcore

W Ageno wdrażamy PIM oparte o Pimcore – jeden z najlepszych systemów Product Information Management na rynku. Pimcore to wydajna, stabilna i w pełni skalowalna platforma do zarządzania informacją produktową we wszystkich kanałach sprzedaży. Dzięki wykorzystaniu potencjału najnowocześniejszych technologii (API-first, koncepcji mikroserwisów czy architektury headless) można precyzyjnie dopasować jej funkcje do potrzeb konkretnego biznesu, aby jeszcze lepiej odpowiadać na wymagania użytkowników. 100 tysięcy przedsiębiorców, którzy już wdrożyli Pimcore w swoich firmach – a wśród nich tak topowe marki, jak Bosch, Audi czy TUI – nie może się mylić. Pimcore to właściwy wybór.

Dowiedz się więcej o Pimcore

Wdrożenie PIM z Ageno – technologia dla biznesu

Wdrożenie PIM to nie tylko wybór i implementacja konkretnego systemu. Technologia może zasilić e-commerce wielkim potencjałem, ale tylko wtedy, jeśli będzie realizować cele biznesowe. W Ageno łączymy obie te kwestie, patrząc na projekt zarówno z perspektywy technologicznej, jak i biznesowej. Nie tylko wdrożamy systemy PIM od strony technicznej, ale też projektujemy model danych oraz cały proces zarządzania informacją produktową – po to, aby jak najpełniej dopasować możliwości technologii do potrzeb biznesu.

Dowiedz się więcej o Pimcore

Porozmawiajmy o PIM

Referencje – sprawdź, co mówią o nas klienci

Ponad 90% naszych nowych projektów pochodzi z rekomendacji obecnych klientów. Ta statystyka niezmiennie napawa nas dumą. Sprawdź, co mówią o nas właściciele i managerowie e-commerce’ów, które mieliśmy szansę i przyjemność współtworzyć.

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58

Umów się na bezpłatną
konsultację

Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.

FAQ

Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:

  • Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
  • Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?

Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.

Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.

Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.

Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.

Zadaj nam dowolne pytanie

Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji