PIM – system, który napędza e-commerce

Jeśli sprzedajesz 5 produktów, bazą wiedzy o ich specyfikacji może być Twoja głowa. Jeśli 50 – arkusz Excel. Kiedy jednak e-commerce się rozrasta, dane o produktach zaczynają mnożyć się w nieskończoność, zasypując Cię z szybkością lawiny – a wtedy prowizoryczne rozwiązania przestają wystarczać. System PIM daje oddech: porządkuje informacje produktowe i pozwala zarządzać nimi z jednego miejsca.

Schemat integracji systemu PIM

PIM – system zarządzania informacją produktową

PIM (Product Information Management) to system do zarządzania informacją produktową, który można połączyć z platformą e-commerce. Jest centralną bazą kompletnych danych o produkcie: od specyfikacji technicznej, atrybutów i kategoryzacji, przez materiały marketingowe, aż po dodatkowe dokumenty, takie jak instrukcje czy certyfikaty. PIM ułatwia gromadzenie informacji z wielu rozproszonych źródeł i pozwala zarządzać nimi w sposób zautomatyzowany. Umożliwia także dystrybucję danych do wielu kanałów: platformy e-commerce, aplikacji, marketplace’ów, katalogów online i offline.

Czy potrzebujesz systemu PIM?

Zdecydowanie tak, jeśli:

  • dysponujesz dużym i zróżnicowanym asortymentem,
  • sprzedajesz produkty o złożonych atrybutach lub w wielu wariantach,
  • dane o produktach pozyskujesz z różnych źródeł,
  • prowadzisz sprzedaż w wielu kanałach lub językach,
  • zauważasz problemy z utrzymaniem jakości danych produktowych,
  • nad ofertą produktową pracuje wiele osób z różnych działów.

Dzięki PIM:

Ikona zbiory danych

Zautomatyzujesz procesy związane z zarządzaniem informacją produktową

Ikona wzrost

Uzyskasz najwyższą jakość i spójność danych produktowych

Ikona network

Udostępnisz dane w wielu kanałach sprzedaży i zaktualizujesz je w czasie rzeczywistym

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.

Umów bezpłatną konsultację

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58
Krzysztof Kowalik

Korzyści z wdrożenia PIM

Karta produktu jest najważniejszą stroną w Twoim e-sklepie. To tutaj zapada kluczowa dla e-commerce decyzja: decyzja o zakupie. System PIM (Product Information Management) – dzięki temu, że porządkuje informacje produktowe i ułatwia kontrolowanie jakości danych – stanowi jedno z ogniw pośrednio wspierających sprzedaż. Zamiana rubryk w Excelu na system PIM może być dla Twojego e-commerce niesamowitym katalizatorem rozwoju. Kiedy żmudny proces gromadzenia, strukturyzacji i dystrybucji informacji o produktach zostaje zautomatyzowany, uwalniają się cenne zasoby – czas i pieniądze, które wykorzystasz w zupełnie innych obszarach funkcjonowania swojej firmy.

Szybciej wprowadzaj produkty do sprzedaży

Cykl życia produktu jest dziś krótszy niż kiedykolwiek, więc szybki time-to-market może przesądzić o powodzeniu projektu. Za sprawą tego, że PIM w jednym miejscu zbiera wszystkie informacje o towarach, ich wprowadzanie na rynek przebiega sprawniej. We współczesnym e-commerce czas jest walutą, dzięki której można zdobyć cenną przewagę nad konkurencją.

Oszczędzaj czas i koszty

Automatyzując proces uzupełniania i przetwarzania informacji produktowych w PIM, oszczędzasz roboczogodziny swojego zespołu. Czas i energia, które pracownicy marnowaliby na wypełnianie tabelek w Excelu, mogą zasilić inne projekty, Przeniesienie żmudnych, powtarzalnych procesów z człowieka na system pozwala także ograniczyć błędy – a to również redukuje koszty.

Monetyzuj rich content

W e-commerce decyzja o zakupie zapada błyskawicznie – masz zaledwie kilka sekund, aby zainteresować klienta swoją ofertą. Im czytelniejsze i pełniejsze informacje o produkcie zaprezentujesz użytkownikom, tym większa szansa, że przekonasz ich do finalizacji transakcji. System PIM ułatwia tworzenie rich contentu: wyczerpujących opisów wzbogaconych atrakcyjnymi multimediami.

Łatwiej zarządzaj produktami w omnichannel

Nawet jeśli nie sprzedajesz w omnichannel, wkrótce zaczniesz to robić – sprzedaż wielokanałowa to najważniejszy punkt rozwoju e-commerce. Twoi klienci są wszędzie: w social mediach, na marketplace’ach, nawet offline. Dzięki PIM dostarczysz im zawsze aktualną informację o produktach, kompletną i spójną we wszystkich kanałach.

Zwiększaj asortyment, rozszerzaj sprzedaż

Łatwiejsze zarządzanie danymi o aktualnym asortymencie, łatwiejsze wprowadzanie nowego – kiedy nad informacją produktową czuwa system PIM, rozszerzanie sprzedaży o kolejne produkty przebiega supergładko. Integracja z różnymi źródłami danych, masowa edycja wielu rekordów, automatyzacja czynności – z PIM na pokładzie firmy wszystko jest prostsze.

Mierz wyżej

System PIM można łatwo zintegrować z platformami e-commerce i zewnętrznymi narzędziami, takimi jak ERP, tworząc wszechstronne zaplecze technologiczne. Elementy tej układanki wzajemnie się uzupełniają, dostarczając funkcje, które pozwolą Ci lepiej odpowiadać na wyzwania, jakie stawia przed Tobą rynek – i w rozwoju firmy mierzyć zdecydowanie wyżej.

Informacja produktowa kiedy nie masz PIM i informacja produktowa kiedy masz PIM

PIM – system zasilany technologią Pimcore

W Ageno wdrażamy PIM oparte o Pimcore – jeden z najlepszych systemów Product Information Management na rynku. Pimcore to wydajna, stabilna i w pełni skalowalna platforma do zarządzania informacją produktową we wszystkich kanałach sprzedaży. Dzięki wykorzystaniu potencjału najnowocześniejszych technologii (API-first, koncepcji mikroserwisów czy architektury headless) można precyzyjnie dopasować jej funkcje do potrzeb konkretnego biznesu, aby jeszcze lepiej odpowiadać na wymagania użytkowników. 100 tysięcy przedsiębiorców, którzy już wdrożyli Pimcore w swoich firmach – a wśród nich tak topowe marki, jak Bosch, Audi czy TUI – nie może się mylić. Pimcore to właściwy wybór.

Dowiedz się więcej o Pimcore

Wdrożenie PIM z Ageno – technologia dla biznesu

Wdrożenie PIM to nie tylko wybór i implementacja konkretnego systemu. Technologia może zasilić e-commerce wielkim potencjałem, ale tylko wtedy, jeśli będzie realizować cele biznesowe. W Ageno łączymy obie te kwestie, patrząc na projekt zarówno z perspektywy technologicznej, jak i biznesowej. Nie tylko wdrożamy systemy PIM od strony technicznej, ale też projektujemy model danych oraz cały proces zarządzania informacją produktową – po to, aby jak najpełniej dopasować możliwości technologii do potrzeb biznesu.

Sprawdź nasze realizacje

4,9 z 62 opinii

Squaber

Według wielu najlepsza aplikacja do zarządzania portfelem akcji dla inwestorów indywidualnych

Martes Sport

Ekstremalne przyspieszenie: pomogliśmy zredukować czas dostawy z 7 dni do 24 godzin

Fitanu

Bezkompromisowa jakość: kompletna platforma e-commerce dla B2C klasy premium

Dowiedz się więcej o Pimcore

Porozmawiajmy o PIM dla Twojego biznesu

Referencje – sprawdź, co mówią o nas klienci

Ponad 90% naszych nowych projektów pochodzi z rekomendacji obecnych klientów. Ta statystyka niezmiennie napawa nas dumą. Sprawdź, co mówią o nas właściciele i managerowie e-commerce’ów, które mieliśmy szansę i przyjemność współtworzyć.

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58
Zobacz więcej opinii
Julia Krzysztofiak-Szopa

Julia Krzysztofiak-Szopa

Yieldbird – International Operations Manager

Firma Ageno pracuje szybko i terminowo, a co najważniejsze — iteracyjnie, dzięki czemu zlecając im projekt, cały czas mogliśmy śledzić, czy Ageno realizuje go zgodnie z naszą wizją. Kiedy tylko mieliśmy uwagi do projektu, ludzie z Ageno od razu potrafili skorygować go zgodnie z naszymi oczekiwaniami, co zaoszczędziło obu stronom wiele czasu. Polecam współpracę z Ageno!
testimonial

Łukasz Matuszewski

Proxter

Wyśmienity kontakt, błyskawiczna realizacja, doskonałej jakości design i kod HTML/CSS, duży nacisk na usability. Jednym słowem — perfekcja!
Rafał Nycz

Rafał Nycz

Iguana Group

Wyśmienity kontakt, doskonałej jakości kod i szczegóły, duży nacisk na usability.
Konrad Wocko

Konrad Wocko

Wocko – CEO

Doświadczenie w projektowaniu interfejsów webowych, UX/UI oraz doradztwie związanym z serwisami internetowymi Ageno potwierdziło na przestrzeni kilku lat współpracy. Ludzie tworzący Ageno to pasjonaci wszystkiego, co związane jest z nowymi technologiami. Praca z nimi zawsze przynosi świetne efekty. W ciągu naszej kilkuletniej współpracy powstało wiele projektów odnoszących sukces biznesowy w internecie.

Umów się na bezpłatną
konsultację

Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.

FAQ

Zadaj nam dowolne pytanie

Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji



    Współpracując z nami, pomagasz!

    Wspieramy organizacje pożytku publicznego, fundacje i akcje charytatywne.