Eurofirany PIM
Eurofirany PIM

System PIM Eurofirany. Sukces szyty na miarę: niestandardowe produkty, nieskończone możliwości

Wdrożenie systemu PIM w technologii Pimcore zintegrowanego z platformą e-commerce Magento oraz implementacja dedykowanego kalkulatora produktów szytych na miarę – zaawansowanego narzędzia do zarządzania produktami niestandardowymi i konfigurowalnymi.

Klient

Eurofirany

Współpraca z Ageno

Od 2021 roku

Technologie
Pimcore

Zobacz online

Projekt

System PIM

Rozwiązania

PIM

Usługi

Wdrożenie PIM

Integracje e-commerce

Integracje e-commerce

Magento  ERP

roboczodni na wdrożenie

800+

zrealizowanych zadań

200+

produktów

10000+

O kliencie

Firma Eurofirany jest potentatem na polskim rynku w branży wyposażenia wnętrz. Współpracuje z ponad 300 fabrykami na całym świecie oraz z ponad tysiącem sklepów w kraju i za granicą. Prowadzi ponad 60 salonów stacjonarnych oraz rozbudowane sklepy internetowe. Oprócz gotowych produktów firma oferuje również usługę szycia firan, zasłon, obrusów i poszewek na zamówienie.

Logotyp Eurofirany
Eurofirany – zakład produkcyjny
Eurofirany - zakład produkcyjny

Cel projektu

  • Wdrożenie systemu PIM.
  • Przygotowanie integracji z systemem e-commerce Magento i ERP.
  • Implementacja i zaawansowana integracja z systemem PIM nietypowych produktów konfigurowalnych szytych na miarę.
Hala produkcyjna – szwalnia
Hala produkcyjna - szwalnia

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.

Umów bezpłatną konsultacjęUmów konsultację

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58
Krzysztof Kowalik

Wyzwania projektowe

Migracja niedokończonego projektu PIM przejętego od innego dostawcy. Paradoksalnie przejęcie projektu jest trudniejsze niż realizacja projektu od całkowitych podstaw. Musieliśmy sprostać wielu wyzwaniom:

  • zrozumieć obcy kod źródłowy,
  • zaktualizować dokumentację,
  • rozwiązać fundamentalne nieoptymalne problemy,
  • zmniejszyć dług technologiczny,
  • usprawnić komunikację wewnętrzną,
  • zweryfikować aktualne integracje zewnętrzne,
  • zoptymalizować wydajność,
  • zaktualizować core Pimcore,
  • przeprowadzić szkolenie zespołu klienta z obsługi systemu,
  • i wiele więcej.

Kluczem do sukcesu okazała się skuteczna komunikacja z Product Ownerem i zdolność do szybkiego rozwiązywania problemów oraz elastyczność w dostosowywaniu się do nowych wymagań i okoliczności.

artykuł na blogu

Dlaczego Twój e-commerce potrzebuje systemu PIM?
Korzyści z wdrożenia PIM

Przejdź do artykułu

Strategia i zakres prac

Audyt istniejącego rozwiązania

Wdrożenie poprzedził szczegółowy audyt istniejącego systemu PIM. Przeprowadziliśmy analizę kodu źródłowego (jego jakości, bezpieczeństwa i zgodności z dokumentacją), oceniliśmy wydajność architektury systemu, integracje oraz strukturę baz danych, a także wykonaliśmy testy funkcjonalności, aby sprawdzić ich działanie i zgodność z wymaganiami. W ramach audytu przeprowadziliśmy również weryfikację procesów deweloperskich, kosztów i efektywności oraz dokumentacji.

Analiza kodu źródłowego:

  • jakość kodu – ich zgodność ze standardami i optymalizacja,
  • bezpieczeństwo – podatności, kontrola dostępu;
    komentarze w kodzie,
  • zgodność kodu z frameworkiem.

Ocena architektury systemu:

  • wydajność i skalowalność,
  • integracja z innymi systemami,
  • struktura bazy danych.

Analiza funkcjonalności:

  • zgodność z wymaganiami biznesowymi,
  • ocena dostępnych funkcji i modułów,
  • testowanie funkcjonalności.

Weryfikacja procesów deweloperskich:

  • procesy związane z CI/CD,
  • zarządzanie wersjami Git,
  • procesy testowania.

Analiza kosztów i efektywności:

  • ocena kosztów utrzymania związanego ze środowiskiem serwerowym,
  • prognoza przyszłych kosztów utrzymania i rozwoju.

Weryfikacja i zapoznanie się z dokumentacją projektu:

  • weryfikacja dostępności i jakości dokumentacji technicznej,
  • weryfikacja dokumentacji procesów biznesowych.

Przygotowanie backlogu projektu:

  • zestawienie i uporządkowanie wszystkich zadań, funkcji i wymagań do wykonania w projekcie.

Weryfikacja jakości dotychczasowej komunikacji w projekcie:

  • ocena skuteczności i efektywności przekazywania informacji oraz interakcji między członkami zespołu w celu zapewnienia, że komunikacja wspiera efektywne realizowanie celów projektu.
Kobiety w sklepie z firanami
Kobiety w sklepie z firanami

Produkty szyte na miarę

Jako jedną z najważniejszych funkcjonalności wdrożyliśmy funkcję dostosowywania produktów do indywidualnych potrzeb użytkowników, która umożliwia zamawianie produktów niestandardowych, produkowanych według specyfikacji klienta końcowego.

 

Stworzyliśmy dedykowany kalkulator produktów szytych na miarę (dosłownie!). Taka funkcjonalność zwiększa satysfakcję użytkowników i pozwala docierać do szerszego grona odbiorców, szczególnie tych, którzy poszukują niestandardowych towarów.

Produkty uzupełniające – dodatki

Wdrożyliśmy mechanizmy cross- oraz up-sellingowe, dzięki którym system podpowiada użytkownikom produkty dopełniające główne zakupy. To sprawdzona w e-commerce metoda zwiększania wartości koszyka.

Kolekcje produktów

Wprowadziliśmy możliwość grupowania produktów w tematyczne kategorie, zestawy i kolekcje. Produkty są klasyfikowane i prezentowane w określonych taksonomiach, co ułatwia klientom nawigację i wybór.

Optymalizacja wprowadzania danych

Dzięki optymalizacji procesów związanych z wprowadzaniem danych do PIM wzbogacanie produktów jest bardziej intuicyjne i znacząco mniej czasochłonne. Poprawiliśmy ogólną wydajność oraz kwestie User Experience w panelu PIM.

Integracja z kanałem sprzedaży e-commerce

Zaawansowana integracja z Magento, która umożliwia natychmiastowe obliczanie cen i parametrów produktów niestandardowych.

Przykładowy diagram workflow w PIM

Poprzez właściwie zdefiniowany schemat uzupełniania danych zapewniamy spójność, kompletność i dokładność informacji produktowych, co jest kluczowe dla efektywnego zarządzania asortymentem i prezentacji produktów w różnych kanałach sprzedaży.

Co dalej? Rozwój i utrzymanie

Po wdrożeniu systemu PIM oferujemy stałe wsparcie merytoryczne oraz doradztwo, co pomaga firmie Eurofirany optymalizować i ulepszać procesy związane z zarządzaniem produktami.

Wskazówka

Wdrożenie PIM to nie tylko implementacja systemu. Technologia może zasilić e-commerce tylko wtedy, jeśli będzie realizować cele biznesowe. W Ageno nie tylko wdrażamy systemy PIM, ale również projektujemy cały proces zarządzania informacją produktową, dopasowując go do potrzeb biznesu.

Duże szpule nici
Duże szpule nici

Efekty projektu

Wdrożenie systemu Pimcore przejęte od innego dostawcy uruchomiliśmy z powodzeniem, tworząc kompleksowe, funkcjonalne narzędzie do zarządzania informacją produktową. W ramach realizacji projektu zostały wykonane zadania warunkujące poprawne działanie systemu, a także wprowadzające nowe funkcjonalności. Dzięki temu PIM Eurofirany zyskał na wydajności, co zwiększa efektywność zarządzania produktami wewnątrz organizacji. Wieloletnie sukcesy we wdrożeniach PIM opartych o Pimcore dla pozostałych klientów Ageno stanowiły solidne fundamenty dla powodzenia tego projektu.

Podsumowanie

  1. Wdrożenie – Wdrożenie systemu PIM opartego o Pimcore.
  2. Uruchomienie – Zakończona sukcesem realizacja projektu przejętego od innego dostawcy.
  3. Integracje – Przygotowanie integracji z systemem e-commerce Magento oraz systemem ERP.
  4. Dedykowane funkcje PIM – Implementacja funkcjonalności umożliwiających zarządzanie produktami niestandardowymi i konfigurowalnymi.
  5. Utrzymanie, rozwój i wsparcie.

Przed

Brak funkcjonalnego, kompleksowego narzędzia do zarządzania informacją produktową, problemy z efektywnością komunikacji wewnątrz organizacji i wydajnością w zarządzaniu produktami.

Po

Kompleksowe narzędzie do zarządzania informacją produktową, wzrost efektywności komunikacji wewnątrz organizacji i wydajności w zarządzaniu produktami po przejęciu projektu od innego dostawcy.

Porozmawiajmy o Twoim projekcie

Umów bezpłatną konsultacjęUmów konsultację

Zobacz, jak pomogliśmy naszym pozostałym klientom

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58

Umów się na bezpłatną
konsultację

Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.

FAQ

Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:

  • Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
  • Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?

Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.

Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.

Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.

Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.

Zadaj nam dowolne pytanie

Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji


    Współpracując z nami, pomagasz!

    Wspieramy organizacje pożytku publicznego, fundacje i akcje charytatywne.