Mock-up sklepu internetowego Martes na smartfonie

Pomogliśmy Martes Sport skrócić realizację zamówień w e-commerce z 7 dni do 24 godzin!

Kompletna, zintegrowana platforma e-commerce odpowiadająca na potrzeby wymagającego klienta B2C: wydajna, zachwycająco szybka i dostosowana do urządzeń mobilnych.

Klient

Martes Sport

Współpraca z Ageno

Od 2012 roku

Technologie
Magento 2 Pimcore

Zobacz online

Projekt

Sklep B2C

Branże

Sport    Moda

Rozwiązania

E-commerce B2C PIM

Usługi

Optymalizacja e-commerce
Integracje e-commerce
Migracje e-commerce
Wdrożenia e-commerce
Konsulting e-commerce
Projektowanie UX/UI
Wdrożenia PIM
Utrzymanie i rozwój e-commerce

Integracje e-commerce

PIM  ERP    System obsługi sprzedaży POS

wersji językowych

5

osób w zespole

15

wzrost sprzedaży
po wdrożeniu

5%

miesiące na wdrożenie Magento 2

4

modułów w Magento

50

O kliencie

Martes Sport to niekwestionowany lider branży sportowej. Jego sieć sprzedaży tworzy 370 sklepów stacjonarnych w Polsce i za granicą oraz sklep internetowy działający w 5 wersjach językowych: polskiej, słowackiej, czeskiej, rumuńskiej i węgierskiej. Na asortyment Martes Sport składają się produkty znanych i cenionych marek własnych: Martes i Martes Essentials, a także wielu innych renomowanych producentów, takich jak: adidas, Puma, Reebok, New Balance, ASICS, Salomon, Jack Wolfskin, Elbrus, Hi-Tec, Arena, O’neill, Aquawave, Bejo, Radvik czy Iguana.

Współpraca od 2012 roku

Digitalowe oblicze marki Martes Sport współtworzymy już od roku 2012. Jesteśmy dumni, że zaufanie, jakim obdarza nas Martes Sport, procentuje tak długotrwałą i pełną sukcesów współpracą. Dzięki wieloletniemu partnerstwu możemy idealnie dostroić nasze działania do potrzeb i wymagań klienta, a w efekcie nieustannie doskonalić jakość produktów i usług. Taka współpraca zawsze przekłada się na satysfakcję z działania i poprawę wyników biznesowych naszych partnerów.

Siedziba firmy Martes Sport
Przemysław Golba

W ciągu 10 lat mojej kariery nigdy nie uczestniczyłem we wdrożeniu e-commerce, z którym było tak mało problemów i które przebiegło tak płynnie. Wdrożyliśmy Magento 2 w ciągu 4 miesięcy, a nie był to start od zera, ale dynamiczna przesiadka do pędzącego pociągu.

Przemysław Golba

Martes Sport

Cel projektu

Migracja z platformy PrestaShop

Migracja z PrestaShop na Magento była koniecznością. Dotychczasowa platforma nie pozwalała na sprawną realizację zamówień – zbyt wiele nieefektywnych i nieoptymalnych integracji wywoływało problemy z dostępnością produktów i terminami wysyłek.

Wdrożenie PIM

Martes Sport prowadzi sprzedaż w wielu kanałach, takich jak sieć sklepów stacjonarnych, różne sklepy internetowe, Amazon czy Allegro. Aby usystematyzować proces zarządzania informacją produktową, w ramach wdrożenia uruchomiliśmy również system PIM. Dzięki temu zespół Martes Sport może zarządzać danymi o produktach z jednego, scentralizowanego miejsca.

Przyspieszenie realizacji zamówień

Dzięki zmniejszeniu liczby typów magazynów czas realizacji zamówień skrócił się z 7 dni [sic!] do 24 godzin.

Kluczowe obszary projektu

  • Checkout
  • Design
  • Usprawnienie procesu realizacji zamówień – zaprojektowanie ścieżki zakupowej tak, aby maksymalnie zwiększyć współczynnik finalizacji zamówienia

Przyjęta strategia

  • Przygotowanie spójnej, uniwersalnej bazy do wdrożeń na Magento 2, wykorzystywanej do projektów grupy Martes Sport, dzięki której kolejne wdrożenia sklepów mogą być szybsze
  • Optymalizacja wydajności
  • Strategia budowania relacji – partnerskie podejście w projekcie
Widoki checkoutu w sklepie internetowym Martes Sport na ekranach smartfonów

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.

Umów bezpłatną konsultacjęUmów konsultację

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58
Krzysztof Kowalik

Wyzwania projektowe

Martes Sport to firma o wieloletniej tradycji, która w momencie nawiązania z nami współpracy prowadziła już działający sklep odwiedzany regularnie przez wielu stałych klientów. Jednym z wyzwań stało się przeprowadzenie migracji sklepu w sposób bezpieczny i nieuciążliwy dla odbiorców.

Przebieg warsztatów użyteczności sklepu Martes
Przebieg warsztatów użyteczności sklepu Martes mobile

„Wskakujemy do rozpędzonego pociągu!”

Naszym zadaniem było zmigrowanie użytkowników z platformy PrestaShop do Magento 2 z zachowaniem wszelkich standardów bezpieczeństwa. Duży nacisk położyliśmy także na jasny komunikat o zbliżających się zmianach, tak, aby odbiorcy nie czuli się zagubieni pośród nowych funkcjonalności.

Biegacz w ubraniach Martes Sport

artykuł na blogu

7 powodów, dla których Magento może dać Ci realną przewagę
nad największym konkurentem

Przejdź do artykułu

Realizacja projektu

Migracja do Magento 2

Bezpieczeństwo, szybkość strony, szeroki wachlarz funkcjonalności, prosta ścieżka zakupowa, usprawnienie kolejnych wdrożeń… Aby osiągnąć wszystkie wyznaczone cele, zdecydowaliśmy się na migrację sklepu do kompletnej platformy e-commerce Magento 2.

Baza wdrożeniowa

W ramach realizacji przygotowaliśmy uniwersalną bazę do wdrożeń na Magento 2, wykorzystywaną w pozostałych projektach grupy Martes Sport – dzięki temu kolejne wdrożenia są znacznie mniej czasochłonne.

Dedykowane funkcjonalności

Jedną z istotnych funkcjonalności było połączenie sklepu z aplikacją klubowicza. Dzięki temu członkowie Klubu Martes Sport po wpisaniu kodu rabatowego w checkout mogą kupować produkty w specjalnej niższej cenie. 

Usystematyzowaliśmy także kwestię zwrotów i reklamacji od strony technicznej.

Projekt interfejsu

Badanie grupy docelowej i potrzeb klientów umożliwiło nam wskazanie kluczowych wymagań: stworzenie designu aplikacji dostosowanego do najnowszych trendów, usprawnienie komunikacji użytkownika z systemem, a także dostarczenie odbiorcy prostego i efektywnego sposobu pozyskiwania informacji.

Identyfikacja wizualna sklepu internetowego Martes Sport
Projekt sklepu internetowego Martes Sport – zestaw widoków
Maksymilian Śleziak

Na każdym etapie ściśle współpracowaliśmy z klientem. Wieloletnia współpraca pozwoliła nam na zbudowanie zaufania i wzajemnego zrozumienia, co pozwoliło nam sprawnie realizować założenia krok po kroku

Maksymilian Śleziak

Ageno

Co dalej? Rozwój i utrzymanie

Współpraca z Martes Sport nie zakończyła się w momencie oddania gotowego projektu. Obecnie na wielu płaszczyznach realizujemy wsparcie powdrożeniowe.

  • Cały czas rozwijamy sklep o nowe funkcjonalności. Jedno z większych wdrożeń to na przykład synchronizacja cech produktów z systemu Pimcore.
  • Pracujemy również nad automatyzacją procesu zwrotów i innymi usprawnieniami.
  • Klient każdego dnia może liczyć na nasze wsparcie: doradztwo i szybkie reagowanie na zmieniające się wymagania biznesowe.
  • Cyklicznie przeprowadzamy warsztaty UX, aby na bieżąco reagować na potrzeby użytkownika i stale poprawiać jego wrażenia z obcowania ze sklepem.
  • Zapewniamy wsparcie 24 h na dobę 365 dni w roku.

Wskazówka

Odpowiednie utrzymanie i rozwój to kluczowa sprawa dla optymalnego działania e-commerce. Aby sklep działał stabilnie i wyróżniał się wysokim poziomem bezpieczeństwa, konieczne są regularne aktualizacje oprogramowania. Nieustannej uwagi wymaga też poprawa wydajności i szybkości działania platformy – bo potrzeby i oczekiwania użytkowników e-commerce dynamicznie się zmieniają.

Efekty projektu

Na każdym etapie projektu mieliśmy na uwadze dbałość o szybkość działania, intuicyjność interfejsu i prosty proces realizacji zamówienia. Opierając się na tych założeniach, stworzyliśmy platformę e-commerce B2C, która dostarcza użytkownikom doskonały customer experience, a także maksymalnie upraszcza i przyspiesza proces zakupowy. Wyszukiwanie produktów, dodawanie ich do koszyka i finalizacja transakcji jest w sklepie Martes Sport tak prosta i intuicyjna, że klienci przyznają, że zakupy właściwie robią się same.

  • Wzrost sprzedaży o 5%
  • Zmniejszenie czasu realizacji zamówień: z 7 dni do 24 godzin
  • Wzrost ruchu na stronie
Strony produktowe w sklepie internetowym Martes Sport na ekranach smartfonów
Strona główna sklepu internetowego Martes Sport na ekranie laptopa

Wygrana w konkursie
Koszyk Roku 🏆

Tytuł najbardziej przyjaznego sklepu internetowego w badaniu e-commerce Koszyk Roku 2022 trafił do Martes Sport – projektu, który z sukcesem wdrożyliśmy i który codziennie wspieramy i rozwijamy.

Sklep internetowy Martes Sport zwycięzcą w konkursie Koszyk Roku

Koszyk Roku to największe ogólnopolskie badanie jakości sklepów internetowych. Organizowane jest przez Twisto przy wsparciu agencji Edisonda oraz partnerów: Mastercard i Tpay. W tym roku odbyło się już po raz czwarty, a jego przedmiotem stała się ścieżka zakupowa, jaką użytkownik musi przejść od wyboru produktu do sfinalizowania transakcji. Analizie poddano 100 największych sklepów internetowych. Najlepszy wynik – 88%! – uzyskał sklep internetowy Martes Sport.

Zobacz wyniki badania

artykuł na blogu

Koszyk Roku 2022: Martes Sport najbardziej
przyjaznym e-sklepem w Polsce!

Przejdź do artykułu

Podsumowanie

  1. Migracja rozwiniętej platformy e-commerce z PrestaShop na Magento 2.
  2. Przygotowanie bazy wdrożeniowej przyspieszającej uruchomienie kolejnych projektów marki Martes Sport.
  3. Wdrożenie systemu PIM ułatwiającego zarządzanie informacją produktową.

Przed

Mało wydajny, przeładowany dodatkowymi modułami sklep internetowy, który nie pozwalał na sprawną realizację zamówień i ograniczał
dalszy rozwój.

Po

Nowoczesna, dopasowana pod mobile i skalowalna platforma sprzedażowa, która spełnia wyśrubowane standardy e-commerce i otwiera perspektywy na dalszy dynamiczny rozwój, również międzynarodowy.

Wykres wzrostu wyświetleń w sklepie internetowym Martes Sport po migracji

Porozmawiajmy o Twoim projekcie

Umów bezpłatną konsultacjęUmów konsultację

Umów się na bezpłatną
konsultację

Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.

FAQ

Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:

  • Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
  • Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?

Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.

Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.

Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.

Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.

Zadaj nam dowolne pytanie

Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji


    Współpracując z nami, pomagasz!

    Wspieramy organizacje pożytku publicznego, fundacje i akcje charytatywne.