Spis treści
Dlaczego Magento? Bo OpenSource!
Magento to rozwiązanie OpenSource – jego kod źródłowy udostępniany jest na bezpłatnej licencji i może być dowolnie rozwijany i modyfikowany. To ważne z dwóch powodów.
Po pierwsze za jego wykorzystanie nie trzeba uiszczać żadnych opłat, ani jednorazowych, ani abonamentowych. Na całościowy koszt wdrożenia składają się wyłącznie koszty domeny, hostingu i oczywiście prac programistycznych. To duża przewaga nad rozwiązaniami typu SaaS, w których oprogramowanie „wynajmuje” się jak usługę. Funkcje porównywalne z możliwościami systemu Adobe dają wyłącznie najbardziej zaawansowane plany abonamentowe, co tworzy koszt od kilku do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie.
Po drugie opensource’owy charakter Magento eliminuje ryzyko uzależnienia się od jednego dostawcy (tzw. vendor lock-in). Jeśli współpraca z agencją e-commerce, która wdrożyła dla Ciebie sklep, nie będzie układać się zbyt dobrze, w każdej chwili możesz ją zmienić. Twoja platforma e-commerce należy bowiem w 100% do Ciebie – w takim formacie dostawca jest po prostu wsparciem technicznym. Kiedy natomiast budujesz e-commerce z wykorzystaniem rozwiązania SaaS, wynajmujesz całą infrastrukturę. Narzuca to pewne ograniczenia w zakresie rozwoju i wymusza kosztowną migrację, jeśli zdecydujesz się na zmianę dostawcy.
Oczywiście nie oznacza to, że Magento w absolutnie każdym przypadku będzie lepszym wyborem. To jak z dylematem – mieszkanie od dewelopera czy budowany od podstaw dom na własność? Ktoś odpowie, że mieszkanie, bo kupuje się gotową nieruchomość i nie trzeba się głowić nad projektem, a i koszty utrzymania są mniejsze. Ktoś inny będzie jednak wolał dom – bo może wszystko dopasować do swoich potrzeb i ma większą swobodę we wprowadzaniu zmian w przyszłości.
Dla dużych organizacji, które od początku wejścia do e-commerce walczą o pozycję lidera, lepszym rozwiązaniem będzie dom – czyli Magento. Daje o wiele większą swobodę w budowaniu i rozwoju platformy sprzedażowej.
Elastyczność
Sprzedajesz sprzęt sportowy? Materiały budowlane? Elektronikę? A może odzież albo kosmetyki? Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, Magento odpowie na wszystkie potrzeby biznesowe Twojej firmy.
To ponownie zasługa jego opensource’owego charakteru. Otwarty kod źródłowy daje ogromne możliwości w zakresie projektowania rozwiązania e-commerce – można go modyfikować, rozszerzając i dopasowując funkcje tak, aby jak najlepiej odpowiadały potrzebom organizacji. A nawet jeśli w pudełkowej wersji Magento nie oferuje pewnych funkcjonalności, istnieje możliwość wdrożenia ich za pośrednictwem zewnętrznych rozszerzeń czy zbudowania od podstaw. Dodatkowo oparta na API architektura tego systemu umożliwia integrację platformy e-commerce z systemami i narzędziami innych firm.
Pod względem budowania przewagi konkurencyjnej elastyczność Magento staje się zaletą nie do przecenienia. Lider rynku musi być wizjonerem – tworzyć rozwiązania, których nie ma nikt inny, i wyprzedzać oczekiwania użytkowników. Szczególnie dziś, gdy e-commerce rozwija się z zawrotną prędkością, a jego rzeczywistość kształtują tak wymagające pokolenia, jak millenialsi i generacja Z. Prowadząc sprzedaż na platformie, która ma poważne ograniczenia, nie da się utrzymać odpowiedniego tempa rozwoju.
Skalowalność
Odpowiedzią na pytanie, dlaczego Magento to najlepszy wybór dla organizacji, która chce konkurować z największymi, jest także jego skalowalność. Skalowalność oznacza możliwość nieograniczonego rozwoju – dzięki temu systemowi nawet niewielki sklep internetowy można rozwinąć do poziomu ogromnej platformy e-commerce, obsługującej wielomilionowy ruch czy sprzedającej na różne rynki. Właściwie nie ma tutaj górnej granicy. Sky is the limit!
Skalowalność jest jedną z najważniejszych cech, które odróżniają Magento od innych platform i rozwiązań, a jednocześnie korzyścią dającą naprawdę znaczącą przewagę nad konkurencją.
Wydajność
Magento zaczyna się tam, gdzie kończą się inne platformy. Powtarzamy to zdanie do znudzenia, ale trudno znaleźć kombinację słów, która lepiej określałaby ten system. Obok elastyczności i skalowalności jego ogromną zaletą jest także wydajność. Odpowiednio skonfigurowane i zoptymalizowane bez zająknięcia obsłuży znaczący ruch. Nieważne, czy sprzedajesz 10 tysięcy produktów, czy 100 tysięcy i więcej – Magento sobie z tym poradzi.
Bezpieczeństwo
Kolejnym powodem, dlaczego Magento to najlepsza platforma do organizacji chcącej zachować przewagę konkurencyjną, jest także bezpieczeństwo. System ten słynie z wysokiego poziomu zabezpieczeń. Właściciel rozwiązania, Adobe, regularnie udostępnia aktualizacje zawierające między innymi poprawki bezpieczeństwa, które łatają odnalezione w zabezpieczeniach luki i odpowiadają na najnowsze formy zagrożeń.
Oprócz tego Magento zapewnia między innymi:
- wielopoziomową autoryzację, która umożliwia kontrolę dostępu do różnych funkcji platformy,
- zaawansowane zarządzanie kontami użytkowników, aby przypisywać im różne uprawnienia,
- zabezpieczenia przed atakami XSS (Cross-Site Scripting) czy CSRF (Cross-Site Request Forgery),
- ograniczenie dostępu do krytycznych plików,
- unikalny url panelu administracyjnego i unikalny login administratora, co utrudnia siłowe uzyskanie nieuprawnionego dostępu do konta.
Funkcje, których nie ma nikt inny
Dlaczego Magento? Powyższym udowodniliśmy, że to platforma e-commerce, która daje realną przewagę. Dzięki niej możesz wdrożyć funkcjonalności, jakich nie ma nikt inny w branży i w ten sposób budować rozpoznawalność i siłę swojej marki. W tak konkurencyjnym środowisku biznesowym, w jakim funkcjonujemy dzisiaj, innowacyjność jest niezwykle ważna.
Elastyczność Magento pozwala także wdrażać funkcje precyzyjnie dopasowane do wymagań branży. Inne funkcjonalności sprawdzą się w branży mody, inne w branży beauty, a inne w branży mebli czy motoryzacyjnej. Uniwersalne rozwiązania nie do końca zdadzą tutaj egzamin – lepsze efekty uzyskasz dzięki funkcjom szytym na miarę.
Sprawdź także: Wybrali Magento, bo są wielcy, czy są wielcy, bo wybrali Magento? 43 największe sklepy na Magento
Dlaczego Magento? Bo otwiera kierunek na ekspansję zagraniczną
Polski e-commerce to rynek, który dynamicznie się rozwija i ma przed sobą naprawdę dobre perspektywy. W skali światowej czy choćby europejskiej jest jednak niedużym jeziorem. Z Magento możesz wypłynąć na pełne morze – to platforma, która znacznie ułatwia ekspansję zagraniczną. Przede wszystkim dzięki funkcji Multistore, czyli możliwości zarządzania wieloma sklepami (w tym takimi prowadzącymi sprzedaż w różnych językach i walutach) z poziomu jednego panelu administracyjnego. Nie bez znaczenia pozostaje tutaj również wspomniana już kilkukrotnie elastyczność i skalowalność.
Magento nie jest systemem dla każdego. Nie sprawdzi się w przypadku start-up’ów czy małych sklepów internetowych. Pełnię jego możliwości wykorzystają duże i średnie organizacje, które aspirują do bycia liderami rynku. Dowiedz się więcej o wdrożeniach Magento w Ageno: