E-commerce dla branży motoryzacyjnej

Sektor części samochodowych jest w Polsce jednym z najszybciej rozwijających się online – ponad 60% firm z branży planuje inwestować w internetowe kanały sprzedaży. Automotive wjeżdża więc do e-commerce: odrobinę spóźnione, ale za to od razu na piątym biegu. Sprawdź, jakie standardy wyznaczają najlepsze sklepy internetowe dla motoryzacji, i już teraz zaplanuj cyfrową transformację swojego biznesu.

Motoryzacyjna branża
Motocyklista
Motocyklista

Schemat wdrożenia e-commerce w branży motoryzacyjnej

Z potencjału e-commerce w branży motoryzacyjnej korzystają przede wszystkim producenci oraz dystrybutorzy części i akcesoriów samochodowych. Złożoność asortymentu, popyt wśród klientów B2B i B2C oraz gabaryty ułatwiające logistykę sprawiają, że sprzedaż internetowa w tym sektorze ma się świetnie. Wykorzystanie nowoczesnych technologii, takich jak Magento, pozwala na tworzenie wydajnych i elastycznych sklepów internetowych, które skutecznie odpowiadają na potrzeby rynku automotive.

Schemat wdrożenia e-commerce
Schemat wdrożenia e-commerce

Wrzuć piąty bieg w biznesie z platformą e-commerce dla branży motoryzacyjnej

Umów konsultację

E-commerce dla branży motoryzacyjnej

Automotive jest branżą silnie rozdrobnioną. Tworzą ją producenci i dystrybutorzy zarówno komponentów na pierwszy montaż, jak i części zamiennych czy akcesoriów, a także dealerzy, pośrednicy w sprzedaży samochodów używanych i właściciele serwisów oraz wypożyczalni. Każdy z tych sektorów rynku może wykorzystać możliwości, jakie daje e-commerce i obecność w sieci.

Automotive e-commerce w liczbach

  • 39% dystrybutorów części prowadzi sprzedaż online.
  • 63% firm z branży planuje inwestycje w e-commerce.
  • 45% firm zwiększyło liczbę klientów po wdrożeniu e-commerce.

Źródło: E-commerce B2B – biznes w sieci. Perspektywa branży motoryzacyjnej – rynek części i napraw

Sprzedaż części zamiennych w e-commerce

Z potencjału, jaki daje rozszerzenie sprzedaży o e-commerce dla branży motoryzacyjnej, w największym stopniu skorzystają producenci i dystrybutorzy części i akcesoriów samochodowych, zarówno na pierwszy montaż (OE), jak i na rynek wtórny (OEM). Sektor ten ma wiele cech, które idealnie pasują do e-commerce: złożoność asortymentu, duży popyt wśród klientów B2B i B2C oraz gabaryty ułatwiające logistykę.

case study

143% więcej transakcji po migracji na Magento?
Sprawdź naszą realizację dla NOCAR

Sprawdzam

Platforma e-commerce dla motoryzacji – funkcjonalności

Olbrzymi katalog produktów, zróżnicowany profil odbiorców, konieczność idealnego dopasowania części. Automotive to wymagający sektor – sprawdź, co powinno znaleźć się pod maską platformy e-commerce dla branży motoryzacyjnej.

Ikona dyskusja

Sprzedawaj wszędzie

Bądź tam, gdzie kupują Twoi klienci: na Facebooku, Instagramie, Allegro, Amazonie. Dzięki integracjom z social mediami czy marketplace’ami możesz działać omnichannelowo: prowadzić sprzedaż w wielu kanałach jednocześnie i automatyzować powtarzalne procesy.

Ikona rakieta

Szybka wysyłka

W serwisach i naprawach liczy się czas – błyskawiczna wysyłka ma kluczowe znaczenie. Platforma e-commerce dla branży motoryzacyjnej powinna wspierać szybkie, elastyczne procesy logistyczne i podawać odbiorcom precyzyjne informacje o przesyłce i cenie.

Ikona koszyk zakupowy

Miliony produktów

Części zamienne, akcesoria, chemia – a do tego setki wariantów dopasowanych do marek i modeli samochodów. Branża motoryzacyjna operuje katalogiem produktów liczonych w milionach. Tylko wydajna, elastyczna platforma e-commerce udźwignie obsługę tak olbrzymiego asortymentu.

Ikona SEO

Pełen potencjał SEO

Czy można mieszać płyny do chłodnic? Co oznaczają stuki w prawym kole? Jaki olej do Audi A4 B8 2.0 tdi? Właśnie takich fraz używają Twoi klienci, szukając rozwiązania swoich problemów z samochodem. W branży motoryzacyjnej SEO pokazuje cały swój potencjał – wykorzystaj go w pełni, aby łatwo docierać do nowych grup odbiorców.

praca zespołowa ikona

Klienci B2B i B2C

Klientem motoryzacyjnego sklepu internetowego może być odbiorca detaliczny i użytkownik B2B – właściciel warsztatu. Wybierz platformę e-commerce dla automotive, która umożliwia tworzenie wyjątkowych doświadczeń zakupowych dla obu grup i łatwą obsługę zamówień z wszystkich kanałów.

Ikona Open Source

Dopasowanie części

Pomóż swoim klientom znaleźć to, czego szukają – dzięki precyzyjnym informacjom na karcie produktu, wyszukiwarce o zaawansowanych funkcjonalnościach (m.in. wyszukiwaniu po VIN lub modelu) czy integracji z katalogiem części zamiennych, takim jak TecDoc.

Motocyklista na zakręcie drogi
Motocyklista na zakręcie drogi

Przyszłość handlu B2B i B2C to
e-commerce

W ciągu 10 lat udział handlu internetowego w całościowym handlu detalicznym zwiększył się 
trzykrotnie. W niektórych kategoriach produktowych e-commerce generuje już co piątą złotówkę ze sprzedaży. Co dalej?

 

Wygląda na to, że przyszłość handlu zdefiniuje się w e-commerce.

Zobacz naszą ofertę

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.

Umów bezpłatną konsultacjęUmów konsultację

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58
Krzysztof Kowalik

Korporacyjne strony internetowe dla firm automotive

Jak podaje Google, użytkownik poszukujący nowego samochodu wykonuje dziś prawie 1000 cyfrowych interakcji: sprawdza różne marki, przegląda opinie o konkretnych modelach, wybiera najlepszego dealera. Informacje, które znajdzie, zadecydują o dalszym kształcie jego ścieżki zakupowej. Podmioty nieobecne w sieci będą na straconej pozycji w wyścigu o uwagę współczesnego konsumenta – i dotyczy to nie tylko salonów dealerskich, ale coraz częściej także serwisów czy wypożyczalni.

 

Korporacyjne i firmowe strony internetowe dla branży motoryzacyjnej są najłatwiejszym i najszybszym sposobem na to, aby zasygnalizować swoją obecność w sieci. W Ageno tworzymy witryny dla korporacji i organizacji automotive, wykorzystując najlepsze praktyki UX/UI oraz elastyczne systemy CMS, również w technologii headless. Nowoczesna, funkcjonalna i intuicyjna w obsłudze strona internetowa to najlepsza cyfrowa wizytówka biznesu.

 

Dowiedz się więcej o korporacyjnych stronach internetowych

artykuł na blogu

Branża motoryzacyjna w e-commerce – szanse i wyzwania

Przejdź do artykułu
Motoryzacyjny zakład produkcyjny
Motoryzacyjny zakład produkcyjny

Automotive napędzane mocą Magento

Najlepsza platforma e-commerce dla motoryzacji? Zdaniem wielu: Magento. To system dedykowany potrzebom średnich i dużych organizacji. Wyróżnia się wydajnością, elastycznością i skalowalnością – bez najmniejszego problemu obsługuje duże katalogi danych i wielomilionowy ruch, a jego możliwości można w łatwy sposób rozbudowywać i modyfikować.

Poznaj Magento

Referencje – sprawdź, co mówią o nas klienci

Ponad 90% naszych nowych projektów pochodzi z rekomendacji obecnych klientów. Ta statystyka niezmiennie napawa nas dumą. Sprawdź, co mówią o nas właściciele i managerowie e-commerce’ów, które mieliśmy szansę i przyjemność współtworzyć.

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58

Umów się na bezpłatną
konsultację

Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.

FAQ

Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:

  • Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
  • Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?

Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.

Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.

Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.

Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.

Zadaj nam dowolne pytanie

Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji