E-commerce dla branży motoryzacyjnej

Sektor części samochodowych jest w Polsce jednym z najszybciej rozwijających się online – ponad 60% firm z branży planuje inwestować w internetowe kanały sprzedaży. Automotive wjeżdża więc do e-commerce: odrobinę spóźnione, ale za to od razu na piątym biegu. Sprawdź, jakie standardy wyznaczają najlepsze sklepy internetowe dla motoryzacji, i już teraz zaplanuj cyfrową transformację swojego biznesu.

Motoryzacyjna branża
Motocyklista
Motocyklista

Schemat wdrożenia e-commerce w branży motoryzacyjnej

Z potencjału e-commerce w branży motoryzacyjnej korzystają przede wszystkim producenci oraz dystrybutorzy części i akcesoriów samochodowych. Złożoność asortymentu, popyt wśród klientów B2B i B2C oraz gabaryty ułatwiające logistykę sprawiają, że sprzedaż internetowa w tym sektorze ma się świetnie. Wykorzystanie nowoczesnych technologii, takich jak Magento, pozwala na tworzenie wydajnych i elastycznych sklepów internetowych, które skutecznie odpowiadają na potrzeby rynku automotive.

Schemat wdrożenia e-commerce
Schemat wdrożenia e-commerce

Wrzuć piąty bieg w biznesie z platformą e-commerce dla branży motoryzacyjnej

Umów konsultację

E-commerce dla branży motoryzacyjnej

Automotive jest branżą silnie rozdrobnioną. Tworzą ją producenci i dystrybutorzy zarówno komponentów na pierwszy montaż, jak i części zamiennych czy akcesoriów, a także dealerzy, pośrednicy w sprzedaży samochodów używanych i właściciele serwisów oraz wypożyczalni. Każdy z tych sektorów rynku może wykorzystać możliwości, jakie daje e-commerce i obecność w sieci.

Automotive e-commerce w liczbach

  • 39% dystrybutorów części prowadzi sprzedaż online.
  • 63% firm z branży planuje inwestycje w e-commerce.
  • 45% firm zwiększyło liczbę klientów po wdrożeniu e-commerce.

Źródło: E-commerce B2B – biznes w sieci. Perspektywa branży motoryzacyjnej – rynek części i napraw

Sprzedaż części zamiennych w e-commerce

Z potencjału, jaki daje rozszerzenie sprzedaży o e-commerce dla branży motoryzacyjnej, w największym stopniu skorzystają producenci i dystrybutorzy części i akcesoriów samochodowych, zarówno na pierwszy montaż (OE), jak i na rynek wtórny (OEM). Sektor ten ma wiele cech, które idealnie pasują do e-commerce: złożoność asortymentu, duży popyt wśród klientów B2B i B2C oraz gabaryty ułatwiające logistykę.

case study

143% więcej transakcji po migracji na Magento?
Sprawdź naszą realizację dla NOCAR

Sprawdzam

Platforma e-commerce dla motoryzacji – funkcjonalności

Olbrzymi katalog produktów, zróżnicowany profil odbiorców, konieczność idealnego dopasowania części. Automotive to wymagający sektor – sprawdź, co powinno znaleźć się pod maską platformy e-commerce dla branży motoryzacyjnej.

Ikona dyskusja

Sprzedawaj wszędzie

Bądź tam, gdzie kupują Twoi klienci: na Facebooku, Instagramie, Allegro, Amazonie. Dzięki integracjom z social mediami czy marketplace’ami możesz działać omnichannelowo: prowadzić sprzedaż w wielu kanałach jednocześnie i automatyzować powtarzalne procesy.

Ikona rakieta

Szybka wysyłka

W serwisach i naprawach liczy się czas – błyskawiczna wysyłka ma kluczowe znaczenie. Platforma e-commerce dla branży motoryzacyjnej powinna wspierać szybkie, elastyczne procesy logistyczne i podawać odbiorcom precyzyjne informacje o przesyłce i cenie.

Ikona koszyk zakupowy

Miliony produktów

Części zamienne, akcesoria, chemia – a do tego setki wariantów dopasowanych do marek i modeli samochodów. Branża motoryzacyjna operuje katalogiem produktów liczonych w milionach. Tylko wydajna, elastyczna platforma e-commerce udźwignie obsługę tak olbrzymiego asortymentu.

Ikona SEO

Pełen potencjał SEO

Czy można mieszać płyny do chłodnic? Co oznaczają stuki w prawym kole? Jaki olej do Audi A4 B8 2.0 tdi? Właśnie takich fraz używają Twoi klienci, szukając rozwiązania swoich problemów z samochodem. W branży motoryzacyjnej SEO pokazuje cały swój potencjał – wykorzystaj go w pełni, aby łatwo docierać do nowych grup odbiorców.

praca zespołowa ikona

Klienci B2B i B2C

Klientem motoryzacyjnego sklepu internetowego może być odbiorca detaliczny i użytkownik B2B – właściciel warsztatu. Wybierz platformę e-commerce dla automotive, która umożliwia tworzenie wyjątkowych doświadczeń zakupowych dla obu grup i łatwą obsługę zamówień z wszystkich kanałów.

Ikona Open Source

Dopasowanie części

Pomóż swoim klientom znaleźć to, czego szukają – dzięki precyzyjnym informacjom na karcie produktu, wyszukiwarce o zaawansowanych funkcjonalnościach (m.in. wyszukiwaniu po VIN lub modelu) czy integracji z katalogiem części zamiennych, takim jak TecDoc.

Motocyklista na zakręcie drogi
Motocyklista na zakręcie drogi

Przyszłość handlu B2B i B2C to
e-commerce

W ciągu 10 lat udział handlu internetowego w całościowym handlu detalicznym zwiększył się 
trzykrotnie. W niektórych kategoriach produktowych e-commerce generuje już co piątą złotówkę ze sprzedaży. Co dalej?

 

Wygląda na to, że przyszłość handlu zdefiniuje się w e-commerce.

Zobacz naszą ofertę

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.

Umów bezpłatną konsultacjęUmów konsultację

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58
Krzysztof Kowalik

Korporacyjne strony internetowe dla firm automotive

Jak podaje Google, użytkownik poszukujący nowego samochodu wykonuje dziś prawie 1000 cyfrowych interakcji: sprawdza różne marki, przegląda opinie o konkretnych modelach, wybiera najlepszego dealera. Informacje, które znajdzie, zadecydują o dalszym kształcie jego ścieżki zakupowej. Podmioty nieobecne w sieci będą na straconej pozycji w wyścigu o uwagę współczesnego konsumenta – i dotyczy to nie tylko salonów dealerskich, ale coraz częściej także serwisów czy wypożyczalni.

 

Korporacyjne i firmowe strony internetowe dla branży motoryzacyjnej są najłatwiejszym i najszybszym sposobem na to, aby zasygnalizować swoją obecność w sieci. W Ageno tworzymy witryny dla korporacji i organizacji automotive, wykorzystując najlepsze praktyki UX/UI oraz elastyczne systemy CMS, również w technologii headless. Nowoczesna, funkcjonalna i intuicyjna w obsłudze strona internetowa to najlepsza cyfrowa wizytówka biznesu.

 

Dowiedz się więcej o korporacyjnych stronach internetowych

artykuł na blogu

Branża motoryzacyjna w e-commerce – szanse i wyzwania

Przejdź do artykułu
Motoryzacyjny zakład produkcyjny
Motoryzacyjny zakład produkcyjny

Automotive napędzane mocą Magento

Najlepsza platforma e-commerce dla motoryzacji? Zdaniem wielu: Magento. To system dedykowany potrzebom średnich i dużych organizacji. Wyróżnia się wydajnością, elastycznością i skalowalnością – bez najmniejszego problemu obsługuje duże katalogi danych i wielomilionowy ruch, a jego możliwości można w łatwy sposób rozbudowywać i modyfikować.

Poznaj Magento

Nasze realizacje – pracujemy dla liderów
w swoich branżach

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58
Eurofirany

Eurofirany PIM

Wdrożenie PIM zintegrowanego z Magento i dedykowany kalkulator produktów szytych na miarę

Martes Sport

Ekstremalne przyspieszenie: pomogliśmy zredukować czas dostawy z 7 dni do 24 godzin

PRO

Wyższy poziom e-handlu: kompletna platforma e-commerce PIM + B2B + B2C

Referencje – sprawdź, co mówią o nas klienci

Ponad 90% naszych nowych projektów pochodzi z rekomendacji obecnych klientów. Ta statystyka niezmiennie napawa nas dumą. Sprawdź, co mówią o nas właściciele i managerowie e-commerce’ów, które mieliśmy szansę i przyjemność współtworzyć.

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58
Zobacz więcej opinii
Alicja Ptaszkiewicz

Alicja Ptaszkiewicz

Marrodent - Marketing Manager

Rekomenduję firmę Ageno, z którą współpracujemy od wielu lat, od samego początku pracy nad naszym systemem e-commerce. Z powodzeniem wdrożyli, utrzymują i rozwijają nasze systemy e-commerce. Zespół Ageno jest elastyczny jeśli chodzi o współpracę, przed wdrażaniem nowych funkcjonalności upewnia się, że to co buduje jest zgodne z celami biznesowymi naszej firmy. Obsługuje nas stały zespół, z którym mamy bardzo dobre relacje. Polecam Ageno, jako partnera kompetentnego i godnego zaufania w dziedzinie systemów e-commerce opartych o Magento, PIM, integracji itp.
Paulina Kitlas

Paulina Kitlas

Healthily – Szefowa projektu

Świetni ludzie i firma. Pracuję w marketingu internetowym ponad 15 lat i Ageno zdecydowanie się wyróżnia jeżeli chodzi o profesjonalizm zarówno w zakresie wykonywanych zleceń jak i kontaktu z klientem. Zespół z którym można czuć się bezpiecznie. Naprawdę świetny partner.
Przemysław Golba

Przemysław Golba

Martes Sport – E-commerce manager

W ciągu ponad 10 lat mojej kariery nigdy nie uczestniczyłem we wdrożeniu e-commerce, z którym było tak mało problemów i które przebiegło tak płynnie. Wdrożyliśmy Magento 2 w ciągu 4 miesięcy, a nie był to start od zera, ale dynamiczna przesiadka do pędzącego pociągu.  
Karolina Śladkowska

Karolina Śladkowska

Mobee Dick – Head of People Operations

Wraz z Ageno współpracowałam przy wdrożeniu e-commerce Magento 2 dla jednego z polskich sklepów online. Zespół realizujący prace developerskie służył swoją wiedzą i wsparciem technicznym przez cały okres trwania projektu.

Umów się na bezpłatną
konsultację

Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.

FAQ

Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:

  • Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
  • Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?

Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.

Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.

Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.

Zadaj nam dowolne pytanie

Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji


    Współpracując z nami, pomagasz!

    Wspieramy organizacje pożytku publicznego, fundacje i akcje charytatywne.