E-commerce blog

Aby rosnąć, musisz wiedzieć: jakie rozwiązania wdrożyli najwięksi, co jest na topie, jak kupują użytkownicy. Na blogu e-commerce Ageno znajdziesz artykuły eksperckie, analizy, porady techniczne i newsy ze świata e-handlu oraz nowoczesnych technologii webowych. Skorzystaj z naszej wiedzy, by skalować swój biznes.

Kategorie

Optymalizacja koszyka zakupowego. Jak zapobiegać porzucaniu zamówień?

Statystyki porzucania koszyków mogą być dla sprzedawców druzgocące – nawet 70% użytkowników nie decyduje się na przejście z koszyka do finalizacji transakcji. Powody bywają różne, dlatego warto działać kompleksowo: zarówno od strony technologicznej, jak i sprzedażowej. Optymalizacja koszyka w sklepie internetowym to pierwszy krok do tego, aby zatrzymać klienta w procesie zakupowym aż do sakramentalnego „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.

Czytaj więcej

Jak rozwijać sprzedaż w e-commerce poprzez up-selling i cross-selling?

Jak rozwijać sprzedaż w e-commerce poprzez up-selling i cross-selling?

Celem działalności e-commerce jest zysk. A mówiąc ściślej – duża sprzedaż i notowanie coraz wyższych zysków. W tym kontekście pomóc mogą strategie up-selling oraz cross-selling, które (o ile są dobrze wykorzystane) będą w stanie podkręcić wyniki. Czym jest upselling i crossselling? Jak wdrożyć te praktyki w swoim sklepie internetowym? Sprawdź odpowiedzi na najważniejsze pytania.

Czytaj więcej

5 powodów, dla których Magento to najlepsza platforma e-commerce do sprzedaży wielokanałowej (omnichannel)

We współczesnym e-commerce omnichannel nie jest już wyłącznie modnym buzz-wordem – jest podstawową strategią rozwoju wielu organizacji. Klienci chcą kupować wielokanałowo: inspirować się social mediami, zamawiać w sieci i odbierać stacjonarnie, oglądać stacjonarnie i zamawiać w sieci. Daj im tę możliwość – poznaj potencjał Magento omnichannel i stwórz platformę e-commerce, która na każdym froncie walki o konsumenta oferuje mu najlepsze doświadczenia zakupowe.

Czytaj więcej

Jak utrzymać klienta w e-commerce? Buduj relacje, których będzie zazdrościć Ci konkurencja

Stara prawda sprzedażowa głosi: zdobycie nowego klienta jest kilkukrotnie droższe niż utrzymanie obecnego. Ta zależność sprawdza się również w e-commerce – a może przede wszystkim w e-commerce, bo przecież technologia daje nam mnóstwo sposobów na przyciąganie i lojalizowanie użytkowników. Sprawdź, jak utrzymać klientów sklepu internetowego i budować z nimi długofalowe relacje, które zaowocują zaangażowaniem i wartościowymi powrotami.

Czytaj więcej

Pokolenie Z w e-commerce. Jak kupuje pokolenie Z?

Nie potrafią funkcjonować bez dostępu do sieci, są niecierpliwi i roszczeniowi, a ich umiejętność skupienia uwagi to poziom mniej więcej muszki owocówki. Właśnie tak prezentuje się stereotypowy obraz młodych ludzi z generacji Z. Ile w nim prawdy i czy pokolenie Z w e-commerce ma szansę wywołać znaczącą rewolucję? Przedstawiamy kompleksową charakterystykę „zetek” – ze szczególnym uwzględnieniem zwyczajów zakupowych.

Czytaj więcej

Zalety headless w e-commerce. Czy i Ty stracisz głowę dla headless?

Czy e-commerce straciło głowę dla headless? Wygląda na to, że tak! Architektura headless nie jest już trendem – powoli staje się standardem. Dowiedz się, na czym polega i jaką przewagę możesz zyskać dzięki wdrożeniu sklepu internetowego w tej technologii.

Czytaj więcej

WooCommerce vs Magento – która platforma e-commerce dla Twojej firmy?

Uwaga, spoiler: z porównaniem „WooCommerce vs Magento” to jest tak, że właściwie nie ma czego porównywać – bo to dwa całkiem inne systemy, przeznaczone dla zupełnie innych organizacji. Poznaj różnice między WooCommerce a Magento, a także ich słabe i mocne strony, i przekonaj się, która z platform będzie lepszym wyborem dla Twojego biznesu.

Czytaj więcej

8 sygnałów świadczących o tym, że Magento to dobry wybór dla Twojej firmy

Na tle innych platform e-commerce Magento prezentuje się jak samochód wyścigowy. Daje olbrzymie możliwości, ale nie każdy w pełni je wykorzysta. I tak, jak nie kupuje się Lexusa RC (5,4-litrowy silnik V8, 500 KM, wyczynowe zawieszenie), aby wozić dzieci do przedszkola, tak nie wybiera się Magento, aby sprzedawać kilkanaście prostych produktów. Sprawdź, dla kogo Magento będzie więc odpowiednią platformą – podajemy 8 przesłanek, które świadczą o tym, że ten system i Twoja firma to właściwy match.

Czytaj więcej

Jak zoptymalizować wyszukiwarkę w sklepie internetowym (2024)? Ulepszaj, testuj i zarabiaj więcej

Co robisz, jeśli w sklepie stacjonarnym (na przykład markecie budowlanym 😬) nie możesz znaleźć jakiegoś produktu? Po którejś z rzędu pętelce między regałami prosisz o pomoc pracownika. W e-commerce takim pracownikiem jest wyszukiwarka. Zależy od niej sporo, bo przede wszystkim zadowolenie użytkownika. Dowiedz się, jak zoptymalizować wyszukiwarkę w sklepie internetowym – i zawalcz o wyższą konwersję, sprzedaż i przychody.

Czytaj więcej

6 kroków do tego, jak zmniejszyć liczbę zwrotów w e-commerce

Tak, doskonale wiemy, że zwroty w sklepie internetowym to zmora sprzedawców: zajmują czas i generują koszty. A czy Ty wiesz, że wcale nie muszą oznaczać wyłącznie kłopotów? Dowiedz się, jak zmniejszyć liczbę zwrotów w e-commerce i zamienić je w przewagę konkurencyjną, która wyróżni Twoją markę na tle konkurentów.

Czytaj więcej