Headless i PWA – e-commerce technologicznie zaawansowany

Czy wiesz, że Netflix aktualizuje swój system nawet kilka tysięcy razy dziennie? Kilka. Tysięcy. Razy. Dziennie. Świat online zmienia się z prędkością tak zawrotną, że jeszcze kilka lat temu trudno byłoby ją sobie nawet wyobrazić. E-commerce znajduje się w samym środku tego technologicznego tornada – a jego rozwój napędzają właśnie takie rozwiązania, jak PWA czy headless commerce.

PWA e-commerce – więcej niż sklep internetowy

Progressive Web App (PWA) to technologia, która łączy w sobie zalety dwóch rozwiązań: strony internetowej oraz aplikacji natywnej, zaprojektowanej z myślą o konkretnym systemie i urządzeniu. E-sklep stworzony z wykorzystaniem PWA e-commerce wygląda i działa jak aplikacja mobilna lub deskoptowa, ale dostępny jest z poziomu przeglądarki. W przeciwieństwie do rozwiązań natywnych PWA nie wymaga instalacji. Użytkownik nie musi jej pobierać z Apple App Store, Microsoft Store czy Google Play.

Sklep internetowy stworzony w technologii PWA e-commerce korzysta z możliwości, jakie dają aplikacje natywne: dostęp z poziomu ekranu lub pulpitu (po dodaniu skrótu), wysyłanie powiadomień push na urządzeniu użytkownika czy przeglądanie asortymentu w trybie offline. Oferuje także doskonałe user experience, zapewniając łatwą nawigację i wysoką wygodę użytkowania, szczególnie na urządzeniach mobilnych.

Korzyści z wdrożenia PWA
w e-commerce

Połączenie zalet strony internetowej i aplikacji natywnej sprawia, że PWA e-commerce jest precyzyjną odpowiedzią na zjawisko tzw. luki mobile (mobile gap). Choć ogromna część ruchu w handlu internetowym pochodzi z urządzeń mobilnych, większy odsetek konwersji nadal notuje się na tych stacjonarnych. Użytkownicy nie finalizują transakcji na smartfonach czy tabletach – przede wszystkim z powodu mniejszej wygody. Aplikacje natywne ułatwiają robienie zakupów, ale są kosztowne w uruchomieniu, ponieważ wymagają dostosowania do różnych systemów.

PWA e-commerce eliminuje ten problem: działa tak samo i na iOS, i na Androidzie czy HarmonyOS. Jest stroną internetową, która naśladuje funkcje aplikacji.

Ikona pstryk

Łatwiejsze utrzymanie

Aplikacja PWA jest łatwiejsza i mniej kosztowna w utrzymaniu niż natywna. Bierze to, co najlepsze w standardowych sklepach internetowych: aktualizuje się od razu po wgraniu zmian na serwer i nie wymaga wdrażania nowych wydań. Kiedy użytkownik korzysta z aplikacji PWA, ma do dyspozycji zawsze jej najbardziej aktualną wersję.

Ikona wzrost

Wyższa konwersja

Świetny UX, łatwy dostęp, szybkość, wydajność, możliwość wysyłania powiadomień push, działanie offline – każda z tych cech PWA e-commerce jest dodatkowym punktem do uzyskania wyższej konwersji. Potwierdza to wiele wdrożeń – AliExpress po uruchomieniu PWA uzyskało ponad 80% więcej finalizacji transakcji na iOS.

Ikona rakieta

Lepsza wydajność

Dzięki wykorzystaniu technologii PWA sklep internetowy może zyskać na szybkości i wydajności. Błyskawiczny caching i prezentacja contentu sprzyja większemu zaangażowaniu użytkowników, a także ma znaczenie dla SEO – Google oficjalnie ogłosiło, że prędkość ładowania strony na mobile jest kluczowym czynnikiem rankingowym.

Ikona otwarta dłoń ze spływającym na nią dolarem

Niższe koszty wdrożenia

Koszt wdrożenia aplikacji PWA może być nawet 3-krotnie niższy niż w aplikacji natywnej. Wszystko dzięki temu, że to rozwiązanie uniwersalne. Działa z poziomu przeglądarki internetowej, więc może zostać uruchomiona w każdym systemie operacyjnym i na dowolnym urządzeniu. PWA nie musi też spełniać wymogów sklepów z aplikacjami – a sprostanie im to zawsze dodatkowy koszt. Wdrożenie PWA e-commerce jest prostsze, niż myślisz, szczególnie w Magento.

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.

Umów bezpłatną konsultacjęUmów konsultację

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58
Krzysztof Kowalik

Headless commerce

Headless commerce to architektura e-commerce, w której warstwa frontendu jest odłączona od backendu. Obie części systemu komunikują się ze sobą za pośrednictwem API, ale działają niezależnie od siebie. Dzięki temu zmiany dokonywane we frontendzie nie zaburzają technicznego funkcjonowania platformy sprzedażowej. Daje to dużą elastyczność we wdrażaniu nowych rozwiązań i pozwala na nieskrępowany rozwój e-commerce – w dowolnym kierunku.

Czy headless jest technologią, dla której warto w e-commerce stracić głowę? Zdecydowanie tak!

PWA to lekkie, elastyczne rozwiązanie, które łączy w sobie zalety aplikacji natywnych i stron internetowych. Z sukcesem wdrożyli go tacy giganci, jak Aliexpress, Trivago czy Uber, osiągając przy tym doskonałe wyniki. Alibaba, jedna z największych platform handlowych B2B, po wdrożeniu PWA odnotowała wzrost konwersji na poziomie 76% i zyskała 30% więcej aktywnych użytkowników na Android oraz 14% na iOS.

5 sygnałów, że Twój e-commerce potrzebuje headless

Myślisz o rozwoju

Wykorzystanie architektury headless oznacza dużo większą elastyczność we wdrażaniu zmian: nowych funkcjonalności, innowacyjnych pomysłów, integracji z zewnętrznymi narzędziami. Dzięki tej technologii wprowadzanie modyfikacji jest łatwiejsze, a zespoły developerskie pracują szybciej. Jeśli w biznesie zawsze myślisz kilka kroków do przodu – Twój e-commerce powinien wykorzystywać headless.

Planujesz otwierać nowe kanały sprzedaży

Jeżeli rozwój, to omnichannel. Sprzedaż wielokanałowa jest podstawą nowoczesnego, skutecznego e-commerce. Dzięki headless łatwiej stworzysz kolejne kanały dotarcia do klientów – każdy z nich może mieć indywidualny, oryginalny frontend, ale wszystkie będą korzystać z tego samego źródła danych. W efekcie oferta, z którą docierasz do klientów, zawsze jest aktualna, kompletna i spójna we wszystkich kanałach.

Zależy Ci na doskonałym customer experience

Headless pomaga kreować doskonałe doświadczenia konsumenckie. Umożliwia dostarczanie klientom bardziej spersonalizowanych treści i daje większą swobodę w działaniach marketingowych. Oddzielenie warstwy frontendu i backendu sprawia, że to, na jakim urządzeniu wyświetla się Twój sklep użytkownikowi, traci na znaczeniu – bo na każdym wygląda i działa doskonale.

Szukasz maksymalnej wydajności

Masz mniej niż sekundę, aby przekonać użytkownika, że warto u Ciebie zostać. Dzięki headless wykorzystasz ten czas jeszcze lepiej. Komunikacja dzięki API czy zastosowanie pamięci przeglądarki do wykonywania niektórych skryptów zwiększają szybkość ładowania się strony. Stąd już prosta droga do kolejnych korzyści: lepszego SEO i wyższych konwersji.

Chcesz optymalizować koszty

Rozwój platform wykorzystujących architekturę monolityczną jest jak gra w Jengę: wyjęcie jednego klocka może poruszyć inne. W przypadku rozwiązania opartego o headless nie ma takiego ryzyka. Zarówno wdrożenie e-commerce, jak i każda kolejna modyfikacja są o wiele łatwiejsze, a przez to zdecydowanie mniej kosztowne.

Przyszłość e-commerce definiuje się właśnie teraz – wykorzystaj ten czas

Porozmawiajmy

Referencje – sprawdź, co mówią o nas klienci

Ponad 90% naszych nowych projektów pochodzi z rekomendacji obecnych klientów. Ta statystyka niezmiennie napawa nas dumą. Sprawdź, co mówią o nas właściciele i managerowie e-commerce’ów, które mieliśmy szansę i przyjemność współtworzyć.

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58

Umów się na bezpłatną
konsultację

Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.

FAQ

Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:

  • Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
  • Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?

Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.

Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.

Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.

Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.

Zadaj nam dowolne pytanie

Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji