Iguana B2B
Iguana B2B

B2B Iguana. Hurtownia online w nowoczesnym wydaniu – B2B Headless

Wdrożenia platform e-commerce B2B to wyzwanie, któremu nie łatwo sprostać. Platforma e-commerce B2B wykorzystująca technologię headless i wyposażona w dedykowane funkcje – połączenie uniwersalnych rozwiązań i pełnego dopasowania do potrzeb biznesu.

Klient

Iguana Group

Współpraca z Ageno

Od 2012 roku

Zobacz online

Projekt

Platforma e-commerce B2B

Branże

Moda

Sport

Integracje e-commerce

PIM

ERP

Zobacz online

dni roboczych

500+

integracje

4

indeksów produktowych

200K

O kliencie

Iguana Group to światowy dystrybutor odzieży, obuwia i akcesoriów sportowych. Jest to wiodący gracz w sektorze odzieży sportowej w Europie Środkowej i Wschodniej, a w swoim portfolio ma takie marki, jak Iguana, Elbrus, AquaWave, Bejo, IQ, Coolslide, Hi-Tec i Magnum.

Iguana Group działa na rynku od 1993 roku. 30 lat doświadczeń, efektywna sieć logistyczna i stale wzbogacany kapitał ludzki pozwoliły jej zbudować ugruntowaną pozycję rynkową i uczyniły z niej pewnego, nieustannie rozwijającego się partnera biznesowego.

Logo Iguana Group
Mężczyzna pracujący w magazynie
Mężczyzna pracujący w magazynie

Cel projektu

Głównym celem projektu było uproszczenie i przyspieszenie procesów przeglądania, zakupu, zamawiania, dostawy i rozliczeń dla klientów biznesowych firmy. Aby to osiągnąć, zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy zaawansowaną platformę e-commerce B2B opartą o Magento 2 i technologię headless, a także zintegrowaliśmy ją z systemami, które już funkcjonowały w organizacji, w tym PIM na Pimcore i ERP.

Widoki platformy DAM – Digital Assets Management Iguana
Widoki platformy DAM – Digital Assets Management Iguana

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.

Umów bezpłatną konsultacjęUmów konsultację

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58
Krzysztof Kowalik

Wyzwania projektowe

Wdrożenie platformy e-commerce B2B w dużej, dojrzałej organizacji zawsze niesie za sobą wiele wyzwań. Wynikają one zarówno z technicznych aspektów implementacji, jak i z kwestii organizacyjnych oraz czysto biznesowych. Wdrażając platformę sprzedażową B2B dla Iguana Group, musieliśmy sprostać takim zadaniom, jak:

  • Zaawansowana integracja z istniejącymi systemami ERP i PIM.
  • Wdrożenie modułu DAM (Digital Asset Management) z intuicyjnym interfejsem do zarządzania plikami multimedialnymi produktów dla klientów.
  • Pełne dostosowanie funkcjonalności do indywidualnych wymagań klienta.
  • Stworzenie zaawansowanego systemu zarządzania cennikami.
  • Zaprojektowanie intuicyjnego i wygodnego w użytkowaniu dla klienta końcowego interfejsu UX/UI.
  • Optymalizacja wydajności i szybkości platformy dla przedsiębiorstwa dysponującego dużym katalogiem produktów oraz potężną bazą klientów.

artykuł na blogu

Odkryj korzyści e-commerce B2B. Digital rewolucjonizuje biznes – czy jesteś na to gotowy?

Przejdź do artykułu

Strategia i zakres prac

Prace nad wdrożeniem platformy sprzedażowej B2B dla Iguana Group miały charakter kompleksowy. Objęły takie działania, jak:

  • Analiza – Pełna analiza przedwdrożeniowa zakończona stworzeniem dokumentacji przedwdrożeniowej: Business Requirements, User Stories i Acceptance Criteria.
  • Projektowanie – Stworzenie projektu User Experience i User Interface.
  • Wdrożenie – Implementacja platformy B2B w technologii Magento 2 w oparciu o frontend headless.
  • Dedykowane funkcje – Wdrożenie dedykowanych, nietypowych funkcjonalności dopasowanych do indywidualnych wymagań organizacji.
  • Integracje – Integracja z aktualnymi systemami PIM, ERP i innymi.
  • Wsparcie, rozwój i utrzymanie – Wsparcie powdrożeniowe, szkolenie z obsługi platformy, jej utrzymanie i ciągły rozwój.
Panel Digital Assets Management Iguana
Panel Digital Assets Management Iguana

Headless PWA

Aplikacje oparte o technologię PWA są szybkie, niezawodne i angażujące. Progressive Web App to kolejny etap rozwoju rozwiązań internetowych i przyszłość e-commerce. Technologia PWA pozwala projektować wrażenia użytkownika zbliżone do tych, które oferują aplikacje natywne.

4,7 pwa-x
szybszy


Sklep oparty o Headless PWA 3


Sklep oparty o standardowy frontend

Przyspiesz swój e-commerce z PWAPrzyspiesz e-commerce

Efekty projektu

W ramach realizacji projektu dla Iguana Group zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy kompleksową platformę e-commerce B2B przeznaczoną dla klienta biznesowego. System umożliwia szybkie składanie zamówień na tysiące produktów, z uwzględnieniem cen indywidualnych dopasowanych do konkretnego kontrahenta. Wyróżnia się też intuicyjnym, wygodnym w użyciu interfejsem, który ułatwia codzienną pracę zarówno sprzedającym, jak i zamawiającym.

Panel B2B Iguana
Panel B2B Iguana

Wdrożenie e-commerce B2B dla Iguana Group objęło nie tylko implementację standardowych, charakterystycznych dla B2B funkcjonalności, ale także customowych, nietypowych rozwiązań:

  • Katalog produktów – pozwala szybciej prezentować dużą liczbę produktów oraz wydajnie filtrować.
  • System zamówień – umożliwia klientom składanie, śledzenie i powtarzanie zamówień online, a także elastycznie nimi zarządzać.
  • Panel klienta – procesowanie płatności, zarządzanie fakturami i kredytami kupieckimi, limitami, rozrachunki, panel klienta i więcej.
  • Finanse – Dokumenty księgowo-finansowe dostępne w czasie rzeczywistym z poziomu panelu klienta w systemie B2B.
  • Mobilność RWD – system dostępny jest korzystając z urządzenia mobilnego, a dzięki zastosowaniu technologii headless w przyszłości możliwe będzie projektu o aplikację PWA, jeszcze pogłębiając doznania użytkownika końcowego.
  • Indywidualne ceny i oferta – zindywidualizowane warunki handlowe dla konkretnego klienta.
  • DAM (Digital Asset Management) – system do zarządzania cyfrowymi zasobami, który umożliwia przechowywanie, organizację i dystrybucję multimediów takich, jak zdjęcia, filmy, grafiki czy dokumenty. DAM umożliwia udostępnianie tego typu plików dla klientów grupy.

Czy wiesz, że…

Do 2025 roku nawet 80% interakcji w handlu B2B będzie odbywać się online – do takich wniosków doszli specjaliści Gartnera, firmy analityczno-badawczej zajmującej się zagadnieniami zarządzania technologiami. Sami przedsiębiorcy pozytywnie oceniają efekty wdrożenia e-commerce B2B w swojej firmie (aż 95% badanych firm w raporcie e-Izby „E-commerce B2B NOW”).

Co dalej? Rozwój i utrzymanie

Od momentu wdrożenia platformy B2B zajmujemy się jej utrzymaniem i rozwojem. Badamy, testujemy i ulepszamy procesy, optymalizujemy wydajność, aktualizujemy oprogramowanie, a także wprowadzamy nowe funkcjonalności.

Podsumowanie

  1. Wdrożenie kompletnej platformy e-commerce B2B w oparciu o Magento 2 i technologię headless.
  2. Integracja systemu z istniejącymi narzędziami (ERP, PIM) dla optymalizacji i automatyzacji procesów wewnętrznych.
  3. Wsparcie powdrożeniowe: utrzymanie i rozwój platformy.

Przed

Niezoptymalizowane procesy związane z przeglądaniem, zakupem, zamawianiem, dostawą i rozliczeniami dla klientów biznesowych.

Po

Zaawansowana platforma e-commerce zintegrowana z systemami wewnętrznymi i zewnętrznymi, zapewniająca wysoki poziom wydajności procesów związanych z obsługą zamówień.

Przed

Brak optymalizacji obsługi zamówień dla klientów biznesowych, związanych z przeglądaniem, zakupem, zamawianiem, dostawą i rozliczeniami.

Po

Zaawansowana platforma B2B zintegrowana z systemami wewnętrznymi i zewnętrznymi, zapewniająca wysoki poziom wydajności procesów związanych z obsługą zamówień.

Porozmawiajmy o Twoim projekcie

Umów bezpłatną konsultacjęUmów konsultację

Umów się na bezpłatną
konsultację

Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.

FAQ

Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:

  • Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
  • Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?

Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.

Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.

Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.

Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.

Zadaj nam dowolne pytanie

Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji


    Współpracując z nami, pomagasz!

    Wspieramy organizacje pożytku publicznego, fundacje i akcje charytatywne.