Karel2 B2C
Karel2 B2C

Cyfrowa transformacja hurtowni sprzętu elektrycznego i oświetleniowego Karel2 – jak dzięki e-commerce na Magento 2 odciążyliśmy handlowców o 30%

Wdrożenie platformy e-commerce B2C na zaawansowanym systemie Magento 2 w ramach cyfryzacji i automatyzacji firmy z branży elektrycznej i oświetleniowej.

Projekt

Wdrożenie E-commerce B2C

Zobacz online

Technologie

Magento 2

Branża
Budowlana
Elektryczna
Elektroinstalacyjna
Oświetleniowa

Rozwiązania

PIM

Headless

Usługi

Wdrożenia e-commerce
Konsulting e-commerce

Zobacz online

modułów w Magento

17+

osoby w zespole

4

miesięcy do wdrożenia MVP

6

O kliencie

Karel to hurtownia sprzętu sprzętu oświetleniowego i elektroinstalacyjnego. Historia firmy sięga 1990 roku. Aktualnie dysponuje nowoczesnym zapleczem handlowym i rozbudowanym centralnym magazynem, a także 5 oddziałami stacjonarnymi. Jest również udziałowcem Konsorcjum Hurtowni Elektrycznych El-Plus, największego zrzeszenia hurtowni z branży elektrycznej w Polsce.

Logo Karel2
Sklep internetowy Karel2 B2C

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.

Umów bezpłatną konsultacjęUmów konsultację

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58
Krzysztof Kowalik

Wyzwania projektowe

Głównym wyzwaniem była cyfrowa transformacja firmy z branży elektroinstalacyjnej, która dotychczas funkcjonowała bez katalogu produktów i możliwości sprzedaży online. Wejście do świata e-commerce wymagało nie tylko wprowadzenia nowych technologii, ale przede wszystkim rewolucji w sposobie funkcjonowania działu handlowego. Wymagało to m.in. uporządkowania wiedzy o produktach w firmie i przygotowania jednego centralnego miejsca przechowywania informacji produktowej.

Przeciążenie handlowców zbyt dużą liczbą zapytań o asortyment utwierdziło zarząd o konieczności wdrożenia platformy e-commerce, która umożliwiłaby klientom samodzielne przeglądanie oferty i składanie zamówień. Stanowiło to kolejne duże wyzwanie, które wykraczało poza samo dostarczenie odpowiedniej technologii.

Jak zmienić przyzwyczajenia klientów branży elektrycznej do składania zamówień offline bezpośrednio u sprzedawcy? Kluczowa okazała się tutaj synergia działów IT, marketingu, sprzedaży i logistyki w celu wypracowania spójnego i skutecznego ekosystemu dostarczającego skalowalne wyniki biznesowe.

Polecam współpracę z Ageno jako doświadczonym, profesjonalnym i kreatywnym partnerem w naszych działaniach e-commerce. Firma wykazuje się doskonałą znajomością Magento i potrafi dostosować platformę do indywidualnych potrzeb klienta. Zawsze słuchają uważnie wymagań i sugestii, a następnie proponują najlepsze rozwiązania. Ich podejście jest proaktywne i kreatywne, co owocuje innowacyjnymi i efektywnymi rozwiązaniami dla klientów.

Jakub Dziubiński

E-commerce Manager, Karel2

Widoki sklepu internetowego Karel2
Widoki sklepu internetowego Karel2

artykuł na blogu

Wszystko o Magento, co musisz wiedzieć, aby dobrze wybrać platformę e-commerce

Przejdź do artykułu

Strategia i zakres prac

Cel był jeden – nowa, wydajna platforma e-commerce dla hurtowni elektrycznej. W sukcesie projektu decydującą rolę odegrała przeprowadzona przez nas analiza przedwdrożeniowa. W efekcie podjęto świadomą decyzję o konieczności skorzystania z zaawansowanego systemu Magento 2 zamiast zakładanego w początkowych ustaleniach prostszego frameworku. Wnikliwe zrozumienie wymagań projektu było niezbędne dla identyfikacji specyficznych potrzeb firmy Karel2, które mogą być efektywnie spełnione tylko z wykorzystaniem zaawansowanej technologii.

Poza analizą przedwdrożeniową w naszej strategii znalazły się również takie działania jak:

  • projektowanie UX/UI,
  • podstawowe wdrożenie Magento B2C,
  • szkolenie zespołu zamawiającego.

Wskazówka

Magento to platforma e-commerce, która pozwala zarządzać właściwie nieograniczoną liczbą produktów, kategorii i podkategorii. Możesz w niej masowo importować i eksportować towary, określać atrybuty, dowolnie filtrować i sortować katalog czy zdefiniować zaawansowane warunki obliczania cen. Jest to niezwykle istotne w przypadku sklepów oferujących zróżnicowany asortyment – tak też jest w przypadku branży elektrycznej i oświetleniowej, która obejmuje szeroki wachlarz produktów, jak różnorodne typy oświetlenia, oprawy, urządzenia elektryczne, okablowanie itp.

Magazyn hurtowni elektrycznej
Magazyn hurtowni elektrycznej

Efekty

  1. Wdrożenie – Implementacja sklepu internetowego opartego o Magento 2 w wersji B2C zoptymalizowanego na potrzeby branży elektroinstalacyjnej.
  2. Odciążenie handlowców o 30% – W związku z obserwowanym wzmożonym zainteresowaniem klientów asortymentem i zwiększonym obciążeniem zespołu handlowego, podjęto decyzję o wdrożeniu platformy e-commerce, które przełożyło się na automatyzację zamówień i odciążenie handlowców o nawet 30%.
  3. Adaptacja – Przygotowanie infrastruktury do wdrożenia systemu B2B w niedalekiej przyszłości.
Efekty wdrożenia e-commerce B2C dla Karel2

Porozmawiajmy o Twoim projekcie

Umów bezpłatną konsultacjęUmów konsultację

Zobacz, jak pomogliśmy naszym pozostałym klientom

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58

Umów się na bezpłatną
konsultację

Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.

FAQ

Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:

  • Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
  • Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?

Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.

Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.

Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.

Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.

Zadaj nam dowolne pytanie

Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji