Cyfrowa transformacja hurtowni sprzętu elektrycznego i oświetleniowego Karel2 – jak dzięki e-commerce na Magento 2 odciążyliśmy handlowców o 30%
Wdrożenie platformy e-commerce B2C na zaawansowanym systemie Magento 2 w ramach cyfryzacji i automatyzacji firmy z branży elektrycznej i oświetleniowej.
modułów w Magento
17+
osoby w zespole
4
miesięcy do wdrożenia MVP
6
O kliencie
Karel to hurtownia sprzętu sprzętu oświetleniowego i elektroinstalacyjnego. Historia firmy sięga 1990 roku. Aktualnie dysponuje nowoczesnym zapleczem handlowym i rozbudowanym centralnym magazynem, a także 5 oddziałami stacjonarnymi. Jest również udziałowcem Konsorcjum Hurtowni Elektrycznych El-Plus, największego zrzeszenia hurtowni z branży elektrycznej w Polsce.
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji
Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.
4,9 z 62 opinii
Wyzwania projektowe
Głównym wyzwaniem była cyfrowa transformacja firmy z branży elektroinstalacyjnej, która dotychczas funkcjonowała bez katalogu produktów i możliwości sprzedaży online. Wejście do świata e-commerce wymagało nie tylko wprowadzenia nowych technologii, ale przede wszystkim rewolucji w sposobie funkcjonowania działu handlowego. Wymagało to m.in. uporządkowania wiedzy o produktach w firmie i przygotowania jednego centralnego miejsca przechowywania informacji produktowej.
Przeciążenie handlowców zbyt dużą liczbą zapytań o asortyment utwierdziło zarząd o konieczności wdrożenia platformy e-commerce, która umożliwiłaby klientom samodzielne przeglądanie oferty i składanie zamówień. Stanowiło to kolejne duże wyzwanie, które wykraczało poza samo dostarczenie odpowiedniej technologii.
Jak zmienić przyzwyczajenia klientów branży elektrycznej do składania zamówień offline bezpośrednio u sprzedawcy? Kluczowa okazała się tutaj synergia działów IT, marketingu, sprzedaży i logistyki w celu wypracowania spójnego i skutecznego ekosystemu dostarczającego skalowalne wyniki biznesowe.
Polecam współpracę z Ageno jako doświadczonym, profesjonalnym i kreatywnym partnerem w naszych działaniach e-commerce. Firma wykazuje się doskonałą znajomością Magento i potrafi dostosować platformę do indywidualnych potrzeb klienta. Zawsze słuchają uważnie wymagań i sugestii, a następnie proponują najlepsze rozwiązania. Ich podejście jest proaktywne i kreatywne, co owocuje innowacyjnymi i efektywnymi rozwiązaniami dla klientów.
Jakub Dziubiński
E-commerce Manager, Karel2
artykuł na blogu
Wszystko o Magento, co musisz wiedzieć, aby dobrze wybrać platformę e-commerce
Strategia i zakres prac
Cel był jeden – nowa, wydajna platforma e-commerce dla hurtowni elektrycznej. W sukcesie projektu decydującą rolę odegrała przeprowadzona przez nas analiza przedwdrożeniowa. W efekcie podjęto świadomą decyzję o konieczności skorzystania z zaawansowanego systemu Magento 2 zamiast zakładanego w początkowych ustaleniach prostszego frameworku. Wnikliwe zrozumienie wymagań projektu było niezbędne dla identyfikacji specyficznych potrzeb firmy Karel2, które mogą być efektywnie spełnione tylko z wykorzystaniem zaawansowanej technologii.
Poza analizą przedwdrożeniową w naszej strategii znalazły się również takie działania jak:
- projektowanie UX/UI,
- podstawowe wdrożenie Magento B2C,
- szkolenie zespołu zamawiającego.
Wskazówka
Magento to platforma e-commerce, która pozwala zarządzać właściwie nieograniczoną liczbą produktów, kategorii i podkategorii. Możesz w niej masowo importować i eksportować towary, określać atrybuty, dowolnie filtrować i sortować katalog czy zdefiniować zaawansowane warunki obliczania cen. Jest to niezwykle istotne w przypadku sklepów oferujących zróżnicowany asortyment – tak też jest w przypadku branży elektrycznej i oświetleniowej, która obejmuje szeroki wachlarz produktów, jak różnorodne typy oświetlenia, oprawy, urządzenia elektryczne, okablowanie itp.
Efekty
- Wdrożenie – Implementacja sklepu internetowego opartego o Magento 2 w wersji B2C zoptymalizowanego na potrzeby branży elektroinstalacyjnej.
- Odciążenie handlowców o 30% – W związku z obserwowanym wzmożonym zainteresowaniem klientów asortymentem i zwiększonym obciążeniem zespołu handlowego, podjęto decyzję o wdrożeniu platformy e-commerce, które przełożyło się na automatyzację zamówień i odciążenie handlowców o nawet 30%.
- Adaptacja – Przygotowanie infrastruktury do wdrożenia systemu B2B w niedalekiej przyszłości.
Zobacz, jak pomogliśmy naszym pozostałym klientom
4,9 z 62 opinii
Umów się na bezpłatną
konsultację
Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.
FAQ
Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:
- Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
- Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?
Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.
Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.
Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.
Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.
Zadaj nam dowolne pytanie
Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji
Współpracując z nami, pomagasz!
Wspieramy organizacje pożytku publicznego, fundacje i akcje charytatywne. Wierzymy w społeczną odpowiedzialność biznesu.