E-commerce dla branży kosmetycznej

Jak podaje raport „E-commerce w Polsce 2023”, kosmetyki i perfumy są jedną z najchętniej kupowanych w internecie kategorii produktowych. Branża beauty, mimo rynkowych zawirowań, intensywnie się rozwija – również online. Platforma e-commerce dla marki kosmetycznej nie jest już tylko upiększeniem wizerunku, ale kluczowym kanałem sprzedaży.

Kosmetyczna
Zestaw kosmetyczny
Zestaw kosmetyczny

Schemat wdrożenia e-commerce w branży kosmetycznej

Aby platforma e-commerce dla sektora beauty skutecznie realizowała cele sprzedażowe, musi się dostosować do standardów narzucanych przez największych graczy, jak Rossmann czy Allegro. Wykorzystanie nowoczesnych technologii, takich jak Magento, pozwala na tworzenie skalowalnych sklepów internetowych, umożliwiając nieograniczony rozwój.

Schemat wdrożenia e-commerce
Schemat wdrożenia e-commerce

Wejdź do kanonu branży beauty – skaluj swój biznes dzięki e-commerce

Umów konsultację

Sektor beauty w e-commerce

Branża beauty, zarówno w Polsce, jak i na świecie, to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki. Jest odporny na rynkowe zawirowania, precyzyjnie odpowiada na zmieniające się potrzeby konsumentów i świetnie radzi sobie z digitalizacją, coraz śmielej wchodząc do e-commerce. Choć swoim potencjałem zasilają go takie marki ikony, jak Rossmann, L’oreal czy Bielenda, pozostawia też miejsce dla mniejszych, niszowych brandów, produkujących kosmetyki dla wąskiej grupy odbiorców.

Perspektywy rozwoju, które przekraczają horyzont, daje dziś e-commerce. Branża kosmetyczna jest 3. co do wielkości branżą w e-handlu – częściej niż kosmetyki w sieci kupujemy tylko ubrania i buty. Eksperci nie mają wątpliwości: internet jest ważnym, a z roku na rok będzie coraz ważniejszym kanałem sprzedaży.

Jaka platforma e-commerce dla marki kosmetycznej?

Branża kosmetyczna w e-handlu jest silnie konkurencyjna. Standardy jej działania i rozwoju narzucają najwięksi: Rossmann, Hebe, Allegro. Aby platforma e-commerce dla sektora beauty skutecznie realizowała cele sprzedażowe, musi się do tych standardów dopasować – dzięki wdrożeniu odpowiednich funkcjonalności. 

Ikona Open Source

Wielowariantowość

Różne odcienie tego samego cienia do powiek, różne pojemności szamponu, różne kompozycje zapachowe kuli do kąpieli – wielowariantowość towarów jest domeną platform sprzedażowych dla branży kosmetycznej. To opcja, która pozwala przedstawić różne wersje tego samego artykułu w jednej karcie produktu, aby odbiorca mógł je łatwo odnaleźć i porównać.

Ikona network

Omnichannel

Współczesny e-commerce jest napędzany przez omnichannel, czyli sprzedaż wielokanałową. Branża kosmetyczna może w pełni korzystać z jego potencjału – social media czy marketplace’y to miejsca, w których użytkownicy często poszukują kosmetyków, perfum czy produktów do pielęgnacji, a aplikacja mobilna może znacznie skrócić proces zakupowy.

Ikona dyskusja

System opinii

Niezmienna od lat popularność katalogu Kosmetyk Wszech Czasów portalu Wizaż doskonale pokazuje, jak bardzo ważne w branży kosmetycznej są recenzje produktów i opinie innych konsumentów. System opiniowania w sklepie internetowym sprzyja nie tylko przekonywaniu odbiorców do zakupów, ale też budowaniu wiarygodności marki.

Ikona agility

Cross- i up-selling

Cross- i up-selling to techniki polegające na dosprzedaży konsumentowi dodatkowych produktów uzupełniających zakup główny. W e-commerce dla branży kosmetycznej przynoszą świetne rezultaty – zwłaszcza jeśli są wsparte mechanizmami AI, które analizują zachowania zakupowe użytkownika i wskazują trafne propozycje.

Ikona koszyk zakupowy

Precyzyjne wyszukiwanie

E-commerce dla marki kosmetycznej zazwyczaj operuje olbrzymim katalogiem produktów. W celu ułatwienia odbiorcy przeglądanie asortymentu, należy zastosować starannie przemyślaną architekturę informacji, wdrożyć precyzyjne filtrowanie oraz wyszukiwarkę, która dobrze „rozumie” intencję zakupową.

Ikona dzwonek

Zaawansowane promocje

Dla 46% internautów najważniejszym czynnikiem zakupowym jest niska cena. Dla 25% – atrakcyjne oferty specjalne. Sklep internetowy w konkurencyjnej branży beauty musi operować zaawansowanymi mechanizmami promocji: obniżkami, kodami rabatowymi, promocjami 2+1, rabatami przy zakupach powyżej określonej kwoty.

Zabieg kosmetyczny
Zabieg kosmetyczny

Przyszłość handlu B2B i B2C to
e-commerce

W ciągu 10 lat udział handlu internetowego w całościowym handlu detalicznym zwiększył się 
trzykrotnie. W niektórych kategoriach produktowych e-commerce generuje już co piątą złotówkę ze sprzedaży. Co dalej?

 

Wygląda na to, że przyszłość handlu zdefiniuje się w e-commerce.

Zobacz naszą ofertę

artykuł na blogu

Piękno z dostawą pod drzwi.
Jak radzi sobie branża kosmetyczna w e-commerce?

Przejdź do artykułu

Platforma e-commerce B2B dla sektora beauty – biznesowe oblicze branży

Wiele wskazuje na to, że największa transformacja branży beauty dokona się nie w sektorze B2C, a B2B. Firmy kierujące swoją ofertę do odbiorców detalicznych dostrzegają potencjał e-commerce i chętnie z niego korzystają, stale rozszerzając swoją działalność online. Branża kosmetyczna B2B jest jednak wciąż relatywnie mało zdigitalizowana – i to tutaj organizacje mogą osiągnąć największą przewagę konkurencyjną.

 

A warto – ¾ firm biorących udział w badaniu Santander „E-commerce B2B – perspektywa branży kosmetycznej” zadeklarowało, że widzi pozytywne wyniki wdrożenia platformy handlowej dla klientów biznesowych i zamierza dalej intensywnie ją rozwijać. Dzięki e-commerce B2B dla marki kosmetycznej możesz łatwiej docierać do nowych klientów i lojalizować obecnych, skalować wyniki sprzedażowe i automatyzować procesy, oszczędzając czas i środki.

 

Sprawdź naszą ofertę e-commerce B2B!

Kosmetyki
Kosmetyki

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.

Umów bezpłatną konsultacjęUmów konsultację

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58
Krzysztof Kowalik

Magento – platforma e-commerce dla dużych marek kosmetycznych

Magento to jedna z najlepszych platform e-commerce na świecie – i doskonały wybór dla organizacji z wymagającego sektora beauty. W oparciu o ten silnik działają platformy sprzedażowe takich marek, jak SuperPharm, Drogerie Natura czy tołpa. Możliwości Magento, które wspierają rozwój branży kosmetycznej w e-commerce, to między innymi:

  • wydajność, dzięki której platforma może obsłużyć nawet złożony katalog produktów i wielomilionowy ruch;
  • elastyczność pozwalająca na dostosowanie systemu sprzedażowego do logiki biznesowej przedsiębiorstwa;
  • zaawansowana wyszukiwarka obsługiwana przez dodatkowy moduł;
  • różne typy produktów: proste, konfigurowalne, grupowe, wirtualne – dla jeszcze lepszej prezentacji asortymentu;
  • zaawansowane mechanizmy tworzenia rabatów, między innymi reguły katalogowe, koszykowe, kody rabatowe;
  • moduły recenzowania produktów oraz mechanizmy cross- i up-sellingowe;
  • łatwe integracje z zewnętrznymi systemami umożliwiające rozwój omnichannel;
  • skalowalność umożliwiająca nieograniczony rozwój w przyszłości.

Więcej o Magento
Logo Magento

Nasze realizacje – pracujemy dla liderów
w swoich branżach

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58

Referencje – sprawdź, co mówią o nas klienci

Ponad 90% naszych nowych projektów pochodzi z rekomendacji obecnych klientów. Ta statystyka niezmiennie napawa nas dumą. Sprawdź, co mówią o nas właściciele i managerowie e-commerce’ów, które mieliśmy szansę i przyjemność współtworzyć.

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58

Umów się na bezpłatną
konsultację

Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.

FAQ

Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:

  • Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
  • Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?

Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.

Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.

Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.

Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.

Zadaj nam dowolne pytanie

Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji