PRO. Wyższy poziom e-handlu: kompletna platforma e-commerce PIM + B2B + B2C
Nowoczesna platforma PIM + e-commerce B2B + e-commerce B2C dla lidera w branży narzędzi pomiarowych. Integracja z licznymi systemami informatycznymi funkcjonującymi w przedsiębiorstwie.
Branże
Usługi
Wdrożenia e-commerce
Wdrożenia PIM
Projektowanie UX/UI
Utrzymanie i rozwój e-commerce
Integracje e-commerce
Rozwiązania
Integracje e-commerce
ERP (Enterprise Resources Planning)
WMS (Warehouse Management Software)
OMS (Order Management System)
PIM (Product Information Management)
O kliencie
Firma PRO od ponad 30 lat zajmuje się produkcją narzędzi i urządzeń pomiarowych. Jest niekwestionowanym liderem branży: największym producentem w Polsce i jednym z 5 największych w Europie. Znakiem rozpoznawczym marki stały się charakterystyczne czerwone poziomnice produkowane w 100% w Polsce. W ofercie PRO znajdują się również urządzenia laserowe i optyczne, łaty murarskie, posadzkarskie i tynkarskie, kątownice, miary i taśmy oraz inne urządzenia pomiarowe stosowane w budownictwie.
Lider branży 🥇
PRO to marka dla profesjonalistów, którzy od narzędzi używanych w codziennej pracy wymagają jak najwięcej. Firma od wielu lat pozostaje liderem rynku. W jej produkty można zaopatrzyć się u 5 tysięcy partnerów handlowych, a eksport odbywa się aż do 28 krajów świata. Koncentracja na nienagannej jakości oraz konsekwentne działanie według koncepcji Design Thinking zaowocowały wieloma prestiżowymi nagrodami i wyróżnieniami, między innymi w niemieckim konkursie iF Design Award czy Złotym Medalem na Międzynarodowych Targach Budownictwa BUDMA 2023. W 2022 roku firma PRO po raz kolejny znalazła się w gronie przedsiębiorstw wyróżnionych Diamentami Miesięcznika Forbes – zestawienia najdynamiczniej rozwijających się firm w Polsce.
Polecam usługi firmy Ageno za rzetelność i profesjonalizm działania. Zlecone zadania dostarczane są w terminie, fachowo i dokładnie. Bardzo dobry kontakt umożliwia wypracowanie satysfakcjonujących efektów.
Tomasz Piskorz
E-commerce Manager, PRO
Cel projektu
Celem projektu było stworzenie katalogu produktów online oraz rozwinięcie zautomatyzowanej sprzedaży online w wielu językach w kanałach B2C i B2B na platformie e-commerce opartej o Magento 2.
Dotychczas klienci PRO mogli korzystać jedynie z prostego katalogu produktów – bez możliwości dokonywania zamówień online. Jednym z najważniejszych etapów wdrożenia stała się integracja platformy z wieloma systemami zarządzania przedsiębiorstwem: PIM, ERP, WMS, OMS i innymi.
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji
Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.
4,9 z 62 opinii
Wyzwania projektowe
Platforma e-commerce zrealizowana dla firmy PRO już w początkowych założeniach miała nie być prostym sklepem internetowym, lecz kompleksowym narzędziem biznesowym, które umożliwia efektywną interakcję z klientami i usprawnia sprzedaż oraz wiele złożonych procesów wewnętrznych.
Kluczowym aspektem projektu stało się harmonijne połączenie dwóch modeli sprzedaży – B2C i B2B, stworzenie sprawnego modelu zarządzania asortymentem oraz integracja z systemami działającymi wewnątrz firmy.
Schemat wdrożenia e-commerce B2C+B2B
Handel elektroniczny często nie jest pierwszym wyborem dla firm z sektora budowlanego. Istnieje powszechne przekonanie, że sprzedaż przez internet jest w tej branży problematyczna, a nawet niemożliwa. Tymczasem wykorzystanie nowoczesnych technologii, takich jak Magento i Pimcore, umożliwia obsługę zamówień zarówno dla klientów detalicznych, jak i korporacyjnych z jednego miejsca, pozwalając zoptymalizować powtarzalne procesy. Niezależnie od tego, jakie produkty sprzedajesz!
Strategia i zakres prac
- Analiza przedwdrożeniowa.
- Badania i projekt UX/UI.
- Wdrożenie systemu PIM opartego o Pimcore umożliwiającego zarządzanie informacją produktową.
- Wdrożenie wielojęzycznej platformy sprzedażowej multistore B2C i B2B opartej o Magento 2.
- Zaprojektowanie i wdrożenie dedykowanych funkcjonalności dla klientów biznesowych B2B.
- Integracje z systemami wewnętrznymi: ERP, PIM, WMS, OMS.
artykuł na blogu
Wszystko o Magento, co musisz wiedzieć, aby dobrze wybrać
platformę e-commerce
Co dalej? Rozwój i utrzymanie
Po udanym uruchomieniu platformy kontynuujemy pracę w trybie ciągłym. Zajmujemy się bieżącym utrzymaniem oraz rozwojem systemu, kładąc nacisk na dalsze usprawnienia procesów, nowe funkcjonalności, utrzymanie ciągłości funkcjonowania platformy, aktualizacje i inne prace.
Efekty projektu
Przed rozpoczęciem współpracy marka PRO dysponowała prostym, nieusystematyzowanym katalogiem produktów online, który nie odpowiadał na wyzwania współczesnego e-commerce – nie dawał możliwości dokonywania zakupów ani integracji z innymi systemami funkcjonującymi w przedsiębiorstwie.
W efekcie sprawnej współpracy powstała nowoczesna platforma e-commerce, która umożliwia sprzedaż w kanałach B2B i B2C, a także usprawnia przepływ informacji w firmie dzięki integracjom z systemami zarządzania przedsiębiorstwem, w tym wdrożonym również przez Ageno systemem PIM. System odciążył handlowców z realizacji zamówień, umożliwiając im pracę nad pogłębianiem relacji z klientami hurtowymi.
- Umożliwienie sprzedaży B2B i B2C.
- Usprawnienie przepływu informacji w firmie.
- Automatyzacja procesów.
artykuł na blogu
Dlaczego Twój e-commerce potrzebuje systemu PIM?
Korzyści z wdrożenia PIM
Podsumowanie
- Wdrożenie wielojęzycznej platformy sprzedażowej B2C i B2B opartej o Magento 2.
- Integracje z wieloma systemami zarządzania przedsiębiorstwem.
- Nietypowe, dedykowane funkcjonalności.
Przed
Prosty katalog produktów online (bez możliwości dokonywania zamówień, niepołączony z systemami wewnętrznymi), który nie odpowiadał na wyzwania współczesnego e-commerce i hamował rozwój marki w kanałach internetowych.
Po
Nowoczesna platforma e-commerce B2C i B2B zintegrowana z takimi narzędziami, jak ERP, WMS, OMS czy wdrożony od zera system PIM, która w pełni realizuje współczesne standardy, otwierając perspektywy na dynamiczny rozwój marki.
Zobacz, jak pomogliśmy naszym pozostałym klientom
4,9 z 62 opinii
Umów się na bezpłatną
konsultację
Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.
FAQ
Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:
- Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
- Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?
Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.
Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.
Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.
Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.
Zadaj nam dowolne pytanie
Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji
Współpracując z nami, pomagasz!
Wspieramy organizacje pożytku publicznego, fundacje i akcje charytatywne. Wierzymy w społeczną odpowiedzialność biznesu.