PRO. Wyższy poziom e-handlu: kompletna platforma e-commerce PIM + B2B + B2C

Nowoczesna platforma PIM + e-commerce B2B + e-commerce B2C dla lidera w branży narzędzi pomiarowych. Integracja z licznymi systemami informatycznymi funkcjonującymi w przedsiębiorstwie.

Klient

PRO

Współpraca z Ageno

Od 2020 roku

Technologie
Magento 2 Pimcore

Zobacz online

Branże

Budownictwo

Usługi

Wdrożenia e-commerce
Wdrożenia PIM
Projektowanie UX/UI
Utrzymanie i rozwój e-commerce
Integracje e-commerce

Integracje e-commerce

ERP (Enterprise Resources Planning)
WMS (Warehouse Management Software)
OMS (Order Management System)
PIM (Product Information Management)

O kliencie

Firma PRO od ponad 30 lat zajmuje się produkcją narzędzi i urządzeń pomiarowych. Jest niekwestionowanym liderem branży: największym producentem w Polsce i jednym z 5 największych w Europie. Znakiem rozpoznawczym marki stały się charakterystyczne czerwone poziomnice produkowane w 100% w Polsce. W ofercie PRO znajdują się również urządzenia laserowe i optyczne, łaty murarskie, posadzkarskie i tynkarskie, kątownice, miary i taśmy oraz inne urządzenia pomiarowe stosowane w budownictwie.

Lider branży 🥇

PRO to marka dla profesjonalistów, którzy od narzędzi używanych w codziennej pracy wymagają jak najwięcej. Firma od wielu lat pozostaje liderem rynku. W jej produkty można zaopatrzyć się u 5 tysięcy partnerów handlowych, a eksport odbywa się aż do 28 krajów świata. Koncentracja na nienagannej jakości oraz konsekwentne działanie według koncepcji Design Thinking zaowocowały wieloma prestiżowymi nagrodami i wyróżnieniami, między innymi w niemieckim konkursie iF Design Award czy Złotym Medalem na Międzynarodowych Targach Budownictwa BUDMA 2023. W 2022 roku firma PRO po raz kolejny znalazła się w gronie przedsiębiorstw wyróżnionych Diamentami Miesięcznika Forbes – zestawienia najdynamiczniej rozwijających się firm w Polsce.

Polecam usługi firmy Ageno za rzetelność i profesjonalizm działania. Zlecone zadania dostarczane są w terminie, fachowo i dokładnie. Bardzo dobry kontakt umożliwia wypracowanie satysfakcjonujących efektów.

Tomasz Piskorz

E-commerce Manager, PRO

Cel projektu

Celem projektu było stworzenie katalogu produktów online oraz rozwinięcie zautomatyzowanej sprzedaży online w wielu językach w kanałach B2C i B2B na platformie e-commerce opartej o Magento 2.

Dotychczas klienci PRO mogli korzystać jedynie z prostego katalogu produktów – bez możliwości dokonywania zamówień online. Jednym z najważniejszych etapów wdrożenia stała się integracja platformy z wieloma systemami zarządzania przedsiębiorstwem: PIM, ERP, WMS, OMS i innymi.

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.

Umów bezpłatną konsultacjęUmów konsultację

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58
Krzysztof Kowalik

Wyzwania projektowe

Platforma e-commerce zrealizowana dla firmy PRO już w początkowych założeniach miała nie być prostym sklepem internetowym, lecz kompleksowym narzędziem biznesowym, które umożliwia efektywną interakcję z klientami i usprawnia sprzedaż oraz wiele złożonych procesów wewnętrznych.

Kluczowym aspektem projektu stało się harmonijne połączenie dwóch modeli sprzedaży – B2CB2B, stworzenie sprawnego modelu zarządzania asortymentem oraz integracja z systemami działającymi wewnątrz firmy.

Schemat wdrożenia e-commerce B2C+B2B

Handel elektroniczny często nie jest pierwszym wyborem dla firm z sektora budowlanego. Istnieje powszechne przekonanie, że sprzedaż przez internet jest w tej branży problematyczna, a nawet niemożliwa. Tymczasem wykorzystanie nowoczesnych technologii, takich jak Magento i Pimcore, umożliwia obsługę zamówień zarówno dla klientów detalicznych, jak i korporacyjnych z jednego miejsca, pozwalając zoptymalizować powtarzalne procesy. Niezależnie od tego, jakie produkty sprzedajesz!

Schemat wdrożenia e-commerce
Schemat wdrożenia e-commerce

Strategia i zakres prac

  • Analiza przedwdrożeniowa.
  • Badania i projekt UX/UI.
  • Wdrożenie systemu PIM opartego o Pimcore umożliwiającego zarządzanie informacją produktową.
  • Wdrożenie wielojęzycznej platformy sprzedażowej multistore B2C i B2B opartej o Magento 2.
  • Zaprojektowanie i wdrożenie dedykowanych funkcjonalności dla klientów biznesowych B2B.
  • Integracje z systemami wewnętrznymi: ERP, PIM, WMS, OMS.

artykuł na blogu

Wszystko o Magento, co musisz wiedzieć, aby dobrze wybrać
platformę e-commerce

Przejdź do artykułu

Co dalej? Rozwój i utrzymanie

Po udanym uruchomieniu platformy kontynuujemy pracę w trybie ciągłym. Zajmujemy się bieżącym utrzymaniem oraz rozwojem systemu, kładąc nacisk na dalsze usprawnienia procesów, nowe funkcjonalności, utrzymanie ciągłości funkcjonowania platformy, aktualizacje i inne prace.

Efekty projektu

Przed rozpoczęciem współpracy marka PRO dysponowała prostym, nieusystematyzowanym katalogiem produktów online, który nie odpowiadał na wyzwania współczesnego e-commerce – nie dawał możliwości dokonywania zakupów ani integracji z innymi systemami funkcjonującymi w przedsiębiorstwie.

 

W efekcie sprawnej współpracy powstała nowoczesna platforma e-commerce, która umożliwia sprzedaż w kanałach B2B i B2C, a także usprawnia przepływ informacji w firmie dzięki integracjom z systemami zarządzania przedsiębiorstwem, w tym wdrożonym również przez Ageno systemem PIM. System odciążył handlowców z realizacji zamówień, umożliwiając im pracę nad pogłębianiem relacji z klientami hurtowymi.

  • Umożliwienie sprzedaży B2B i B2C.
  • Usprawnienie przepływu informacji w firmie.
  • Automatyzacja procesów.

artykuł na blogu

Dlaczego Twój e-commerce potrzebuje systemu PIM?
Korzyści z wdrożenia PIM

Przejdź do artykułu

Podsumowanie

  1. Wdrożenie wielojęzycznej platformy sprzedażowej B2C i B2B opartej o Magento 2.
  2. Integracje z wieloma systemami zarządzania przedsiębiorstwem.
  3. Nietypowe, dedykowane funkcjonalności.

Przed

Prosty katalog produktów online (bez możliwości dokonywania zamówień, niepołączony z systemami wewnętrznymi), który nie odpowiadał na wyzwania współczesnego e-commerce i hamował rozwój marki w kanałach internetowych.

Po

Nowoczesna platforma e-commerce B2C i B2B zintegrowana z takimi narzędziami, jak ERP, WMS, OMS czy wdrożony od zera system PIM, która w pełni realizuje współczesne standardy, otwierając perspektywy na dynamiczny rozwój marki.

Porozmawiajmy o Twoim projekcie

Umów bezpłatną konsultacjęUmów konsultację

Umów się na bezpłatną
konsultację

Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.

FAQ

Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:

  • Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
  • Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?

Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.

Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.

Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.

Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.

Zadaj nam dowolne pytanie

Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji