Omnichannel – w dzisiejszym e-commerce musisz być wszędzie
Omnichannel to strategia sprzedaży w wielu zsynchronizowanych ze sobą kanałach, na przykład w sklepie stacjonarnym, internetowym, social mediach i aplikacji mobilnej. Każdy z nich oferuje spójne, charakterystyczne dla brandu doświadczenia zakupowe. Klient może się pomiędzy nimi swobodnie przełączać, aby w danej chwili korzystać z tego najbardziej dla siebie dogodnego – we wszystkich miejscach styku z marką ma dostęp do tych samych produktów i takiej samej jakości obsługi.
Strategię omnichannel z powodzeniem rozwijają najwięksi gracze polskiego e-commerce, tacy jak grupa LPP, Rossmann, Hebe, Martes Sport czy CCC. I to rzeczywistość, w kierunku której będzie zmierzał cały e-handel. Polscy konsumenci polubili się ze sprzedażą wielokanałową i chętnie wykorzystują jej potencjał.
Co na omnichannel zyskuje organizacja? Całkiem sporo! Największe korzyści wynikające ze sprzedaży wielokanałowej to:
- wyższa konwersja i sprzedaż,
- dotarcie do szerszej grupy odbiorców,
- większa rozpoznawalność marki,
- większa lojalizacja klientów,
- krótszy proces zakupowy,
- możliwość elastycznego dopasowania strategii marketingowej i sprzedażowej do zmieniającego się rynku.
A wyzwania związane z omnichannel? Przede wszystkim technologiczne. Sprzedaż detaliczna w wielu kanałach nierozerwalnie wiąże się z technologią. I to technologią na najwyższym poziomie – zachowanie spójności w każdym z kanałów i wielokierunkowego przepływu danych wymaga najlepszych rozwiązań. Na przykład takich, jak Magento.
Bądź omnichannel z Magento
Magento to system od początku do końca zbudowany z myślą o e-commerce. Oferuje dużą elastyczność i skalowalność – konfigurowalne opcje i różnorodne rozszerzenia umożliwiają dopasowanie funkcjonalności do wymagań biznesowych. Dzięki temu Magento pozwala zarządzać nawet największym e-commerce w efektowny sposób – również wtedy, gdy w grę wchodzi sprzedaż wielokanałowa.
Oto najważniejsze opcje omnichannel Magento, które sprawiają, że to najlepsza platforma e-commerce do sprzedaży wielokanałowej.
Integracja z wewnętrznymi i zewnętrznymi narzędziami
Magento oparte jest na API, które umożliwia błyskawiczne i płynne przesyłanie danych pomiędzy różnymi systemami, aplikacjami czy narzędziami. Dzięki temu możesz zintegrować platformę e-commerce z systemami, które działają już w Twojej organizacji, takimi jak PIM, ERP czy WMS. Scentralizujesz w ten sposób informacje o produktach, cenach czy zapasach, zapewniając swoim klientom dostęp do zawsze aktualnych i prawidłowych danych.
Szerokie możliwości w zakresie integracji umożliwiają także połączenie Magento z narzędziami firm trzecich.
Integracja z mediami społecznościowymi i marketplace’ami
Funkcje omnichannel Magento mogą być realizowane także poprzez integrację platformy z mediami społecznościowymi. Umożliwiają połączenie różnych platform ze sklepem internetowym w integralny strumień, co ułatwia zarządzanie sprzedażą czy danymi o produktach i przekłada się na wyższy poziom obsługi klienta.
Platformę e-commerce zbudowaną na Magento można zintegrować także z marketplace’ami takimi, jak Allegro czy Amazon, aby w jeszcze prostszy sposób docierać do nowych grup odbiorców.
Konfigurowalne rozszerzenia i funkcje
Magento słynie z elastyczności. Średnie i duże organizacje wybierają go między innymi dlatego, że umożliwia wdrażanie nawet złożonych, niestandardowych funkcji. Dzięki mnogości gotowych modułów, a także dużej konfigurowalności platforma e-commerce nie ogranicza rozwoju firmy, również pod względem rozszerzania sprzedaży o nowe kanały.
Pełna responsywność
Magento jest platformą w pełni responsywną. Oznacza to, że sklep internetowy będzie wyglądał i działał tak samo dobrze na każdym urządzeniu, także mobilnym. A to podstawa sprzedaży wielokanałowej – użytkownicy będą mogli bezproblemowo dokonywać zakupów również na coraz częściej wykorzystywanym mobile.
Elastyczne zarządzanie zamówieniami i stanami magazynowymi
Funkcje omnichannel Magento wspierane są także przez możliwość elastycznego zarządzania zamówieniami oraz stanami magazynowymi, również z wielu lokalizacji. Dzięki temu można łatwiej kontrolować zapasy i skuteczniej koordynować sprzedaż z wielu magazynów. Magento umożliwia także wdrożenie funkcji Click & Collect, czyli zamówienia produktu w sklepie internetowym i odebrania go w punkcie stacjonarnym.
Czy Twój e-commerce jest omnichannel? Z Magento może być!