E-commerce dla branży home & decor

Zmieniające się w ostatnich latach oczekiwania i zwyczaje zakupowe konsumentów przemeblowały branżę wyposażenia i dekoracji wnętrz. Coraz większy udział w rynku ma kanał online – i to nieodwracalny trend. Wkrótce rozwiązania e-commerce w home & decor mogą nie być jedynie modnym dodatkiem, a jednym z filarów sprzedaży. Czy Twoja organizacja jest na to gotowa?

Sklep internetowy home and decor wyposażenie wnętrz
Home and decor w e-commerce
Home & decor w e-commerce

Schemat wdrożenia e-commerce w branży home & decor

E-commerce w branży home & decor to nie tylko sprzedaż, ale cała ścieżka zakupowa – od inspiracji przez decyzję zakupową aż do wsparcia po zakupie. Wykorzystanie nowoczesnych technologii, takich jak Magento, pozwala na tworzenie skalowalnych i elastycznych sklepów internetowych, które skutecznie odpowiadają na zmieniające się potrzeby rynku.

Schemat wdrożenia e-commerce
Schemat wdrożenia e-commerce

Czas na przemeblowanie – skaluj sprzedaż
dzięki e-commerce

Umów konsultację

Platforma e-commerce dla branży wyposażenia wnętrz – bądź tam, gdzie Twoi klienci

Transformacja cyfrowa to naturalny etap rozwoju niemal każdej organizacji, również tej w branży meblarskiej. Digitalizację wymuszają zmiany zachowań zakupowych konsumentów. Kanał online stopniowo zwiększa swój udział w ogólnej sprzedaży – zarówno mebli, jak i wyposażenia wnętrz. Szacuje się, że do 2025 roku sięgnie 22%.

Home & decor w sieci: od inspiracji do zakupu

Rozwiązania e-commerce w branży home & decor zyskują na znaczeniu nie tylko pod względem sprzedaży końcowej: tego ostatniego kroku na ścieżce zakupowej klienta. Również początek zakupów coraz częściej dzieje się w internecie. Niemal 80% konsumentów deklaruje, że inspiracje dotyczące wyposażenia wnętrz znajduje w sieci. W przypadku mebli procent jest niższy, ale nadal znaczący – ponad 30% osób zainteresowanych zakupem mebli uskutecznia webrooming, czyli przegląda ofertę sklepów meblarskich przed wizytą w salonie.

 

Obecność w e-commerce powoli staje się obowiązkowa. Nawet jeśli Twój klient nie zdecyduje się na zakup stołu czy szafy w internecie, z całą pewnością swoje poszukiwania zacznie właśnie tutaj.

Pokoleniowe zmiany zachowań konsumentów

Coraz większą siłę nabywczą mają dziś młodsze pokolenia – millenialsi i Zetki – które doskonale poruszają się w rzeczywistości internetowej, a zakupy w e-commerce traktują jako coś zupełnie normalnego i naturalnego. Ale zmiany zachowań konsumenckich obserwujemy także wśród przedstawicieli starszych generacji. Coraz częściej do e-commerce logują się Silversi, czyli osoby po 55. roku życia.

Home & decor: możliwości, które dają przewagę

Ikona network

Działasz szerzej

Lokalny salon czy globalne możliwości? Dzięki e-commerce możesz docierać do nowych segmentów rynku, eksportować produkty do innych krajów i budować międzynarodowy zasięg swojej organizacji.

Ikona wzrost

Sprzedajesz więcej

36% kupujących potrzebuje nawet miesiąca, aby zdecydować się na zakup nowych mebli. E-commerce skraca ten proces – bo przeglądanie, wybieranie i finalizacja zamówienia odbywa się w jednym miejscu.

Ikona koszyk zakupowy

Trafiasz precyzyjniej

W e-commerce dokładnie wiesz, jak klient porusza się po sklepie i na co zwraca uwagę. Dzięki danym analitycznym możesz dopracować swoją ofertę, aby lepiej niż konkurencja spełniać oczekiwania odbiorców.

Sklepy wnętrzarskie w e-commerce
Sklepy wnętrzarskie w e-commerce

Przyszłość handlu B2B i B2C to
e-commerce

W ciągu 10 lat udział handlu internetowego w całościowym handlu detalicznym zwiększył się 
trzykrotnie. W niektórych kategoriach produktowych e-commerce generuje już co piątą złotówkę ze sprzedaży. Co dalej?

 

Wygląda na to, że przyszłość handlu zdefiniuje się w e-commerce.

Zobacz naszą ofertę

artykuł na blogu

Branża meblarska w e-commerce: kierunki rozwoju,
szanse i wyzwania

Przejdź do artykułu

Wyzwania branży wyposażenia wnętrz w e-commerce

Kastomizacja produktów

Stół na wymiar, wybór okleiny, zmiana uchwytów, konfiguracja wnętrza szafy według indywidualnych potrzeb – branżą meblarską rządzi kastomizacja, czyli możliwość personalizacji zamówienia poprzez zmianę wymiarów, koloru lub materiału. Rozwiązania e-commerce dla branży home & decor muszą oferować tę funkcjonalności, bo klienci po prostu tego oczekują.

 

Systemem, który gwarantuje możliwość kastomizacji asortymentu, jest Magento – jedna z najlepszych platform e-commerce, rozwijana z myślą o potrzebach średnich i dużych organizacji. Magento oferuje aż 6 typów produktów, w tym produkty konfigurowalne oraz „wirtualne”, tworzone według szczegółowych specyfikacji klientów.

Skuteczny omnichannel

Przyszłością branży home & decor jest omnichannel – sprzedaż wielokanałowa, w której każdy z kanałów marki przynosi klientowi spójne doświadczenia zakupowe. Chociaż konsumenci najczęściej finalizują zakupy w salonach stacjonarnych, ich droga zakupowa zaczyna się o wiele wcześniej: w e-commerce. Sklep internetowy w branży meblowej powinien dostarczać wszystkich niezbędnych informacji o produkcie czy oferować możliwość sprawdzenia jego dostępności w salonie.

 

Precyzyjne połączenie świata online i offline jest szczególnie ważne w przypadku mebli. Dla branży drobnego wyposażenia wnętrz, dekoracji i akcesoriów większe znaczenie ma aspekt inspiracyjny – prezentowanie produktów w kanałach nastawionych na estetykę, czyli Pinterest i Instagram. Integracja z social mediami jest w home & decor sprawdzonym kanałem docierania do nowych grup odbiorców.

Webrooming na miarę XXI wieku

Platforma e-commerce dla branży home & decor powinna także umożliwiać atrakcyjną i szczegółową prezentację produktów. Wyczerpujące opisy z dokładnym omówieniem parametrów czy zdjęcia lub filmy przedstawiające meble i dodatki w konkretnym wnętrzu – to podstawa.

 

Fantastyczne efekty daje także wykorzystanie technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR), która pozwala użytkownikowi sprawdzić, jak dany produkt będzie prezentował się w jego salonie czy łazience.

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.

Umów bezpłatną konsultacjęUmów konsultację

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58
Krzysztof Kowalik

Magento: nowoczesna platforma e-commerce w branży wyposażenia wnętrz

Różnorodność asortymentu, funkcja personalizacji, integracje z różnymi kanałami, wykorzystanie na szeroką skalę nowoczesnych technologii – branża home & decor jest branżą wymagającą i dlatego potrzebuje wyjątkowych rozwiązań. Takich jak Magento 2.

 

Magento to wydajna, elastyczna i skalowalna platforma e-commerce, która skutecznie odpowiada na potrzeby średnich i dużych organizacji – również tych działających w branży wyposażenia wnętrz. Skalowanie sprzedaży umożliwiające takie funkcje Magento, jak:

  • rozbudowane możliwości sprzedaży na wielu rynkach, w wielu walutach i wielu językach;
  • wielomagazynowość – łatwe zarządzanie zapasami w różnych lokalizacjach;
  • łatwa integracja z zewnętrznymi oraz wewnętrznymi systemami i narzędziami, m.in. PIM, ERP, systemy magazynowo-księgowe itd.;
  • zarządzanie asortymentem poprzez różne typy produktów;
  • rozbudowane funkcje marketingowo-promocyjne;
  • łatwa integracja z innymi kanałami sprzedaży, m.in. marketplace’ami.

Więcej o Magento
Logo Magento

artykuł na blogu

7 powodów, dla których Magento może dać Ci
realną przewagę nad największym konkurentem

Przejdź do artykułu
Branża wyposażenia wnętrz w e-commerce
Branża wyposażenia wnętrz w e-commerce

E-commerce w home & decor – pora na Twój ruch

Rozszerzenie sprzedaży o kanał online jest dla wielu organizacji skutecznym katalizatorem wzrostu. Wdrożenie e-commerce to jednak zaledwie początek drogi. Żeby dojść daleko, trzeba dobrze zaplanować tę wirtualną podróż: przepływ procesów w przedsiębiorstwie, architekturę danych, rozwiązania i technologie. W Ageno od ponad 10 lat zajmujemy się wdrożeniami e-commerce B2C, B2B oraz D2C. Łączymy perspektywę technologiczną i biznesową, tak, aby projektować rozwiązania, które skutecznie wspierają sprzedaż.

 

Jeśli masz pytania lub wątpliwości, czy e-handel to dobra droga dla Twojej organizacji, skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z ekspertem e-commerce.

Referencje – sprawdź, co mówią o nas klienci

Ponad 90% naszych nowych projektów pochodzi z rekomendacji obecnych klientów. Ta statystyka niezmiennie napawa nas dumą. Sprawdź, co mówią o nas właściciele i managerowie e-commerce’ów, które mieliśmy szansę i przyjemność współtworzyć.

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58

Umów się na bezpłatną
konsultację

Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.

FAQ

Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:

  • Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
  • Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?

Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.

Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.

Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.

Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.

Zadaj nam dowolne pytanie

Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji


    Współpracując z nami, pomagasz!

    Wspieramy organizacje pożytku publicznego, fundacje i akcje charytatywne.