Platforma zakupowa B2B – bo przyszłość biznesu
rozstrzyga się online
Według analityków Gartnera do 2025 roku nawet 80% interakcji w sprzedaży B2B będzie odbywać się online. Ta perspektywa zmienia w handlu B2B wszystko: model pracy, ścieżki dotarcia do klienta, zadania handlowców. Nie czekaj, aż rynek zweryfikuje, czy nadążasz za zmianami – już teraz przeprowadź swój biznes przez cyfrową transformację. Platforma zakupowa B2B to najważniejszy krok w stronę nowoczesnej sprzedaży.
E-commerce wkracza do B2B
Czy wiesz, że przyszłość handlu B2B nierozerwalnie wiąże się z e-commerce?
- 90% przedsiębiorców oferujących produkty i usługi dla biznesu planuje rozwijać sprzedaż online
- 86% firm o dochodach powyżej 100 mln zł prowadzi sprzedaż B2B e-commerce
- 95% przedsiębiorców widzi pozytywne efekty wdrożenia e-commerce B2B
- 7,72 tryliona dolarów wynosi globalna sprzedaż e-commerce B2B
(źródło: raporty B2B E-commerce NOW 2022 Izby Gospodarki Elektronicznej i Future of sales 2025 Gartnera)
Obierz kierunek na nowoczesną sprzedaż w e-commerce B2B
Platforma zakupowa B2B to system, który umożliwia realizację procesów handlowych online. Automatyzuje, optymalizuje i przyspiesza każdy z etapów sprzedaży: od prezentacji oferty, przez finalizację transakcji, aż po obsługę zamówienia i zarządzanie relacjami z klientem. Z jego możliwości korzystają producenci, hurtownicy, dystrybutorzy i przedsiębiorstwa oferujące produkty, usługi czy rozwiązania dla biznesu.
Wiele firm wciąż realizuje sprzedaż B2B przez prosty katalog online. Takie rozwiązanie coraz częściej okazuje się jednak niewystarczające. Organizacje decydują się na wdrożenie nowoczesnych, wielokanałowych platform b2b, które oferują użytkownikom najwyższej jakości doświadczenia zakupowe – i przeprowadzają ich przez proces zakupu tak szybko, prosto i intuicyjnie, jak Zalando, Allegro czy IKEA.
Kluczowe funkcjonalności skutecznej platformy B2B dla firm
Platforma B2B spełnia jeden zasadniczy cel: sprzedaje jak skuteczny handlowiec. Zobacz, jakie funkcjonalności i cechy powinna mieć, aby przynosić wyniki:
Wydajność
Platforma zakupowa B2B musi działać szybko, wydajnie i stabilnie nawet przy ogromnym wolumenie produktów – bo dla klienta biznesowego niezawodność = zaufanie. Musi być też elastyczna i skalowalna, aby firma mogła rosnąć bez potrzeby przebudowy całego systemu.
Zamówienia hurtowe
Podstawa w B2B to funkcje, które umożliwiają składanie zamówień zbiorczych, hurtowych i cyklicznych, z automatycznym naliczaniem rabatów i cen hurtowych. Ułatwia to współpracę z dużymi klientami i dystrybutorami.
Procesy B2B
System B2B powinien umożliwiać tworzenie kont z różnymi poziomami uprawnień, a także odpowiednie workflow dla projektów lub kontraktów wymagających kilku poziomów akceptacji. Dzięki temu dopasowuje się do wewnętrznych procesów dużych firm i korporacji.
Integracje
Dzięki integracjom z ERP, PIM czy systemami księgowymi wszystkie dane – od stanów magazynowych po historię transakcji – są spójne i dostępne w czasie rzeczywistym. Umożliwia to lepsze planowanie, kontrolę i raportowanie.
Marketing
Możliwość stosowania spójnych strategii sprzedażowych i zaawansowanych kampanii marketingowych jak w systemach B2C – tylko lepiej, bo z opcją dostosowania promocji i rabatów dla różnych grup klientów.
Komunikacja z klientem
Ogłoszenia, promocje, newslettery, wszystkie informacje w jednym miejscu – spójna komunikacja między handlowcem a klientem na platformie B2B ułatwia codzienną pracę i buduje relację.
Indywidualne cenniki
W sprzedaży B2B każdy klient może mieć inne potrzeby, historię zakupów, wolumen zamówień czy umowy handlowe. Funkcja indywidualnych cenników pozwala platformie e-commerce B2B prezentować każdemu kontrahentowi spersonalizowaną ofertę: jego własne ceny, rabaty, progi ilościowe czy warunki płatności.
Wielomagazynowość
Twoja firma zarządza kilkoma magazynami – własnymi, partnerskimi lub logistycznymi – rozmieszczonymi w różnych lokalizacjach? Funkcja wielomagazynowości pozwala platformie e-commerce B2B prezentować klientom aktualne stany magazynowe dla każdego miejsca przechowywania produktów.
I o wiele więcej
Platforma B2B to także: zaawansowana analityka, system raportowania, kontrola dystrybucji, kalendarz dostaw, stały dostęp do faktur i rozliczeń, limity handlowe i blokady, różne opcje rozliczeń, inteligentna wyszukiwarka, wielowalutowość i wielojęzyczność – i o wiele więcej.
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji
Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.
4,9 z 62 opinii


Sprzedawaj więcej i sprawniej
Każdy klient biznesowy to konsument. Doświadczenia z zakupów B2C mocno rezonują na proces decyzyjny w B2B. Szczególnie dziś, gdy na kluczowych stanowiskach dokonuje się zmiana pokoleniowa: decyzje podejmuje generacja, która dorastała wraz ze światem cyfrowym i właściwie nie pamięta rzeczywistości przedinternetowej.
To tendencja globalna, przynosząca zmianę, której nie da się uniknąć. Sektor B2B staje właśnie przed dużym wyzwaniem – ale i przed niemałą szansą. To od Ciebie zależy, na co spożytkujesz potencjał swojego biznesu: na pokonywanie przeszkód czy wykorzystywanie możliwości. Wdrożenie platformy B2B jest szansą. Bezdyskusyjnie.
Zwiększaj zyski
Automatyzacja działań + obniżenie kosztów marketingu i promocji + kontrola procesów eliminująca błędy + lepsze dopasowanie oferty do potrzeb kontrahentów + usprawnienie płatności. Rachunek jest prosty: wdrożenie platformy sprzedażowej B2B to zysk w tak wielu obszarach, że zignorowanie tej szansy byłoby kosztowną stratą.
Docieraj dalej
Cold calling przestał działać. Nawet 70% wiedzy o produkcie klienci B2B zdobywają na własną rękę. Nie potrzebują kontaktu z handlowcem, bo źródłem informacji jest dla nich internet. Dzięki platformie B2B możesz pozycjonować się w wyszukiwarkach czy korzystać z rozwiązań AdTech – i być ze swoją ofertą dokładnie tam, gdzie są Twoi klienci.
Obniżaj koszty
Platforma zakupowa B2B automatyzuje proces sprzedaży hurtowej. Twoim pracownikom daje czas i energię na inne zadania, a klientom – możliwość składania zamówień 24/7, zawsze aktualne informacje o ofercie i spersonalizowane rekomendacje produktowe. Cross-selling i up-selling nigdy nie były prostsze w realizacji.
Sprzedawaj szerzej
Na rodzimym rynku robi się za ciasno? Platforma zakupowa B2B może obsługiwać wiele języków i wiele walut. Pozwala też na łatwe tłumaczenie i lokalizację treści sprzedażowych czy marketingowych i znacznie ułatwia ekspansję na rynki międzynarodowe. Wyjdź ze swoją ofertą poza granice – i ograniczenia offline’u.
Technologie zasilające B2B
Magento
Kosmicznie wydajne. Tak funkcjonalne, że przekracza wyobrażenia. O nieograniczonych możliwościach rozbudowy. Magento 2 to najlepsza platforma dla e-commerce B2B. Oferuje m.in. możliwość zarządzania klientami B2C i B2B w ramach jednego sklepu, wysoką elastyczność w zakresie obsługi zamówień, wielopoziomowy system cenowy – a wszystko to z zachowaniem najwyższego customer experience.
Pimcore
Elastyczny, skalowalny, zbudowany z wykorzystaniem najnowocześniejszego stosu technologicznego. Pimcore to jeden z najlepszych systemów zarządzania informacją produktową (PIM). Dzięki niemu możesz zarządzać danymi o produktach z jednego, scentralizowanego miejsca – szybko, wygodnie i bez błędów, tak, aby Twoi klienci otrzymywali zawsze aktualne i spersonalizowane informacje.
Sprzedaż w górę o 35% rok do roku? Tak – dzięki platformie B2B
Dla firmy Kulig przeprowadziliśmy wdrożenie systemu B2B opartego o Magento 2 oraz naszą autorską technologię Blanc B2B w wersji headless. Efekt? Klienci zyskali dostęp do nowoczesnego narzędzia, które precyzyjnie odpowiada na ich indywidualne potrzeby, a handlowcy – automatyzację powtarzalnych procesów i czas na zadania o strategicznym znaczeniu. Integracja z ERP zapewniła natychmiastowe informacje o stanach produktów i szybką realizację zamówień. Dzięki temu firma Kulig nie tylko zwiększyła sprzedaż o 35% rok do roku, ale też zbudowała przewagę konkurencyjną dzięki sprawniejszej obsłudze i pełnej dostępności oferty.
Platforma B2B – zbudowana z potrzeb, nie z wyobrażeń
Sprzedaż w B2B to nie sprint. To maraton. W procesie decyzyjnym uczestniczy średnio 6 osób, a cały proces trwa wiele tygodni. Nie ma tutaj miejsca na „wydaje mi się” – po żadnej ze stron. Platforma zakupowa B2B musi powstać na potrzebach biznesu i wymaganiach rynku, a nie na wyobrażeniach.
W Ageno dobrze to rozumiemy. E-commerce tworzymy z naciskiem na „commerce”. W ogólnym rozrachunku liczą się przecież liczby: sprzedaż, wynik, zwrot z inwestycji. W ciągu ponad 10 lat pracy nad projektami e-commerce wypracowaliśmy procedury wdrożenia, które łączą stronę technologiczną z perspektywą biznesową.
Etapy wdrożenia
Planujemy
Zanim zaczniemy projektować, analizujemy, pytamy i odkrywamy zawiłości branży. Musimy zrozumieć Twój biznes, strukturę sprzedaży i specyfikę rynku, dlatego przeprowadzamy analizę przedwdrożeniową i realizujemy cykl spotkań projektowych.
Tworzymy
Na podstawie przygotowanej strategii projektujemy makiety i interfejs użytkownika (UX/UI), a następnie rozpoczynamy etap programowania. Tworzymy architekturę dopasowaną do systemów IT Twojej firmy – tych istniejących i tych, których możesz potrzebować w przyszłości – i przeprowadzamy migracje danych oraz integracje z zewnętrznymi rozwiązaniami.
Testujemy
We współpracy z Twoim zespołem. Pracujemy według metodyk zwinnych (Scrum, Kanban, Scumban), dostarczając kolejne funkcjonalności w krótkich odcinkach czasowych. Dzięki temu możesz na bieżąco śledzić postępy i kształtować efekty naszych działań.
Rozwijamy
Po uruchomieniu platformy B2B oferujemy usługi utrzymania i rozwoju. Tworzymy skalowalne rozwiązania, które można wszechstronnie rozbudowywać. E-commerce, napędzany kolejnymi innowacjami, nieustannie się zmienia.
FAQ – Wdrożenie systemu B2B
To system sprzedażowy online, który pozwala firmom B2B zarządzać zamówieniami, cennikami, ofertami i procesami sprzedażowymi w jednym miejscu, dostępny dla klientów przez całą dobę.
Platforma zakupowa B2B automatyzuje procesy sprzedażowe, zwiększa przychody, poprawia obsługę klienta i daje dostęp do danych analitycznych wspierających decyzje biznesowe.
Tak, funkcje self-service pozwalają klientom składać zamówienia, sprawdzać historię zakupów i dostępność produktów bez pomocy handlowców.
System umożliwia tworzenie spersonalizowanych ofert i rabatów dla każdego klienta, automatycznie naliczając ceny zgodnie z umowami i polityką handlową.
Tak, tworzone przez nas systemy B2B są responsywne i dostępne na komputerach, tabletach i smartfonach.
Tak, platforma zakupowa B2B pozwala zarządzać stanami magazynowymi w różnych lokalizacjach i optymalizować realizację zamówień.
Jak najbardziej. Magento oferuje zaawansowane funkcje B2B: konta firmowe, indywidualne cenniki, limity kredytowe, szybkie zamówienia, listy zakupowe i wiele więcej.
Platforma B2B zmniejsza koszty operacyjne, zwiększa sprzedaż dzięki automatyzacji i personalizacji ofert oraz skraca czas realizacji zamówień.
Tak, zapewniamy szkolenia, wsparcie techniczne i usługi utrzymania oraz rozwoju po uruchomieniu platformy.
W branży e-commerce działamy nieprzerwanie od roku 2010. Mamy wiedzę, sprawdzone know-how i doświadczenie w realizacji dużych, złożonych projektów. Wdrażaliśmy systemy B2B dla takich firm, jak Iguana, Kulig, Avioly czy Safety First. Pracujemy według jasnych procedur, a efekty dostarczamy w krótkich odstępach czasu. Dzięki temu masz pełną kontrolę nad przebiegiem projektu i wykorzystaniem budżetu.
Zapraszamy do kontaktu przez e-mail info@ageno.pl lub formularz kontaktowy.
Nie znalazłeś odpowiedzi, której szukasz? Chętnie opowiemy więcej o wdrożeniach systemów B2B.
Nasze realizacje – pracujemy dla liderów w swoich branżach
4,9 z 62 opinii

Wejdź do świata e-commerce – Twoi klienci już tutaj są
Referencje – sprawdź, co mówią o nas klienci
Ponad 90% naszych nowych projektów pochodzi z rekomendacji obecnych klientów. Ta statystyka niezmiennie napawa nas dumą. Sprawdź, co mówią o nas właściciele i managerowie e-commerce’ów, które mieliśmy szansę i przyjemność współtworzyć.
4,9 z 62 opinii

Ageno zasługuje na szczególne wyróżnienie na rynku ze względu na ich profesjonalne podejście, elastyczność oraz zaangażowanie. Podczas naszej kilkuletniej współpracy mieliśmy okazję zrealizować wiele interesujących projektów. Chciałbym podkreślić ich doskonałą komunikację, wysoki poziom profesjonalizmu oraz szybkość reakcji.
Paweł Danel
Firma Ageno pracuje szybko i terminowo, a co najważniejsze — iteracyjnie, dzięki czemu zlecając im projekt, cały czas mogliśmy śledzić, czy Ageno realizuje go zgodnie z naszą wizją. Kiedy tylko mieliśmy uwagi do projektu, ludzie z Ageno od razu potrafili skorygować go zgodnie z naszymi oczekiwaniami, co zaoszczędziło obu stronom wiele czasu. Polecam współpracę z Ageno!
Julia Krzysztofiak-Szopa
I recommend Ageno because of its professional approach, flexibility and attention to customer satisfaction. This company is also distinguished by good relations with customers, precise approach to details, excellent communication, comprehensive advice, high quality of services, reliability, efficiency and quick response to changes. In addition, Ageno has the ability to solve problems and ensure speed.
Jiři Gawel
W ciągu ponad 10 lat mojej kariery nigdy nie uczestniczyłem we wdrożeniu e-commerce, z którym było tak mało problemów i które przebiegło tak płynnie. Wdrożyliśmy Magento 2 w ciągu 4 miesięcy, a nie był to start od zera, ale dynamiczna przesiadka do pędzącego pociągu.
Przemysław Golba
Rekomenduję firmę Ageno, z którą współpracujemy od wielu lat, od samego początku pracy nad naszym systemem e-commerce. Z powodzeniem wdrożyli, utrzymują i rozwijają nasze systemy e-commerce. Zespół Ageno jest elastyczny jeśli chodzi o współpracę, przed wdrażaniem nowych funkcjonalności upewnia się, że to co buduje jest zgodne z celami biznesowymi naszej firmy. Obsługuje nas stały zespół, z którym mamy bardzo dobre relacje. Polecam Ageno, jako partnera kompetentnego i godnego zaufania w dziedzinie systemów e-commerce opartych o Magento, PIM, integracji itp.
Alicja Ptaszkiewicz
Umów się na bezpłatną
konsultację
Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.
FAQ
Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:
- Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
- Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?
Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.
Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.
Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.
Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.
Zadaj nam dowolne pytanie
Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji
Współpracując z nami, pomagasz!
Wspieramy organizacje pożytku publicznego, fundacje i akcje charytatywne. Wierzymy w społeczną odpowiedzialność biznesu.