E-commerce dla branży motoryzacyjnej
Sektor części samochodowych jest w Polsce jednym z najszybciej rozwijających się online – ponad 60% firm z branży planuje inwestować w internetowe kanały sprzedaży. Automotive wjeżdża więc do e-commerce: odrobinę spóźnione, ale za to od razu na piątym biegu. Sprawdź, jakie standardy wyznaczają najlepsze sklepy internetowe dla motoryzacji, i już teraz zaplanuj cyfrową transformację swojego biznesu.
Schemat wdrożenia e-commerce w branży motoryzacyjnej
Z potencjału e-commerce w branży motoryzacyjnej korzystają przede wszystkim producenci oraz dystrybutorzy części i akcesoriów samochodowych. Złożoność asortymentu, popyt wśród klientów B2B i B2C oraz gabaryty ułatwiające logistykę sprawiają, że sprzedaż internetowa w tym sektorze ma się świetnie. Wykorzystanie nowoczesnych technologii, takich jak Magento, pozwala na tworzenie wydajnych i elastycznych sklepów internetowych, które skutecznie odpowiadają na potrzeby rynku automotive.
Wrzuć piąty bieg w biznesie z platformą e-commerce dla branży motoryzacyjnej
E-commerce dla branży motoryzacyjnej
Automotive jest branżą silnie rozdrobnioną. Tworzą ją producenci i dystrybutorzy zarówno komponentów na pierwszy montaż, jak i części zamiennych czy akcesoriów, a także dealerzy, pośrednicy w sprzedaży samochodów używanych i właściciele serwisów oraz wypożyczalni. Każdy z tych sektorów rynku może wykorzystać możliwości, jakie daje e-commerce i obecność w sieci.
Automotive e-commerce w liczbach
- 39% dystrybutorów części prowadzi sprzedaż online.
- 63% firm z branży planuje inwestycje w e-commerce.
- 45% firm zwiększyło liczbę klientów po wdrożeniu e-commerce.
Źródło: E-commerce B2B – biznes w sieci. Perspektywa branży motoryzacyjnej – rynek części i napraw
Sprzedaż części zamiennych w e-commerce
Z potencjału, jaki daje rozszerzenie sprzedaży o e-commerce dla branży motoryzacyjnej, w największym stopniu skorzystają producenci i dystrybutorzy części i akcesoriów samochodowych, zarówno na pierwszy montaż (OE), jak i na rynek wtórny (OEM). Sektor ten ma wiele cech, które idealnie pasują do e-commerce: złożoność asortymentu, duży popyt wśród klientów B2B i B2C oraz gabaryty ułatwiające logistykę.
case study
143% więcej transakcji po migracji na Magento?
Sprawdź naszą realizację dla NOCAR
Platforma e-commerce dla motoryzacji – funkcjonalności
Olbrzymi katalog produktów, zróżnicowany profil odbiorców, konieczność idealnego dopasowania części. Automotive to wymagający sektor – sprawdź, co powinno znaleźć się pod maską platformy e-commerce dla branży motoryzacyjnej.
Sprzedawaj wszędzie
Bądź tam, gdzie kupują Twoi klienci: na Facebooku, Instagramie, Allegro, Amazonie. Dzięki integracjom z social mediami czy marketplace’ami możesz działać omnichannelowo: prowadzić sprzedaż w wielu kanałach jednocześnie i automatyzować powtarzalne procesy.
Szybka wysyłka
W serwisach i naprawach liczy się czas – błyskawiczna wysyłka ma kluczowe znaczenie. Platforma e-commerce dla branży motoryzacyjnej powinna wspierać szybkie, elastyczne procesy logistyczne i podawać odbiorcom precyzyjne informacje o przesyłce i cenie.
Miliony produktów
Części zamienne, akcesoria, chemia – a do tego setki wariantów dopasowanych do marek i modeli samochodów. Branża motoryzacyjna operuje katalogiem produktów liczonych w milionach. Tylko wydajna, elastyczna platforma e-commerce udźwignie obsługę tak olbrzymiego asortymentu.
Pełen potencjał SEO
Czy można mieszać płyny do chłodnic? Co oznaczają stuki w prawym kole? Jaki olej do Audi A4 B8 2.0 tdi? Właśnie takich fraz używają Twoi klienci, szukając rozwiązania swoich problemów z samochodem. W branży motoryzacyjnej SEO pokazuje cały swój potencjał – wykorzystaj go w pełni, aby łatwo docierać do nowych grup odbiorców.
Klienci B2B i B2C
Klientem motoryzacyjnego sklepu internetowego może być odbiorca detaliczny i użytkownik B2B – właściciel warsztatu. Wybierz platformę e-commerce dla automotive, która umożliwia tworzenie wyjątkowych doświadczeń zakupowych dla obu grup i łatwą obsługę zamówień z wszystkich kanałów.
Dopasowanie części
Pomóż swoim klientom znaleźć to, czego szukają – dzięki precyzyjnym informacjom na karcie produktu, wyszukiwarce o zaawansowanych funkcjonalnościach (m.in. wyszukiwaniu po VIN lub modelu) czy integracji z katalogiem części zamiennych, takim jak TecDoc.
Przyszłość handlu B2B i B2C to
e-commerce
W ciągu 10 lat udział handlu internetowego w całościowym handlu detalicznym zwiększył się trzykrotnie. W niektórych kategoriach produktowych e-commerce generuje już co piątą złotówkę ze sprzedaży. Co dalej?
Wygląda na to, że przyszłość handlu zdefiniuje się w e-commerce.
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji
Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.
4,9 z 62 opinii
Korporacyjne strony internetowe dla firm automotive
Jak podaje Google, użytkownik poszukujący nowego samochodu wykonuje dziś prawie 1000 cyfrowych interakcji: sprawdza różne marki, przegląda opinie o konkretnych modelach, wybiera najlepszego dealera. Informacje, które znajdzie, zadecydują o dalszym kształcie jego ścieżki zakupowej. Podmioty nieobecne w sieci będą na straconej pozycji w wyścigu o uwagę współczesnego konsumenta – i dotyczy to nie tylko salonów dealerskich, ale coraz częściej także serwisów czy wypożyczalni.
Korporacyjne i firmowe strony internetowe dla branży motoryzacyjnej są najłatwiejszym i najszybszym sposobem na to, aby zasygnalizować swoją obecność w sieci. W Ageno tworzymy witryny dla korporacji i organizacji automotive, wykorzystując najlepsze praktyki UX/UI oraz elastyczne systemy CMS, również w technologii headless. Nowoczesna, funkcjonalna i intuicyjna w obsłudze strona internetowa to najlepsza cyfrowa wizytówka biznesu.
Automotive napędzane mocą Magento
Najlepsza platforma e-commerce dla motoryzacji? Zdaniem wielu: Magento. To system dedykowany potrzebom średnich i dużych organizacji. Wyróżnia się wydajnością, elastycznością i skalowalnością – bez najmniejszego problemu obsługuje duże katalogi danych i wielomilionowy ruch, a jego możliwości można w łatwy sposób rozbudowywać i modyfikować.
Poznaj pozostałe branże, z którymi współpracujemy
Nasze realizacje – pracujemy dla liderów
w swoich branżach
4,9 z 62 opinii
Referencje – sprawdź, co mówią o nas klienci
Ponad 90% naszych nowych projektów pochodzi z rekomendacji obecnych klientów. Ta statystyka niezmiennie napawa nas dumą. Sprawdź, co mówią o nas właściciele i managerowie e-commerce’ów, które mieliśmy szansę i przyjemność współtworzyć.
4,9 z 62 opinii
Ageno zasługuje na szczególne wyróżnienie na rynku ze względu na ich profesjonalne podejście, elastyczność oraz zaangażowanie. Podczas naszej kilkuletniej współpracy mieliśmy okazję zrealizować wiele interesujących projektów. Chciałbym podkreślić ich doskonałą komunikację, wysoki poziom profesjonalizmu oraz szybkość reakcji.
Paweł Danel
Firma Ageno pracuje szybko i terminowo, a co najważniejsze — iteracyjnie, dzięki czemu zlecając im projekt, cały czas mogliśmy śledzić, czy Ageno realizuje go zgodnie z naszą wizją. Kiedy tylko mieliśmy uwagi do projektu, ludzie z Ageno od razu potrafili skorygować go zgodnie z naszymi oczekiwaniami, co zaoszczędziło obu stronom wiele czasu. Polecam współpracę z Ageno!
Julia Krzysztofiak-Szopa
I recommend Ageno because of its professional approach, flexibility and attention to customer satisfaction. This company is also distinguished by good relations with customers, precise approach to details, excellent communication, comprehensive advice, high quality of services, reliability, efficiency and quick response to changes. In addition, Ageno has the ability to solve problems and ensure speed.
Jiři Gawel
W ciągu ponad 10 lat mojej kariery nigdy nie uczestniczyłem we wdrożeniu e-commerce, z którym było tak mało problemów i które przebiegło tak płynnie. Wdrożyliśmy Magento 2 w ciągu 4 miesięcy, a nie był to start od zera, ale dynamiczna przesiadka do pędzącego pociągu.
Przemysław Golba
Rekomenduję firmę Ageno, z którą współpracujemy od wielu lat, od samego początku pracy nad naszym systemem e-commerce. Z powodzeniem wdrożyli, utrzymują i rozwijają nasze systemy e-commerce. Zespół Ageno jest elastyczny jeśli chodzi o współpracę, przed wdrażaniem nowych funkcjonalności upewnia się, że to co buduje jest zgodne z celami biznesowymi naszej firmy. Obsługuje nas stały zespół, z którym mamy bardzo dobre relacje. Polecam Ageno, jako partnera kompetentnego i godnego zaufania w dziedzinie systemów e-commerce opartych o Magento, PIM, integracji itp.
Alicja Ptaszkiewicz
Umów się na bezpłatną
konsultację
Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.
FAQ
Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:
- Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
- Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?
Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.
Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.
Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.
Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.
Zadaj nam dowolne pytanie
Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji
Współpracując z nami, pomagasz!
Wspieramy organizacje pożytku publicznego, fundacje i akcje charytatywne. Wierzymy w społeczną odpowiedzialność biznesu.