E-commerce dla branży odzieżowej

Odzież, akcesoria i dodatki są najchętniej kupowanymi produktami w internecie – prawie 80% internautów wskazało, że w ciągu minionego roku przynajmniej raz zdarzyło im się kupić coś z tej kategorii. E-commerce dla branży odzieżowej to kierunek rozwoju, który otwiera przed organizacjami ekscytujące perspektywy. Czy Twoja firma dobrze je wykorzysta?

Branża odzieżowa w e-commerce
Branża odzieżowa w e-commerce

Schemat wdrożenia e-commerce w branży odzieżowej

E-commerce w branży odzieżowej to nie fanaberia, to konieczność. Wykorzystanie nowoczesnych technologii, takich jak Magento, pozwala na tworzenie wydajnych i skalowalnych sklepów internetowych, które skutecznie odpowiadają na potrzeby w konkurencyjnej branży.

Schemat wdrożenia e-commerce
Schemat wdrożenia e-commerce

Wejdź do e-commerce w wielkim stylu

Umów bezpłatną konsultację

E-commerce w branży fashion – ważny element układanki

Fashion to branża warta miliardy. W ujęciu światowym poziom sprzedaży odzieży ma sięgać 1680 mld euro. Na gruncie polskim – 65 mld złotych. A perspektywy rozwoju na kolejne lata są równie obiecujące. Według przewidywań ekspertów Statista rynek odzieżowy w Polsce do 2026 roku będzie rósł średniorocznie o 8,5%.

 

W tej modowej układance z roku na rok na znaczeniu zyskuje e-commerce. Sklep internetowy w branży odzieżowej to nie fanaberia dostępna tylko dla największych – to już konieczność.

Branża fashion potrzebuje e-commerce

Internet zmienił kupujących. Nawet konsumenci przywiązani do tradycyjnych kanałów sprzedaży podejmują decyzje zakupowe jeszcze zanim wejdą do sklepu. Cały okołozakupowy research wykonują online: szukają informacji o produktach, porównują oferty, rozglądają się za okazjami cenowymi. Nawet jeśli priorytetem jest dla Ciebie rozwój salonów stacjonarnych, nie ignoruj potęgi e-commerce – w branży modowej Twoi klienci są właśnie tutaj.

Przewidywalny układ sił

W 2021 roku udział kanału online w ogólnej sprzedaży odzieży wynosił 34%. W 2025 ma sięgać niemal 48% – czyli prawie połowa sprzedaży będzie odbywać się w internecie. To układ sił, który już lata temu przewidzieli najwięksi. LPP czy CCC od dawna rozwijają swoje platformy sprzedażowe, projektując precyzyjnie przenikające się światy: online i offline.

E-commerce dla branży odzieżowej – funkcjonalności must have

Sektor modowy to sektor o ogromnej dynamice – rozwija się w tempie nieporównywalnym z żadnym innym rynkiem. Platforma sprzedażowa dla branży odzieżowej musi nadążać za tym kalejdoskopem zmian, oferując użytkownikom nie tylko zawsze atrakcyjny design, ale też najnowsze funkcjonalności.

Ikona otwarta dłoń ze spływającym na nią dolarem

Płatności odroczone

Polscy konsumenci pokochali płatności odroczone. Aż 68% z nich przyznaje, że korzysta z tego rozwiązania przy większych lub nagłych zakupach. Dzięki płatnościom odroczonym klient zyskuje możliwość odebrania i sprawdzenia zamówienia bez dodatkowych kosztów – a w branży odzieżowej to szczególnie cenne.

Ikona koszyk zakupowy

Rekomendacje zakupowe

Zakupami odzieży częściej niż w innych kategoriach rządzą emocje. Platforma e-commerce dla branży fashion powinna oferować takie funkcjonalności, jak automatyczne rekomendacje zakupowe czy szerokie możliwości personalizacji. To customer experience, którego oczekuje współczesny użytkownik.

Ikona rakieta

Kampanie promocyjne

W branży modowej konkurencja nie tylko nie śpi, ale nawet nie mruga. Aby skutecznie docierać do nowych klientów, musisz wpisać liczne i różnorodne kampanie promocyjne w swój model biznesowy. E-commerce odzieżowy, który oferuje różne mechanizmy marketingowe i promocyjne, to przewaga już na starcie.

Ikona podanie dłoni

Klub zakupowy

Lojalnych klientów warto doceniać – zwłaszcza na konkurencyjnym rynku. Właśnie dlatego moda tak bardzo lubi się z programami lojalnościowymi. Sklep internetowy w branży odzieżowej powinien umożliwiać tworzenie klubów zakupowych łączących najbardziej aktywnych użytkowników.

Ikona agility

Łatwe zwroty

96% kupujących, którzy mieli pozytywne doświadczenia ze zwrotem zamówienia, deklaruje, że chętnie wróci do takiego sprzedawcy. Sprawna obsługa zwrotów to w branży modowej podstawa sukcesu – tym bardziej że liczba zwracanych zamówień sięga w niej nawet astronomicznych 70%.

Ikona dyskusja

Wirtualny merchandising

Modę kupuje się oczami. Platforma e-commerce dla branży odzieżowej po prostu musi wyglądać atrakcyjnie i nowocześnie. Powinna także dawać szeroką kontrolę nad tym, w jakiej kolejności wyświetlają się produkty – po to, prezentować asortyment zgodny z najświeższymi trendami.

Sklep odzieżowy
Sklep odzieżowy

Przyszłość handlu B2B i B2C to
e-commerce

W ciągu 10 lat udział handlu internetowego w całościowym handlu detalicznym zwiększył się 
trzykrotnie. W niektórych kategoriach produktowych e-commerce generuje już co piątą złotówkę ze sprzedaży. Co dalej?

 

Wygląda na to, że przyszłość handlu zdefiniuje się w e-commerce.

Zobacz naszą ofertę

artykuł na blogu

Wybrali Magento, bo są wielcy, czy są wielcy, bo wybrali Magento?
43 największe polskie sklepy Magento

Przejdź do artykułu

Sprawdzone rozwiązania e-commerce
dla branży odzieżowej

Magento 2

Magento to platforma e-commerce o zachwycającej wydajności i ekscytujących możliwościach. Bez problemu obsługuje wielomilionowy ruch i płynnie pracuje nawet na dużych katalogach produktów – a to przecież domena branży odzieżowej. Oprócz tego oferuje: szerokie możliwości integracji, złożone mechanizmy marketingowe i promocyjne, opcję Multistore, łatwość optymalizacji SEO. Magento to z wielu powodów najlepszy wybór dla e-commerce w branży modowej.

Poznaj możliwości Magento

Pimcore

Pimcore to jedno z najbardziej zaawansowanych rozwiązań do zarządzania informacją produktową (PIM). E-commerce dla branży modowej operuje na rozbudowanych katalogach produktów, które dynamicznie się zmieniają. Zapanowanie nad specyfikacją, zdjęciami, opisami produktów, tabelami wymiarów i innymi danymi produktowymi nie jest prostą sprawą – ale Pimcore ją ułatwia. Dzięki systemowi PIM uporządkujesz i zautomatyzujesz procesy kompletowania informacji produktowych.

Poznaj możliwości Pimcore

E-commerce dla branży odzieżowej
E-commerce dla branży odzieżowej

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.

Umów bezpłatną konsultacjęUmów konsultację

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58
Krzysztof Kowalik

Ageno – sprawdzony partner w e-commerce

Jesteśmy agencją e-commerce, która już od ponad 10 lat specjalizuje się w projektowaniu, uruchamianiu i rozwijaniu platform handlowych B2C i B2B oraz innych rozwiązań cyfrowych. Do grona naszych Klientów należą między innymi Martes Sport, Eurofirany czy Avionaut.

Technologia, która daje przewagę

Mamy ponad 10 lat doświadczenia w e-commerce i wszelkie kompetencje do tego, aby przeprowadzić Twoją firmę przez transformację cyfrową. Wykorzystujemy sprawdzone rozwiązania, aby zasilać biznes potencjałem nowoczesnych technologii.

Zwinne podejście

Efekty naszych działań nad rozwojem projektu dostarczamy w krótkich interwałach czasowych – dzięki temu interesariusze zyskują pełną kontrolę nad projektowanym rozwiązaniem i na każdym etapie mogą wprowadzać zmiany.

Fokus na cele biznesowe

Uważamy, że technologia powinna wspierać biznes – nie odwrotnie. W pracy nad rozwiązaniami e-commerce łączymy kompetencje technologiczne z orientacją na cele biznesowe.

Nasze realizacje – pracujemy dla liderów
w swoich branżach

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58

Referencje – sprawdź, co mówią o nas klienci

Ponad 90% naszych nowych projektów pochodzi z rekomendacji obecnych klientów. Ta statystyka niezmiennie napawa nas dumą. Sprawdź, co mówią o nas właściciele i managerowie e-commerce’ów, które mieliśmy szansę i przyjemność współtworzyć.

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58

Umów się na bezpłatną
konsultację

Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.

FAQ

Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:

  • Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
  • Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?

Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.

Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.

Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.

Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.

Zadaj nam dowolne pytanie

Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji