Rozwiązania AI dla e-commerce

Rozwiązania AI dla e-commerce całkowicie zmieniły reguły gry w handlu internetowym. Otworzyły perspektywy, o których jeszcze kilka lat temu branża nawet nie śmiała myśleć. Sprawdź, jakie możliwości daje wykorzystanie AI w e-commerce – optymalizacja sprzedaży to dopiero początek.

AI w e-commerce – zrozum, zanim wdrożysz

AI to technologia, która pozwala maszynom analizować dane, rozpoznawać w nich wzorce i na ich podstawie „podejmować decyzje” w sposób podobny do tego, jak robią to ludzie. Kluczowe w tym procesie jest tzw. uczenie maszynowe (machine learning). Dzięki algorytmom ML sztuczna inteligencja nie musi być zaprogramowana na każdą możliwą sytuację – zamiast tego na bieżąco „uczy się”, jak reagować na komendy.

Żeby działać, AI potrzebuje paliwa – danych (tekstów, obrazów, liczb, informacji o zachowaniach użytkowników). Przetwarzając je, zaczyna rozpoznawać w nich pewne powtarzalne schematy. Na przykład wie, że na zdjęciu jest plecak trekkingowy, bo wcześniej widziała już miliony takich zdjęć. Na podstawie rozpoznanych wzorów przewiduje lub sugeruje pewne działania i samodoskonali się wraz z kolejną porcją nowych danych. Dzięki przetwarzaniu języka naturalnego (NLP) AI może też prowadzić konwersację czy tłumaczyć teksty na różne języki.

Twój najskuteczniejszy handlowiec

Wyobraź sobie, że Twój sklep ma osobistego doradcę, który zna każdego klienta, dokładnie wie, co go interesuje i zawsze podpowiada mu najlepsze produkty czy usługi – właśnie tak działa AI w e-commerce.

Rozwiązania AI dla e-commerce – przykłady wykorzystania

Sztuczna inteligencja znajduje zastosowanie w wielu różnych obszarach e-commerce: od tworzenia i tłumaczenia treści, przez inteligentne wyszukiwanie i rekomendację produktów, aż po usprawnienia obsługi klienta dzięki chatbotom. Sprawdź, jak może działać AI w sklepie internetowym.

 

Ikona SEO

Tworzenie treści

Rozwiązania AI dla e-commerce automatyzują tworzenie contentu: opisów produktów, kategorii, tekstów blogowych czy do kampanii mailingowych. W kilka sekund asystent AI tworzy atrakcyjne i poprawne językowo treści, idealnie dopasowane do strategii marketingowej.

Ikona to do list

Tłumaczenia

AI doskonale radzi sobie z tłumaczeniem treści w e-commerce. Dzięki tłumaczeniom maszynowym (NMT) generuje szybkie i precyzyjne przekłady, uwzględniając kontekst i lokalizację, co może wspierać rozwój sprzedaży cross-border.

Ikona lupa

Wyszukiwanie

Wyszukiwarka w sklepie internetowym oparta na AI „rozumie” semantykę, synonimy oraz intencje zakupowe klientów i wspiera autouzupełnianie, visual / voice search oraz personalizację wyników. Użytkownik znajduje to, czego szuka, co przekłada się na wyższą konwersję.

Ikona dyskusja

Personalizacja

Dzięki AI platformy e-commerce mogą oferować spersonalizowane doświadczenia zakupowe. System analizuje zachowania klientów, wcześniejsze zakupy i preferencje, aby pokazywać produkty i treści idealnie dopasowane do potrzeb użytkowników.

Ikona rakieta

Systemy rekomendacji

Dzięki AI inteligentne systemy rekomendacji stają się bardziej trafne, skuteczne i lepiej osadzone w kontekście. To już nie tylko lista podobnych produktów, ale całościowe doświadczenie zakupowe, które idealnie odpowiada na potrzeby klienta.

Ikona otwarta dłoń ze spływającym na nią dolarem

Dynamiczne ceny

AI doskonali systemy dynamicznego ustalania cen. Stały monitoring konkurencji, lepsze prognozowanie popytu, reakcja na zewnętrzne czynniki rynkowe – dzięki takim danym możliwe jest dostosowywanie strategii cenowej w czasie niemal rzeczywistym.

Ikona podanie dłoni

Asystent klienta

AI w e-commerce umożliwia wdrażanie wirtualnych asystentów (chatbotów), którzy wspierają klienta na każdym etapie ścieżki zakupowej, podsuwając rekomendacje lub odpowiadając na pytania. Napędza to wzrost sprzedaży i lojalizację.

Ikona Open Source

Automatyzacja

AI może usprawniać pracę zespołów, przejmując powtarzalne zadania, na przykład aktualizację stanów magazynowych, generowanie raportów czy odpowiadanie na rutynowe pytania. Dzięki temu firma działa szybciej, sprawniej i z mniejszą liczbą błędów.

 

 

praca zespołowa ikona

Obsługa klienta

AI w e-commerce umożliwia wdrażanie inteligentnych chatbotów, które obsługują klientów o każdej porze dnia i nocy. Dzięki NLP dokładnie interpretują intencje użytkowników i generują trafne odpowiedzi oraz podpowiedzi, poprawiając jakość obsługi.

Myślisz o wdrożeniu AI w e-commerce? Zamienimy Twój pomysł w technologię

Umów bezpłatną konsultacjęUmów konsultację

Poznaj przewagę, jaką daje AI w sprzedaży online

Dzięki AI możesz zapewnić swoim klientom lepsze doświadczenia zakupowe, a jednocześnie znacząco poprawić wyniki sprzedaży. Poznaj korzyści, które przynosi wykorzystanie AI w e-commerce:

  • Wyższa sprzedaż bez zwiększania typowych kosztów pozyskania klienta – trafniejsze rekomendacje, mechanizmy up-sellingowe czy lepsze kampanie marketingowe pozwalają zwiększać wartość koszyka zakupowego.
  • Dotarcie do nowych klientów – AI w sekundę analizuje olbrzymie ilości danych, co ułatwia rozszerzanie bazy klientów przy jednoczesnym obniżeniu kosztów marketingu.
  • Trafniejsze decyzje biznesowe – opierając strategię na danych (od wyboru produktów do promocji po całościową politykę cenową czy ofertową), zwiększasz skuteczność swoich działań.
  • Obniżenie kosztów operacyjnych – dzięki automatyzacji powtarzalnych procesów AI uwalnia zasoby Twojego zespołu e-commerce.
  • Lepsze zarządzanie zapasami i szybsze wprowadzanie produktów na rynek – z pomocą AI lepiej przewidujesz popyt i skuteczniej dopasowujesz ofertę do sezonu czy wahań rynkowych.
  • Budowanie marki opartej na innowacjach, która prezentuje się jako nowoczesna i wzbudza zaufanie.

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.

Umów bezpłatną konsultacjęUmów konsultację

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58
Krzysztof Kowalik

Jak działamy? Doradztwo i wdrożenia

1. Audyt biznesowy i analiza potrzeb

Zaczynamy od zrozumienia tego, w jaki sposób funkcjonuje Twoja organizacja. Przeprowadzamy audyt aktualnych procesów, aby zidentyfikować obszary, które mogą zostać zoptymalizowane dzięki sztucznej inteligencji. Na jego podstawie proponujemy konkretne rozwiązania AI.

 

Efekt: dopasowane rekomendacje, które niosą realną wartość.

2. Warsztaty przedwdrożeniowe

Wyjaśniamy, jak działa wybrana technologia i w jaki sposób będziemy ją implementować. Tworzymy jasny plan działania, dzieląc cały proces na etapy – dzięki temu możemy elastycznie reagować na zmiany, a Ty na bieżąco kontrolujesz postęp prac.

 

Efekt: harmonogram wdrożenia dzielący cały proces na etapy – dla większej elastyczności i transparentności.

3. Wdrożenie AI w e-commerce

Wdrażamy moduły AI, implementując je w rozwiązaniu e-commerce. Przeprowadzamy również szkolenia Twoich pracowników, aby mogli w kontrolowanych warunkach poznać możliwości nowej technologii.

 

Efekt: sprawne wdrożenie i zespół, który czuje się pewnie, pracując z nową technologią.

4. Wsparcie techniczne i rozwój

Zapewniamy wsparcie techniczne oraz regularne aktualizacje wdrożonej technologii AI. Monitorujemy jej działanie i – jeśli rozwijający się biznes będzie tego potrzebował – proponujemy kolejne rozwiązania.

 

Efekt: działanie bez zakłóceń i możliwość skalowania w miarę rozwoju biznesu.

artykuł na blogu

Jak wykorzystać AI w e-commerce?

Przejdź do artykułu

Dlaczego my? Wdrożenia AI w e-commerce z Ageno

Jesteśmy software house’em, który już od 15 lat współtworzy polski e-commerce. Wdrażamy, rozwijamy i utrzymujemy sklepy internetowe oraz technologie wspomagające sprzedaż online – w tym rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji.

DNA ikona

Doświadczenie

Działamy od 2010 roku. Mamy zgrany zespół developerów i specjalistów e-commerce, własne know-how oraz uporządkowane procesy. Dzięki temu dostarczamy funkcjonalne, skuteczne rozwiązania – i pomagamy firmom rosnąć.

praca zespołowa ikona

Transparentność

U nas nie ma adnotacji pisanych drobnym drukiem – działamy transparentnie, według jasnych procedur, estymacji i harmonogramów. Projektem opiekuje się przypisany do niego Project Manager, który pozostaje z Tobą w stałym kontakcie.

Ikona podanie dłoni

Zaangażowanie

Lubimy to, co robimy. Śledzimy trendy i nowe rozwiązania, pogłębiamy wiedzę, zdobywamy certyfikaty – i zawsze staramy się znaleźć jak najskuteczniejsze wykorzystanie technologii, np. AI w e-commerce. Ponieważ to technologia ma wspierać biznes – a nie odwrotnie.

FAQ – Rozwiązania AI w e-commerce

AI może wspierać różne obszary e-commerce: od marketingu (tworzenie treści, tłumaczenia, optymalizacja reklam), przez sprzedaż (inteligentne wyszukiwanie, rekomendacje produktów, personalizacja), aż po obsługę klienta (chatboty, odpowiadanie na rutynowe zapytania, automatyzacja zwrotów czy reklamacji).

Nie – rozwiązania AI są skalowalne i sprawdzają się zarówno w dużych platformach, jak i mniejszych sklepach internetowych, a także w e-commerce B2B.

AI może zautomatyzować m.in. aktualizację stanów magazynowych, generowanie treści, obsługę zapytań klientów czy analizę danych sprzedażowych.

AI może automatyzować niektóre obszary obsługi klienta, co przyspiesza działanie BOK. Najczęściej wykorzystywane rozwiązania AI w e-commerce to chatboty, które dobrze naśladują pracę konsultantów: trafnie odpowiadają na pytania, rozumieją kontekst rozmowy i potrafią podsuwać odpowiednio dopasowane rozwiązania lub rekomendacje produktowe.

Tak, wiele rozwiązań AI dla e-commerce wdraża się w celu poprawy konwersji. Można to osiągnąć m.in. dzięki lepszemu wyszukiwaniu, personalizacji czy trafnym rekomendacjom, które podnoszą średnią wartość koszyka i zwiększają satysfakcję z zakupów.

Tak, pod warunkiem stosowania sprawdzonych rozwiązań i dbania o ochronę danych klientów zgodnie z RODO.

Najlepiej od analizy procesów sklepu i wyboru obszarów, w których automatyzacja przyniesie największe korzyści – np. obsługa klienta czy tłumaczenia treści.

Zapraszamy do kontaktu poprzez mail info@ageno.pl lub formularz kontaktowy – zadbamy o dalsze kroki.

 

Nie znalazłeś odpowiedzi, której szukasz? Chętnie opowiemy więcej o usłudze wdrażania rozwiązań AI w e-commerce.

Skontaktuj się z nami

Nasze realizacje – pracujemy dla liderów
 w swoich branżach

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58

Referencje – sprawdź, co mówią o nas klienci

Ponad 90% naszych nowych projektów pochodzi z rekomendacji obecnych klientów. Ta statystyka niezmiennie napawa nas dumą. Sprawdź, co mówią o nas właściciele i managerowie e-commerce’ów, które mieliśmy szansę i przyjemność współtworzyć.

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58

Umów się na bezpłatną
konsultację

Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.

FAQ

Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:

  • Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
  • Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?

Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.

Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.

Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.

Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.

Zadaj nam dowolne pytanie

Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji