Dedykowana aplikacja CampRest poprawiła wydajność, prędkość i doświadczenie użytkowników w branży turystycznej
Projekt, wdrożenie, migracja, utrzymanie i rozwój platformy internetowej z ponad 700 kempingami i kamperami z całej Europy.
roboczogodzin
5000+
wersje językowe
2
opublikowanych kempingów i kamperów
700+
zrealizowanych zadań
480+
nowych funkcji
20+
O kliencie
CampRest to jeden z największych serwisów campingowych i caravaningowych w Polsce. Jego fundamentem jest dynamiczna wyszukiwarka kempingów i usług związanych z branżą campingową i caravaningową, takich jak wynajem, sprzedaż czy serwis pojazdów kempingowych na terenie całej Europy. Platforma nie tylko umożliwia użytkownikom znalezienie idealnego miejsca na wakacje, ale także dostarcza bogatą bazę wiedzy pomocnej w planowaniu i organizacji podróży, a także wyborze kampera czy przyczepy kempingowej.
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji
Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.
4,9 z 62 opinii
Wyzwania projektowe
W jaki sposób wykonać migrację dużego serwisu z branży turystycznej na nową, nowoczesną platformę headless opartą o mikroserwisy?
- Stworzenie nowej architektury technologicznej i dobór odpowiedniego stosu technologicznego.
- Zaprojektowanie procesu migracji danych, który umożliwiłby przeniesienie milionów rekordów bez utraty integralności danych i przerw w dostępności usług.
- Migracja przestarzałego, monolitycznego systemu blokującego rozwój na nowoczesną architekturę mikroserwisową umożliwiającą dalszy rozwój.
- Umożliwienie nieskrępowanego rozwoju projektu w przyszłości – horyzontalnie i wertykalnie.
- Stworzenie nowoczesnego i intuicyjnego interfejsu użytkownika z bazą kempingów w Europie, wykorzystującego zaawansowane technologie.
Prognozy dla branży kempingowej
Przewiduje się, że do 2028 roku 59% całkowitych przychodów na rynku kempingowym będzie pochodzić ze sprzedaży internetowej.
Źródło: https://www.statista.com/outlook/mmo/travel-tourism/camping/europe
Współpraca z Ageno to dla nas nie tylko dostęp do wysokiej klasy usług, ale również pewność, że nasz rozwój w Internecie jest w dobrych rękach. Cenimy sobie wieloletnie wsparcie Ageno i z pełnym przekonaniem polecamy tę firmę jako niezawodnego partnera w dziedzinie e-commerce.
Piotr Kozłowski
CEO, CampRest
Strategia i zakres prac
Projekt wymagał przyjęcia strategii na wielu płaszczyznach jednocześnie. Oprócz bezpiecznego przeniesienia funkcjonalności i danych, zrealizowaliśmy szereg zaawansowanych wymagań.
- Badanie i projektowanie UX/UI od podstaw, by zapewnić intuicyjną i przyjazną obsługę serwisu przez użytkowników na każdym urządzeniu.
- Tworzenie dokumentacji technicznej i wymagań biznesowych, technicznych oraz funkcjonalnych.
- Wdrożenie systemu w oparciu o Pimcore (backend) i ReactJS, Next.js (frontend) w podejściu headless, a w przyszłości PWA.
- Optymalizacja, uproszczenie i ujednolicenie funkcjonalności dla użytkowników.
- Migracja danych i wybranych funkcjonalności ze starego systemu.
- Stały rozwój i utrzymanie systemu, wprowadzanie nowych funkcji.
Reużywalne komponenty
W naszej strategii skoncentrowaliśmy się na modularnej architekturze technologicznej, umożliwiającej elastyczne ponowne użycie komponentów, rozwijanie i skalowanie projektu. Ułatwia to także utrzymanie i rozwój projektu w dłuższej perspektywie.
Wskazówka
Architektura informacji to fundament każdego projektu internetowego. Poprzez zastosowanie modularności każda część projektu może być rozwijana niezależnie, co pozwala na szybsze wdrażanie zmian i dostosowywanie się do wciąż zmieniających się potrzeb użytkowników. Modularna architektura ułatwia także utrzymanie i rozwój projektu w dłuższej perspektywie czasowej, redukując ryzyko pojawienia się problemów związanych z rozrostem kodu czy funkcjonalności.
MVP w mniej niż 9 miesięcy
Projekt realizowany był iteracyjnie, przyrostowo, dzięki czemu szybko pojawiła się wersja MVP (w ciągu 9 miesięcy od rozpoczęcia prac projektowych). Taka strategia pozwoliła ograniczyć ryzyka projektowe.
Multidyscyplinarna współpraca
Od samego początku blisko współpracowaliśmy zwinnie z zespołem klienta, uzyskując multidyscyplinarność. Dzięki temu, pomimo dużej skali, projekt został stworzony szybko w wersji MVP i natychmiast przeszliśmy do jego dalszego rozwoju.
Zastosowanie nowoczesnych technologii
Główną bolączką zastanego systemu była jego przestarzałość technologiczna, przez co dalsze utrzymanie i rozwój platformy byłyby niezwykle kosztowne. Aby przeciwdziałać temu problemowi, wspólnie z klientem podjęliśmy decyzję o migracji na nowoczesny system w architekturze MACH.
- Pimcore – jako rozwiązanie backendowe – ze względu na wszechstronność, elastyczność i zdolność do obsługi dużych baz danych.
- React.js – jako rozwiązanie frontentowe – jeden z najpopularniejszych frameworków do budowania interfejsów użytkownika.
- Headless – dla zapewnienia niezależnego funkcjonowania backendu i frontendu.
Rezultat
- Nowe doświadczenia użytkowników – Nowoczesny, komfortowy, szybki i responsywny interfejs użytkownika dostępny na każdym urządzeniu.
- Nowe funkcje – Podczas migracji zdiagnozowanych zostało wiele funkcji, które nie są używane przez klientów, jak również funkcje, których brakuje. Dzięki temu w serwisie pojawiło się to, czego faktycznie użytkownicy potrzebują.
- Zmniejszenie długu technologicznego – Dzięki zastosowaniu popularnej, sprawdzonej technologii, regularnym aktualizacjom i kontroli jakości QA zbudowaliśmy stabilny, nowoczesny system, który jest bezpieczny i zgodny z najnowszymi standardami technologicznymi.
- Stała współpraca – Po udanej migracji serwisu i skutecznym wdrożeniu systemu zapewniamy utrzymanie, wsparcie i rozwój serwisu.
Zobacz, jak pomogliśmy naszym pozostałym klientom
4,9 z 62 opinii
Umów się na bezpłatną
konsultację
Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.
FAQ
Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:
- Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
- Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?
Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.
Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.
Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.
Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.
Zadaj nam dowolne pytanie
Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji
Współpracując z nami, pomagasz!
Wspieramy organizacje pożytku publicznego, fundacje i akcje charytatywne. Wierzymy w społeczną odpowiedzialność biznesu.