Nocar – ponad 1,5 mln części samochodowych w sklepie na Magento B2C i B2B

Kompletna platforma e-commerce odpowiadająca na potrzeby rynku automotive. Ponad 20 dedykowanych integracji z hurtowniami motoryzacyjnymi, integracja z wyszukiwarką TecDoc.

Stwórzmy razem projekt

Tło biznesowe Nocar

Nocar jest największym dystrybutorem żarówek samochodowych w Polsce. Od wielu lat specjalizuje się w sprzedaży części samochodowych.

Wyzwanie

Obsługa ponad 1,5 mln produktów, kilkudziesięciu dostawców hurtowych, dynamiczne dostosowywanie cen

Jak stworzyć system, który sprawnie wyszukuje części samochodowe, uwzględnia aspekt polityki cenowo-magazynowej i jest zintegrowany z szeregiem dostawców hurtowych? Takie wyzwanie podjęliśmy dla kluczowego gracza sprzedaży żarówek samochodowych w Polsce.

Współpracujemy z Nocar od 2014 roku. Zanim uruchomiliśmy zaawansowany e-commerce oparty o Magento, sklep działał na prostym WooCommerce, który dotarł do limitów swoich możliwości. Naszym celem było stworzenie nowoczesnej platformy sprzedażowej, umożliwiającej szeroki rozwój, skalowalność i wysoki poziom dostępności.

Zmiana platformy była kamieniem milowym w historii rozwoju firmy Nocar. Dzięki wdrożeniu Magento otworzyła nam się droga do szerokiego rozwoju technologicznego, dodawania nowych źródeł sprzedaży, nowych dostawców i partnerów.

Rozwiązanie

Wdrożenie zintegrowanego systemu e-commerce opartego o sprawdzone narzędzia: Magento i Pimcore.

Analiza przedwdrożeniowa

W celu zgromadzenia wiedzy na temat potrzeb i wymagań klienta zrealizowaliśmy szeroką analizę przedwdrożeniową e-commerce. Dane zbieraliśmy podczas badań i warsztatów w siedzibie klienta. Na ich podstawie sporządziliśmy usystematyzowaną listę założeń, umożliwiającą sprecyzowanie wymagań, które przełożyły się na proces projektowania UX i ostateczny kształt projektu. Analiza przedwdrożeniowa pozwoliła podjąć trafne z perspektywy czasu decyzje odnośnie do technologii, optymalizacji projektu oraz sposobu integracji różnych systemów.

UX

Po szeregu badań określiliśmy, że najważniejszym aspektem nowej wersji Nocar.pl powinna być wersja na urządzenia mobilne. Projekt skupił się więc na wersji responsywnej, umożliwiającej wygodne zakupy przede wszystkim na smartfonach, ale też na tabletach i tradycyjnych desktopach.

Konfiguracja środowiska serwerowego

Jednym z naszych zadań była konfiguracja złożonego środowiska serwerowego, pozwalającego na elastyczne skalowanie rosnącej bazy produktowej i ruchu. Aktualna baza produktowa zawiera 2 miliony indeksów.

Technologie

Magento
TecDoc
Pimcore
New Relic
PHP
MySQL
HTML, CSS
JavaScript
Less
Varnish
KnockoutJS
RabbitMQ
Elastic Search
Redis

TecDoc – wyszukiwarka części samochodowych

Od samego początku wiedzieliśmy, że jednym z celów wdrożenia jest integracja z systemem TecDoc niemieckiej firmy TecAlliance. Jest to wyszukiwarka części samochodowych po dopasowaniu do wybranej marki i modelu samochodu. Wysokowydajna integracja zapewnia bieżącą integrację 2 milionów produktów.

PIM – zarządzanie informacjami produktowymi

Już na starcie projektu, z powodu wielu kanałów sprzedaży i wielomilionowego asortymentu Nocar.pl, wiedzieliśmy, że właściwym rozwiązaniem będzie wdrożenie systemu do przechowywania informacji o produktach – PIM. Postawiliśmy na rozwiązanie Pimcore, które zostało zintegrowane zarówno z kanałem B2C e-commerce, jak i z pozostałymi kanałami B2B w odrębnych projektach.

Integracja dostawców

Klient działa w modelu utrzymywania stanów magazynowych zewnętrznych dostawców. Oznacza to, że w stałym obrocie znajduje się ponad 2 miliony produktów, których stan zmienia się wielokrotnie w ciągu dnia. Przy takiej liczbie asortymentu było to poważne wyzwanie optymalizacyjne.

W sklepie Nocar.pl obsługujemy ponad 1,5 miliona produktów, których ceny zmieniają się dynamicznie nawet kilkadziesiąt razy dziennie, przy czym stany magazynowe są aktualizowane na bieżąco. Taka ilość danych do przetworzenia wymusiła głęboką optymalizację wielu modułów Magento.

Dynamiczne ustalanie cen

Przy wielomilionowym asortymencie nie ma możliwości precyzyjnego ręcznego ustalania cen dla każdego produktu. Wprowadziliśmy szereg algorytmów automatycznie wyliczających właściwe ceny końcowe produktów w zależności od wielu czynników.

Integracje marketplace

Klient postawił na zróżnicowane kanały sprzedaży. Zintegrowane zostały popularne platformy sprzedaży typu marketplace. Dzięki automatyzacji i wykorzystaniu sztucznej inteligencji algorytmy uczą się, dopasowując poziom cen i asortymentu do wymagań rynkowych.

Presja czasu

Projekt powstawał pod olbrzymią presją czasu. Już na etapie ofertowania zespół poznał specyfikę branży i model biznesowy Klienta. Mimo dużego skomplikowania zakończyliśmy projekt zgodnie z harmonogramem.

Rozwój i utrzymanie

Pierwszy etap wdrożenia, polegający na uruchomieniu nowego sklepu, zakończył się pełnym sukcesem. W tej chwili rozwijamy i utrzymujemy rozwiązanie zgodnie z umową SLA. Testujemy i ulepszamy procesy związane z realizacją zamówień, optymalizujemy wydajność, wprowadzamy nowe funkcjonalności, poprawiamy użyteczność.

Projekt w liczbach

Niezliczone godziny rozmów z Klientem, setki wypitych kaw oraz dziesiątki zadań rozwojowych, które wyniknęły z potrzeb Klienta już po wdrożeniu. Liczby określają naszą pracę, a czas jest motorem napędowym.

  • 1500+Zadań zrealizowanych przed uruchomieniem nowego e-commerce
  • 159%Wzrost ruchu po wdrożeniu.
  • 143%Wzrost liczby transakcji.

Rezultat

  • Obsługa 1,5 milionów produktów SKU.
  • Setki transakcji dziennie.
  • 20 różnych typów integracji, a wśród nich: Integracja z ERP, Integracja z PIM, Integracja z systemami kontroli cen.
  • Wdrożenie platformy e-commerce Magento.
  • Integracja z systemem TecDoc pozwalającym wyszukiwać części na podstawie wprowadzonego przez użytkownika marki i modelu pojazdu.

Zakres usług

  • Koordynacja i zarządzanie projektem
  • Integracje z zewnętrznymi systemami ERP
  • Backend Development
  • Frontend Development
  • Projektowanie UX/UI
  • Wdrożenie sklepu internetowego na Magento
  • Audyt wydajności
  • Projektowanie UX/UI Magent
  • Bieżące utrzymanie i rozwój platformy e-commerce na Magento i PIM na Pimcore

Niestety...

Twoja przeglądarka nie jest obsługiwana.
Zaktualizuj ją aby swobodnie przeglądać naszą stronę.