Safety First. Transformacja cyfrowa: od salonu stacjonarnego do e-commerce B2C/B2B i Diamentu Forbesa

Kompletny system e-commerce B2C + B2B dla największego w Polsce salonu BHP z marką własną, zintegrowany z systemem PIM oraz katalogiem PunchOut.

Klient

Safety First

Współpraca z Ageno

Od 2018 roku

Technologie
Magento 2 Pimcore

Zobacz online

Branża

BHP

Usługi

Wdrożenia e-commerce
Wdrożenie PIM
Projektowanie UX/UI
Utrzymanie i rozwój e-commerce

Integracje e-commerce

PunchOut   ERP   PIM

O kliencie

Safety First (dawniej B.H. Podbeskidzie) jest liderem w dystrybucji środków ochrony indywidualnej z największym w Polsce salonem BHP. Oferta sklepu internetowego bpbhp.pl obejmuje szeroką gamę produktów ochronnych: odzież, obuwie, rękawice, produkty do ochrony głowy, słuchu, dróg oddechowych, twarzy i oczu oraz wiele innych.

Cel projektu

Transformacja cyfrowa od podstaw

Przed rozpoczęciem współpracy z Ageno sprzedaż w Safety First odbywała się jedynie stacjonarnie. Z uwagi na dynamiczny rozwój firmy oraz zmieniające się realia rynkowe konieczne stało się poszerzenie obszaru działalności o kanał online.

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.

Umów bezpłatną konsultacjęUmów konsultację

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58
Krzysztof Kowalik

Strategia i zakres prac

  • Przeprowadziliśmy klienta przez proces wdrożenia e-commerce od podstaw.
  • Sklep internetowy uruchomiliśmy na platformie Magento 2 zintegrowanej z systemem ERP, systemem PIM do zarządzania informacją produktową oraz katalogiem PunchOut do obsługi zamówień.
  • Wdrożyliśmy zespół Safety First do obsługi platformy e-commerce i systemu PIM.

artykuł na blogu

Co to jest e-Procurement i PunchOut w procesie zakupowym?

Przejdź do artykułu

Wyzwania projektowe

Cyfrowa transformacja przedsiębiorstwa

Przed rozpoczęciem współpracy z Ageno marka Safety First działała wyłącznie stacjonarnie – w związku z tym nie miała działu e-commerce ani nie dysponowała cyfrowym katalogiem produktów. Projekt startował od całkowitych podstaw i wymagał zaprojektowania nie tylko rozwiązań technologicznych, ale też całego przepływu procesów w organizacji.

Wymagająca branża

Branża BHP to branża wymagająca pod względem technologicznym. Jej specyfika wynika między innymi z szerokiego asortymentem produktów:

  • wielu kategorii produktów różnego typu,
  • wielu wariantów tego samego produktu,
  • wielu cech pojedynczego produktu,
  • wielu producentów.

Złożoność oferowanych usług

W ramach realizacji projektu zaprojektowaliśmy i uruchomiliśmy nie tylko sklep internetowy B2C, ale też platformę sprzedażową B2B. Oprócz tego Safety First realizuje również usługi dodatkowe:

  • znakowanie odzieży z wykorzystaniem nadruków czy haftów do identyfikacji wizualnej przedsiębiorstw,
  • szycie odzieży roboczej, ochronnej i marketingowej według wizji klienta,
  • w ofercie B2B Safety First znajduje się także system automatów vendingowych wydających środki ochrony indywidualnej.

Tak szeroki profil usług wymagał zaprojektowania i wdrożenia dodatkowych, customizowanych rozwiązań.

Co dalej? Rozwój i utrzymanie

Nasza współpraca z Safety First, zapoczątkowana w 2018 roku, w naturalny sposób podążyła w kierunku prac utrzymaniowych i rozwojowych platformy. Zapewniamy ciągły support, przeprowadzamy aktualizacje i wdrażamy nowe funkcjonalności. 

Katalog PunchOut

Zintegrowaliśmy platformę Magento 2 z katalogiem PunchOut. To łącznik między systemem obsługi zamówień i zaopatrzenia eProcurement przedsiębiorcy a platformami e-commerce B2B jego dostawców. Możliwość integracji PunchOut w Magento to otwarcie się na współpracę z kontrahentami, dla których wykorzystanie systemu eProcurement jest warunkiem koniecznym ze względu na skalę działalności.

Efekty projektu

W ramach realizacji projektu bphbp.pl zaprojektowaliśmy digitalowe oblicze marki Safety First i uruchomiliśmy kompleksowe platformy sprzedażowe B2C oraz B2B. Z uwagi na szeroki, różnorodny i złożony asortyment zintegrowaliśmy e-commerce z systemem do zarządzania informacją produktową PIM, a także katalogiem PunchOut, który otwiera możliwość współpracy z największymi i najbardziej wymagającymi kontrahentami.

  • Kompletna platforma e-commerce zintegrowana z systemem zarządzania informacją produktową PIM oraz katalogiem PunchOut.
  • Wdrożenie generatora ofert dla handlowców.
  • W efekcie transformacji cyfrowej firma rozrosła się, powiększając swój zespół o dział e-commerce.

Diamenty Forbesa 2022 💎

Firma B.H. Podbeskidzie znalazła się w zestawieniu najbardziej dynamicznie rozwijających się firm w Polsce w 2022 roku – Diamenty Forbesa 2022. Lista obejmuje przedsiębiorstwa, które w trzech ostatnich latach najszybciej zwiększały swoją wartość.

Zobacz listę laureatów

Podsumowanie

  1. Uruchomienie sklepu internetowego B2C dla klienta detalicznego oraz platformy sprzedażowej B2B dla klienta biznesowego. Oba rozwiązania zasila Magento 2.
  2. Integracja e-commerce z ERP oraz systemem zarządzania informacją produktową PIM.
  3. Wdrożenie dodatkowych rozwiązań, między innymi generatora ofert dla handlowców.
  4. Integracja platformy B2B z katalogiem PunchOut.
  5. Całościowa transformacja cyfrowa: kompleksowe wdrożenie e-commerce oraz przygotowanie zespołu Safety First do obsługi kanału sprzedaży online.
  6. Bieżący support, utrzymanie oraz rozwój rozwiązań e-commerce.

Przed

Największy Salon BHP w Polsce ze sprzedażą stacjonarną. Brak sklepu internetowego i katalogu produktów online.

Po

Największy stacjonarny Salon BHP w Polsce z kompletną platformą e-commerce B2C i B2B zintegrowaną z systemem PIM oraz katalogiem PunchOut.

Porozmawiajmy o Twoim projekcie

Umów bezpłatną konsultacjęUmów konsultację

Umów się na bezpłatną
konsultację

Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.

FAQ

Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:

  • Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
  • Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?

Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.

Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.

Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.

Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.

Zadaj nam dowolne pytanie

Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji