Safety First. Transformacja cyfrowa: od salonu stacjonarnego do e-commerce B2C/B2B i Diamentu Forbesa
Kompletny system e-commerce B2C + B2B dla największego w Polsce salonu BHP z marką własną, zintegrowany z systemem PIM oraz katalogiem PunchOut.
Branża
Rozwiązania
Usługi
Wdrożenia e-commerce
Wdrożenie PIM
Projektowanie UX/UI
Utrzymanie i rozwój e-commerce
O kliencie
Safety First (dawniej B.H. Podbeskidzie) jest liderem w dystrybucji środków ochrony indywidualnej z największym w Polsce salonem BHP. Oferta sklepu internetowego bpbhp.pl obejmuje szeroką gamę produktów ochronnych: odzież, obuwie, rękawice, produkty do ochrony głowy, słuchu, dróg oddechowych, twarzy i oczu oraz wiele innych.
Cel projektu
Transformacja cyfrowa od podstaw
Przed rozpoczęciem współpracy z Ageno sprzedaż w Safety First odbywała się jedynie stacjonarnie. Z uwagi na dynamiczny rozwój firmy oraz zmieniające się realia rynkowe konieczne stało się poszerzenie obszaru działalności o kanał online.
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji
Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.
4,9 z 62 opinii
Strategia i zakres prac
- Przeprowadziliśmy klienta przez proces wdrożenia e-commerce od podstaw.
- Sklep internetowy uruchomiliśmy na platformie Magento 2 zintegrowanej z systemem ERP, systemem PIM do zarządzania informacją produktową oraz katalogiem PunchOut do obsługi zamówień.
- Wdrożyliśmy zespół Safety First do obsługi platformy e-commerce i systemu PIM.
Wyzwania projektowe
Cyfrowa transformacja przedsiębiorstwa
Przed rozpoczęciem współpracy z Ageno marka Safety First działała wyłącznie stacjonarnie – w związku z tym nie miała działu e-commerce ani nie dysponowała cyfrowym katalogiem produktów. Projekt startował od całkowitych podstaw i wymagał zaprojektowania nie tylko rozwiązań technologicznych, ale też całego przepływu procesów w organizacji.
Wymagająca branża
Branża BHP to branża wymagająca pod względem technologicznym. Jej specyfika wynika między innymi z szerokiego asortymentem produktów:
- wielu kategorii produktów różnego typu,
- wielu wariantów tego samego produktu,
- wielu cech pojedynczego produktu,
- wielu producentów.
Złożoność oferowanych usług
W ramach realizacji projektu zaprojektowaliśmy i uruchomiliśmy nie tylko sklep internetowy B2C, ale też platformę sprzedażową B2B. Oprócz tego Safety First realizuje również usługi dodatkowe:
- znakowanie odzieży z wykorzystaniem nadruków czy haftów do identyfikacji wizualnej przedsiębiorstw,
- szycie odzieży roboczej, ochronnej i marketingowej według wizji klienta,
- w ofercie B2B Safety First znajduje się także system automatów vendingowych wydających środki ochrony indywidualnej.
Tak szeroki profil usług wymagał zaprojektowania i wdrożenia dodatkowych, customizowanych rozwiązań.
Co dalej? Rozwój i utrzymanie
Nasza współpraca z Safety First, zapoczątkowana w 2018 roku, w naturalny sposób podążyła w kierunku prac utrzymaniowych i rozwojowych platformy. Zapewniamy ciągły support, przeprowadzamy aktualizacje i wdrażamy nowe funkcjonalności.
Katalog PunchOut
Zintegrowaliśmy platformę Magento 2 z katalogiem PunchOut. To łącznik między systemem obsługi zamówień i zaopatrzenia eProcurement przedsiębiorcy a platformami e-commerce B2B jego dostawców. Możliwość integracji PunchOut w Magento to otwarcie się na współpracę z kontrahentami, dla których wykorzystanie systemu eProcurement jest warunkiem koniecznym ze względu na skalę działalności.
Efekty projektu
W ramach realizacji projektu bphbp.pl zaprojektowaliśmy digitalowe oblicze marki Safety First i uruchomiliśmy kompleksowe platformy sprzedażowe B2C oraz B2B. Z uwagi na szeroki, różnorodny i złożony asortyment zintegrowaliśmy e-commerce z systemem do zarządzania informacją produktową PIM, a także katalogiem PunchOut, który otwiera możliwość współpracy z największymi i najbardziej wymagającymi kontrahentami.
- Kompletna platforma e-commerce zintegrowana z systemem zarządzania informacją produktową PIM oraz katalogiem PunchOut.
- Wdrożenie generatora ofert dla handlowców.
- W efekcie transformacji cyfrowej firma rozrosła się, powiększając swój zespół o dział e-commerce.
Diamenty Forbesa 2022 💎
Firma B.H. Podbeskidzie znalazła się w zestawieniu najbardziej dynamicznie rozwijających się firm w Polsce w 2022 roku – Diamenty Forbesa 2022. Lista obejmuje przedsiębiorstwa, które w trzech ostatnich latach najszybciej zwiększały swoją wartość.
Podsumowanie
- Uruchomienie sklepu internetowego B2C dla klienta detalicznego oraz platformy sprzedażowej B2B dla klienta biznesowego. Oba rozwiązania zasila Magento 2.
- Integracja e-commerce z ERP oraz systemem zarządzania informacją produktową PIM.
- Wdrożenie dodatkowych rozwiązań, między innymi generatora ofert dla handlowców.
- Integracja platformy B2B z katalogiem PunchOut.
- Całościowa transformacja cyfrowa: kompleksowe wdrożenie e-commerce oraz przygotowanie zespołu Safety First do obsługi kanału sprzedaży online.
- Bieżący support, utrzymanie oraz rozwój rozwiązań e-commerce.
Przed
Największy Salon BHP w Polsce ze sprzedażą stacjonarną. Brak sklepu internetowego i katalogu produktów online.
Po
Największy stacjonarny Salon BHP w Polsce z kompletną platformą e-commerce B2C i B2B zintegrowaną z systemem PIM oraz katalogiem PunchOut.
Zobacz, jak pomogliśmy naszym pozostałym klientom
4,9 z 62 opinii
Umów się na bezpłatną
konsultację
Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.
FAQ
Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:
- Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
- Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?
Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.
Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.
Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.
Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.
Zadaj nam dowolne pytanie
Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji
Współpracując z nami, pomagasz!
Wspieramy organizacje pożytku publicznego, fundacje i akcje charytatywne. Wierzymy w społeczną odpowiedzialność biznesu.