Ho Ho Ho!
Wesołych Świąt
Nasz sposób, by wspierać sztukę, pielęgnować wyjątkowość.
To świadoma decyzja – zamiast sięgać po gotowe wzory, wybieramy twórczość.
Każda edycja jest inna — osobista i zakorzeniona we wrażliwości autora.


2024 – Maria Apoleika
Maria Apoleika — polska ilustratorka, autorka i edukatorka, znana głównie jako twórczyni cyklu Psie Sucharki. Pochodzi z Gdańska, mieszka w Łodzi. Ukończyła studia operatorskie. Tworzy ilustracje prasowe i książkowe, komiksy — przede wszystkim o psach i relacjach z nimi. Jej projekt „Psie Sucharki” łączy humor z edukacją — pokazuje świat psów z perspektywy opiekuna i pomaga zrozumieć ich potrzeby.

2023 – ChatGPT
ChatGPT to zaawansowany model językowy rozwijany przez OpenAI, który potrafi rozumieć i generować tekst w sposób zbliżony do ludzkiego. Jego rozwój przyspieszył globalną rewolucję AI, zmieniając sposób pracy, komunikacji, edukacji oraz tworzenia treści. Dzięki generatywnej sztucznej inteligencji automatyzacja i kreatywność zaczęły współistnieć, otwierając drogę do nowych modeli biznesowych, innowacji i narzędzi wspierających codzienne decyzje i procesy.

2022 – Jarosław Gewinner
Jarosław Gewinner urodzony 1978 roku w Bielsku-Białej. Tworzy rysunki tuszem oraz obrazy łączące realizm z fantazją — jego prace zawierają surrealistyczne, często wielowarstwowe kompozycje. Przez lata porzucił klasyczne malarstwo na zamówienie, by skupić się na pełnej ekspresji własnych emocji i wyobraźni. Jego grafiki powstają często miesiącami, są bogate w detale i stanowią próbę uchwycenia ludzkich emocji, snów i poszukiwania sensu istnienia.

2021 – Witold Vargas
Witold Vargas to ilustrator, muzyk i twórca instrumentów, znany przede wszystkim jako współautor „Bestiariusza słowiańskiego” i serii książek o polskich mitach oraz legendach. Łączy pracę artystyczną z edukacją – prowadzi warsztaty, opowiada historie, tworzy muzykę i buduje instrumenty z prostych materiałów, pokazując, że kreatywność może wyrastać z tradycji, natury i wyobraźni. Jego twórczość łączy baśniowość, folklor i rękodzieło, tworząc rozpoznawalny, autorski styl.

2020 – Monika Cywińska-Kasperek
Monika Cywińska-Kasperek jest główną projektantką UX/UI w Ageno, gdzie odpowiada za tworzenie intuicyjnych i estetycznych interfejsów użytkownika. Jej podejście łączy analityczne myślenie z kreatywnością, co pozwala budować produkty, które zarówno wyglądają dobrze, jak i są łatwe oraz przyjemne w obsłudze.

2019 – Damian Górny
Damian Górny to ilustrator i grafik. Jego twórczość cechuje nostalgiczna estetyka — prace przemycają emocje, subtelną refleksję nad samotnością, bliskością i relacjami międzyludzkimi. Jako projektant graficzny angażuje się też w projekty artystyczne i wystawy. Jego ilustracje łączą prostotę formy z głębią przekazu.

2018 – Agata Szargot
Agata Szargot (Agarta) to ilustratorka z Katowic. Jej prace łączą kreatywność z bajkową wyobraźnią; tworzy ilustracje m.in. dla projektów artystycznych i wydawniczych. Poprzez swoje ilustracje angażuje widza, nadając obrazom emocji i charakteru — co czyni ją rozpoznawalną w polskim środowisku ilustratorów.

2017 – Nikita Krupitckii
Nikita Krupitckii zajmuję się brandingiem, reklamą, fotografią, tworzeniem wideo i animacji. Tworzy rozwiązania, które są pożądane i zachwycające.

2016 Krystian Ścigalski
Krystian Ścigalski znany jako WhyDuck — to polski ilustrator, artysta wizualny, projektant i dyrektor artystyczny. Jego prace obejmują plakaty, ilustracje, murale, okładki płyt i branding. WhyDuck działa od ponad 15 lat — realizował murale w Polsce i zagranicą. Jego styl cechuje ręczne rysunki, często humorystyczne lub surrealne, z mocną czarną kreską, która łączy street-artową ekspresję z narracyjnym komiksem.

2015 – Damian Górny
Damian Górny to ilustrator i grafik. Jego twórczość cechuje nostalgiczna estetyka — prace przemycają emocje, subtelną refleksję nad samotnością, bliskością i relacjami międzyludzkimi. Jako projektant graficzny angażuje się też w projekty artystyczne i wystawy. Jego ilustracje łączą prostotę formy z głębią przekazu.

2013 – Maksymilian Śleziak
Maksymilian Śleziak współzałożyciel Ageno, specjalizujący się w projektowaniu i wdrożeniach rozwiązań e-commerce. Wywodzi się z obszaru UX/UI i przez lata pracy łączył perspektywę projektanta z praktyką technologiczną, co wpłynęło na jego podejście do strategii i architektury produktów cyfrowych. Obecnie koncentruje się na skalowalnych wdrożeniach B2B/B2C, optymalizacji procesów i doradztwie technologicznym dla firm rozwijających sprzedaż online.

2012 – Maksymilian Śleziak
