Platforma dla e-commerce B2B 

Klienci B2B chcą kupować online – bo tak jest łatwiej, szybciej i wygodniej. Nic zatem dziwnego, że e-commerce B2B z roku na rok nabiera rozpędu – 41% firm B2B prowadzi już platformę sprzedażową, a 25% rozważa jej wdrożenie. Organizacje, które chcą utrzymać konkurencyjność i skutecznie walczyć o klienta biznesowego, wcześniej czy później będą musiały rozszerzyć sprzedaż o kanał cyfrowy. Staną przed wyborem platformy e-commerce i – na dalszym etapie swoich poszukiwań, po odrzucenie innych opcji – pytaniem, czy Magento dla B2B to właściwe rozwiązanie.

Nie będziemy czarować: nie w każdym przypadku Magento to wybór najlepszy z możliwych. Platforma e-commerce, szczególnie B2B, powinna zostać dopasowana do potrzeb, wymagań i celów organizacji. Jej działanie musi odpowiadać procesowi decyzyjnemu oraz zakupowemu użytkowników, specyfice zawierania transakcji i całej logice biznesowej, według której działa firma. Wdrożenie powinno więc zostać poprzedzone solidną analizą. Dopiero na jej podstawie można określić, czy Magento (i jakikolwiek inny system) będzie w tym konkretnym przypadku właściwym rozwiązaniem.

Wchodząc na pewien poziom uogólnienia, możemy jednak powiedzieć, że Magento B2B sprawdzi się w średnich i dużych organizacjach, które:

  • operują sporym katalogiem produktów,
  • potrzebują złożonych funkcjonalności,
  • szukają platformy o dużej wydajności i elastyczności,
  • zakładają dynamiczny rozwój w przyszłości.

Magento dla B2B – 6 powodów, dla których to świetny match

Otwarty kod źródłowy, otwarte możliwości

Magento jest systemem Open Source, co oznacza, że jego kod źródłowy pozostaje otwarty – można go dowolnie modyfikować i rozwijać bez żadnych opłat. Daje to spore możliwości. Jeśli jakiejś funkcjonalności nie da się wdrożyć za pomocą gotowych modułów, można ją stworzyć poprzez napisanie od zera. Ta otwartość kodu czyni z Magento jedno z najbardziej elastycznych i skalowalnych rozwiązań na rynku.

Wydajność odpowiadająca potrzebom

Magento zostało stworzone z myślą o dużych e-commerce’ach, również B2B. Jeśli mielibyśmy wskazać jedną z jego ważniejszych cech, byłaby to wydajność. Przy odpowiednio przygotowanej infrastrukturze może obsłużyć naprawdę spory ruch i obciążenie. Doskonale także radzi sobie z rozbudowanym katalogiem danych i złożonymi zależnościami.

W przypadku e-commerce B2B wydajność ma olbrzymie znaczenie – bo w zakupach biznesowych czas to naprawdę cenna waluta. Platforma sprzedażowa musi działać bez zakłóceń o każdej porze, również przy dużym obciążeniu. B2B Magento jest w stanie to zapewnić.

Skalowalność – Magento B2B gotowe na przyszłość

Z wydajnością Magento wiąże się jeszcze inna zaleta – skalowalność. To system, który można rozwijać w dowolnym kierunku. Jego elastyczność i konfigurowalność pozwala na wdrażanie najróżniejszych funkcjonalności, na przykład związanych z omnichannel czy sprzedażą cross-border. Wdrażając Magento dla B2B, nie musisz się obawiać, że za pewien czas platforma przestanie nadążać za rozwojem firmy i konieczna będzie kosztowna migracja na inne rozwiązanie – bo nie będzie konieczna.

Możliwości Magento B2B

Magento dla B2B a personalizacja

Magento dla B2B umożliwia wdrażanie funkcjonalności dostosowanych do potrzeb organizacji. System można elastycznie dopasować do procesu decyzyjnego i zakupowego użytkownika, tak aby idealnie odpowiadał jego wymaganiom. Oferuje między innymi:

  • segmentację klientów według wybranych zmiennych,
  • wielopoziomowy system cenowy (który umożliwia gradację cen dla różnych grup klientów),
  • elastyczne możliwości rabatowania
  • opcje negocjacji indywidualnych warunków,
  • szybkie zamówienia poprzez podanie numeru SKU,
  • tworzenie kont firmowych.

Dodatkowo, za sprawą otwartego kodu źródłowego, do B2B Magento można zaimplementować także inne funkcjonalności, na przykład customizowane konfiguratory czy niestandardowe algorytmy, które indywidualnie obliczają koszty przesyłki.

Łączenie sprzedaży B2B i B2C

Magento umożliwia łączenie sprzedaży B2B i B2C w obrębie jednego systemu. Dzięki temu zarządzanie całym procesem jest znacznie prostsze i szybsze, a także obarczone mniejszym ryzykiem pomyłek.

Magento dla B2B – integracje

Platforma sprzedażowa to tylko część całego ekosystemu B2B, który umożliwia zarządzanie sprzedażą. Dlatego ważne jest, aby e-commerce dobrze współgrało z innymi narzędziami, na przykład systemem ERP czy PIM. Dzięki wydajnemu API Magento umożliwia integracje z wieloma różnymi systemami, zarówno zewnętrznymi, jak i wewnętrznymi, działającymi już w organizacji.


Magento to wydajna, elastyczna, skalowalna i bezpieczna platforma e-commerce, która oferuje kupującym doskonałe customer experience, a sprzedającym – wiele opcji zarządzania sprzedażą i promocją, a także automatyzację powtarzalnych procesów. Magento dla B2B to dobry wybór w przypadku średnich i dużych organizacji, które operują dużym katalogiem produktów, potrzebują złożonych funkcjonalności czy działają cross-border.

Dowiedz się więcej o wdrożeniu e-commerce B2B:

Sprawdź nasze realizacje e-commerce B2B na Magento 2: