E-commerce dla branży budowlanej
Aż 68% specjalistów z zakresu architektury, inżynierii i budownictwa (AEC) poszukuje nowych produktów za pośrednictwem sieci. Twoi klienci, zarówno B2B, jak i B2C, są właśnie tutaj: w e-commerce. To najwyższy czas, aby za pomocą platformy e-commerce w budownictwie zbudować cyfrową przewagę – rynek nie będzie czekał.
Schemat wdrożenia e-commerce w branży budowlanej
E-commerce to dla wielu przedsiębiorców branży budowlanej nieoczywisty kierunek rozwoju. Pokutuje przekonanie, że artykułów budowlanych nie da się sprzedawać online. Tymczasem klienci… chcą kupować online! Zarówno w B2C, jak i w B2B. Wykorzystanie nowoczesnych technologii, takich jak Magento, pozwala na obsługę zamówień klientów biznesowych i detalicznych w jednym miejscu, optymalizując powtarzalne działania i procesy.
Buduj cyfrową przewagę dzięki e-commerce w branży budowlanej
Przyszłość branży budowlanej kształtuje się w e-commerce
- 89% firm z branży budowlanej spodziewa się, że technologia zmieni sposób ich funkcjonowania.
- 84% firm budowlanych przewiduje, że w przyszłości 100% sprzedaży będzie odbywać się online.
- 75% firm budowlanych planuje większe inwestycje w transformację cyfrową.
- 34% polskich firm B2B z branży budowlanej prowadzi sprzedaż online.
Zaskakujące? Inwestycja w transformację cyfrową nie jest oczywistym kierunkiem rozwoju dla branży budowlanej. Wśród interesariuszy wciąż pokutuje przekonanie, że artykułów budowlanych nie da się sprzedawać online – z powodu trudności logistycznych i przyzwyczajeń klientów, którzy oczekują pośrednictwa handlowców.
Tymczasem jest zupełnie odwrotnie: klienci chcą kupować online. Wszechobecna digitalizacja sprawia, że proces zakupowy coraz częściej rozpoczyna się w sieci – nie tylko w B2C, ale też w B2B. Tym bardziej że na stanowiskach decyzyjnych dokonuje się właśnie zmiana pokoleniowa. Na kierunek rozwoju organizacji coraz większy wpływ mają przedstawiciele młodszych generacji, którzy doskonale poruszają się w świecie e-commerce.
Platforma handlowa dla budownictwa B2B i B2B2C
Platforma e-commerce dopasowana do specyfiki branży budowlanej i jej procesów to rozwiązanie dla:
- producentów, którzy kierują swoją ofertę do dystrybutorów, ale jednocześnie planują rozwój kanału D2C skierowanego bezpośrednio do klientów indywidualnych;
- dystrybutorów, którzy zaopatrują zarówno firmy budowlane, instalatorów czy projektantów, jak i klientów detalicznych.
4 korzyści z platformy e-commerce w budownictwie
Skaluj sprzedaż i zyski
Wdrożenie e-commerce w budownictwie dają szansę na łatwe dotarcie do nowych grup odbiorców – nie tylko lokalnych. Sprzedaż online możesz też prowadzić dwukierunkowo: do klientów biznesowych i indywidualnych, co pozwala skalować zyski przy mniejszym nakładzie pracy.
Uwolnij potencjał handlowców
Platforma e-commerce w branży budowlanej zdejmuje z barków przedstawicieli handlowych powtarzalne zadania związane z bieżącą obsługą zamówień. Handlowcy mogą o wiele lepiej wykorzystać swój czas i zasoby: na zdobywanie nowych kontraktów, zarządzanie strategicznymi zamówieniami czy doradztwem produktowym.
Zdobądź bezcenną wiedzę
E-commerce gwarantuje coś, co jest niemożliwe do zdobycia w standardowym modelu sprzedaży: szczegółowe dane analityczne o zachowaniach i preferencjach odbiorców. To cenne źródło insightów: wiedzę o klientach wykorzystasz do rozbudowy oferty i optymalizacji działań marketingowych.
Otwórz się na nowe rynki
Dzięki sprzedaży online rozszerzenie zasięgu działania o rynki zagraniczne staje się łatwiejsze, tańsze i szybsze. Wiąże się też z mniejszym ryzykiem. Zamiast wysyłać handlowców na długie i kosztowne delegacje, otwierasz kolejny kierunek sprzedaży na platformie handlowej.
Przyszłość handlu B2B i B2C to
e-commerce
W ciągu 10 lat udział handlu internetowego w całościowym handlu detalicznym zwiększył się trzykrotnie. W niektórych kategoriach produktowych e-commerce generuje już co piątą złotówkę ze sprzedaży. Co dalej?
Wygląda na to, że przyszłość handlu zdefiniuje się w e-commerce.
artykuł na blogu
Mity o e-commerce B2B, które być może powstrzymują Cię przed działaniem
Funkcjonalności e-commerce
dla branży budowlanej i wykończeniowej
Wyższy poziom zarządzania
Zapewnij płynny przepływ procesów w firmie za sprawą integracji e-commerce z wewnętrznymi i zewnętrznymi narzędziami, m.in. ERP, PIM, CRM czy WMS.
Szybsza i łatwiejsza sprzedaż
Obsługuj zapytania ofertowe i inwestycyjne, personalizuj ceny, twórz dedykowane oferty i zarządzaj transakcjami kredytowymi z poziomu jednego narzędzia.
Sprawne procesy logistyczne
Usprawniaj procesy logistyczne dzięki automatycznym zmianom mechanizmów dostawy w zależności od kodu pocztowego lub gabarytów zamówienia.
Łatwe zarządzanie cenami
Elastycznie zarządzaj cenami, definiując je dla wybranej kategorii, pojedynczego klienta lub grupy klientów czy według bieżących ustaleń handlowych.
Doskonałe customer experience
Przyciągaj klientów, oferując im doskonałe doświadczenia zakupowe dzięki takim narzędziom, jak konfiguratory produktów czy kalkulatory kosztów.
Skuteczny marketing B2B i B2C
Skaluj sprzedaż i zwiększaj lojalność klientów za sprawą spersonalizowanej komunikacji, rekomendacji produktowych, kodów promocyjnych czy rabatów na wybrane kategorie.
Skalowalna architektura
Rozwijaj e-commerce tak dynamicznie, jak rozwija się Twój biznes – postaw na elastyczną, skalowalną platformę handlową dla branży budowlanej.
B2M: B2B + B2B2C
Obsługuj zamówienia klientów biznesowych i detalicznych w jednym miejscu, optymalizując powtarzalne działania i procesy.
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji
Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.
4,9 z 62 opinii
Daj się znaleźć w sieci – internetowy katalog produktów
Nawet jeśli nie planujesz rozszerzenia sprzedaży o platformę e-commerce, pozwól swoim klientom znaleźć się w sieci – za sprawą katalogu produktów online. To prezentacja oferty biznesowej na stronie www. Możesz pozycjonować ją w wyszukiwarkach tak, jak zwykłą stronę internetową, aby w szybki i prosty sposób przyciągać nowych odbiorców. A oprócz tego: usprawnisz obsługę zamówień wewnątrz firmy, błyskawicznie zaktualizujesz ceny czy inne dane produktowe i łatwo udostępnisz informacje potencjalnym klientom.
Platforma e-commerce dla branży budowlanej z Ageno
Mamy ponad 10 lat doświadczenia we wdrażaniu platform e-commerce dla liderów z różnych branż. Wykorzystujemy technologię, aby wspierać biznes – nie odwrotnie.
Specjaliści od e-commerce
E-commerce jest tym, co robimy najlepiej – projektujemy, uruchamiamy, optymalizujemy i rozwijamy platformy B2C oraz B2B. Specjalizujemy się we wdrożeniach Magento, jednego z najlepszy systemów e-commerce na świecie.
Zwinne procesy
Pracujemy według wypracowanych w praktyce procedur, a efekty naszych działań dostarczamy przyrostowo, w krótkich odstępach czasowych. Dzięki temu masz pełną kontrolę nad tym, jak powstaje rozwiązanie, i na każdym etapie możesz wprowadzać zmiany.
Nie tylko technologia
W codziennej pracy łączymy perspektywę technologiczną i biznesową. Tworzymy rozwiązania e-commerce z myślą o ich użytkownikach, jednocześnie w centrum działań stawiając cele biznesowe organizacji.
Poznaj pozostałe branże, z którymi współpracujemy
Nasze realizacje – pracujemy dla liderów
w swoich branżach
4,9 z 62 opinii
Referencje – sprawdź, co mówią o nas klienci
Ponad 90% naszych nowych projektów pochodzi z rekomendacji obecnych klientów. Ta statystyka niezmiennie napawa nas dumą. Sprawdź, co mówią o nas właściciele i managerowie e-commerce’ów, które mieliśmy szansę i przyjemność współtworzyć.
4,9 z 62 opinii
Ageno zasługuje na szczególne wyróżnienie na rynku ze względu na ich profesjonalne podejście, elastyczność oraz zaangażowanie. Podczas naszej kilkuletniej współpracy mieliśmy okazję zrealizować wiele interesujących projektów. Chciałbym podkreślić ich doskonałą komunikację, wysoki poziom profesjonalizmu oraz szybkość reakcji.
Paweł Danel
Firma Ageno pracuje szybko i terminowo, a co najważniejsze — iteracyjnie, dzięki czemu zlecając im projekt, cały czas mogliśmy śledzić, czy Ageno realizuje go zgodnie z naszą wizją. Kiedy tylko mieliśmy uwagi do projektu, ludzie z Ageno od razu potrafili skorygować go zgodnie z naszymi oczekiwaniami, co zaoszczędziło obu stronom wiele czasu. Polecam współpracę z Ageno!
Julia Krzysztofiak-Szopa
I recommend Ageno because of its professional approach, flexibility and attention to customer satisfaction. This company is also distinguished by good relations with customers, precise approach to details, excellent communication, comprehensive advice, high quality of services, reliability, efficiency and quick response to changes. In addition, Ageno has the ability to solve problems and ensure speed.
Jiři Gawel
W ciągu ponad 10 lat mojej kariery nigdy nie uczestniczyłem we wdrożeniu e-commerce, z którym było tak mało problemów i które przebiegło tak płynnie. Wdrożyliśmy Magento 2 w ciągu 4 miesięcy, a nie był to start od zera, ale dynamiczna przesiadka do pędzącego pociągu.
Przemysław Golba
Rekomenduję firmę Ageno, z którą współpracujemy od wielu lat, od samego początku pracy nad naszym systemem e-commerce. Z powodzeniem wdrożyli, utrzymują i rozwijają nasze systemy e-commerce. Zespół Ageno jest elastyczny jeśli chodzi o współpracę, przed wdrażaniem nowych funkcjonalności upewnia się, że to co buduje jest zgodne z celami biznesowymi naszej firmy. Obsługuje nas stały zespół, z którym mamy bardzo dobre relacje. Polecam Ageno, jako partnera kompetentnego i godnego zaufania w dziedzinie systemów e-commerce opartych o Magento, PIM, integracji itp.
Alicja Ptaszkiewicz
Umów się na bezpłatną
konsultację
Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.
FAQ
Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:
- Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
- Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?
Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.
Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.
Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.
Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.
Zadaj nam dowolne pytanie
Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji
Współpracując z nami, pomagasz!
Wspieramy organizacje pożytku publicznego, fundacje i akcje charytatywne. Wierzymy w społeczną odpowiedzialność biznesu.