E-commerce dla branży budowlanej

Aż 68% specjalistów z zakresu architektury, inżynierii i budownictwa (AEC) poszukuje nowych produktów za pośrednictwem sieci. Twoi klienci, zarówno B2B, jak i B2C, są właśnie tutaj: w e-commerce. To najwyższy czas, aby za pomocą platformy e-commerce w budownictwie zbudować cyfrową przewagę – rynek nie będzie czekał.

Sklep internetowy z branży budowlanej
E-commerce dla branży budowlanej
E-commerce dla branży budowlanej

Schemat wdrożenia e-commerce w branży budowlanej

E-commerce to dla wielu przedsiębiorców branży budowlanej nieoczywisty kierunek rozwoju. Pokutuje przekonanie, że artykułów budowlanych nie da się sprzedawać online. Tymczasem klienci… chcą kupować online! Zarówno w B2C, jak i w B2B. Wykorzystanie nowoczesnych technologii, takich jak Magento, pozwala na obsługę zamówień klientów biznesowych i detalicznych w jednym miejscu, optymalizując powtarzalne działania i procesy.

Schemat wdrożenia e-commerce
Schemat wdrożenia e-commerce

Buduj cyfrową przewagę dzięki e-commerce w branży budowlanej

Umów bezpłatną konsultację

Przyszłość branży budowlanej kształtuje się w e-commerce

  • 89% firm z branży budowlanej spodziewa się, że technologia zmieni sposób ich funkcjonowania.
  • 84% firm budowlanych przewiduje, że w przyszłości 100% sprzedaży będzie odbywać się online.
  • 75% firm budowlanych planuje większe inwestycje w transformację cyfrową.
  • 34% polskich firm B2B z branży budowlanej prowadzi sprzedaż online.

Zaskakujące? Inwestycja w transformację cyfrową nie jest oczywistym kierunkiem rozwoju dla branży budowlanej. Wśród interesariuszy wciąż pokutuje przekonanie, że artykułów budowlanych nie da się sprzedawać online – z powodu trudności logistycznych i przyzwyczajeń klientów, którzy oczekują pośrednictwa handlowców.

 

Tymczasem jest zupełnie odwrotnie: klienci chcą kupować online. Wszechobecna digitalizacja sprawia, że proces zakupowy coraz częściej rozpoczyna się w sieci – nie tylko w B2C, ale też w B2B. Tym bardziej że na stanowiskach decyzyjnych dokonuje się właśnie zmiana pokoleniowa. Na kierunek rozwoju organizacji coraz większy wpływ mają przedstawiciele młodszych generacji, którzy doskonale poruszają się w świecie e-commerce.

Platforma handlowa dla budownictwa B2B i B2B2C

Platforma e-commerce dopasowana do specyfiki branży budowlanej i jej procesów to rozwiązanie dla:

  • producentów, którzy kierują swoją ofertę do dystrybutorów, ale jednocześnie planują rozwój kanału D2C skierowanego bezpośrednio do klientów indywidualnych;
  • dystrybutorów, którzy zaopatrują zarówno firmy budowlane, instalatorów czy projektantów, jak i klientów detalicznych.

4 korzyści z platformy e-commerce w budownictwie

Skaluj sprzedaż i zyski

Wdrożenie e-commerce w budownictwie dają szansę na łatwe dotarcie do nowych grup odbiorców – nie tylko lokalnych. Sprzedaż online możesz też prowadzić dwukierunkowo: do klientów biznesowych i indywidualnych, co pozwala skalować zyski przy mniejszym nakładzie pracy.

Uwolnij potencjał handlowców

Platforma e-commerce w branży budowlanej zdejmuje z barków przedstawicieli handlowych powtarzalne zadania związane z bieżącą obsługą zamówień. Handlowcy mogą o wiele lepiej wykorzystać swój czas i zasoby: na zdobywanie nowych kontraktów, zarządzanie strategicznymi zamówieniami czy doradztwem produktowym.

Zdobądź bezcenną wiedzę

E-commerce gwarantuje coś, co jest niemożliwe do zdobycia w standardowym modelu sprzedaży: szczegółowe dane analityczne o zachowaniach i preferencjach odbiorców. To cenne źródło insightów: wiedzę o klientach wykorzystasz do rozbudowy oferty i optymalizacji działań marketingowych.

Otwórz się na nowe rynki

Dzięki sprzedaży online rozszerzenie zasięgu działania o rynki zagraniczne staje się łatwiejsze, tańsze i szybsze. Wiąże się też z mniejszym ryzykiem. Zamiast wysyłać handlowców na długie i kosztowne delegacje, otwierasz kolejny kierunek sprzedaży na platformie handlowej.

Branża budowlana w e-commerce
Branża budowlana w e-commerce

Przyszłość handlu B2B i B2C to
e-commerce

W ciągu 10 lat udział handlu internetowego w całościowym handlu detalicznym zwiększył się 
trzykrotnie. W niektórych kategoriach produktowych e-commerce generuje już co piątą złotówkę ze sprzedaży. Co dalej?

 

Wygląda na to, że przyszłość handlu zdefiniuje się w e-commerce.

Zobacz naszą ofertę

artykuł na blogu

Mity o e-commerce B2B, które być może powstrzymują Cię przed działaniem

Przejdź do artykułu

Funkcjonalności e-commerce
dla branży budowlanej i wykończeniowej

Ikona to do list

Wyższy poziom zarządzania

Zapewnij płynny przepływ procesów w firmie za sprawą integracji e-commerce z wewnętrznymi i zewnętrznymi narzędziami, m.in. ERP, PIM, CRM czy WMS.

Ikona rakieta

Szybsza i łatwiejsza sprzedaż

Obsługuj zapytania ofertowe i inwestycyjne, personalizuj ceny, twórz dedykowane oferty i zarządzaj transakcjami kredytowymi z poziomu jednego narzędzia.

Ikona zbiory danych

Sprawne procesy logistyczne

Usprawniaj procesy logistyczne dzięki automatycznym zmianom mechanizmów dostawy w zależności od kodu pocztowego lub gabarytów zamówienia.

Ikona otwarta dłoń ze spływającym na nią dolarem

Łatwe zarządzanie cenami

Elastycznie zarządzaj cenami, definiując je dla wybranej kategorii, pojedynczego klienta lub grupy klientów czy według bieżących ustaleń handlowych.

Ikona dyskusja

Doskonałe customer experience

Przyciągaj klientów, oferując im doskonałe doświadczenia zakupowe dzięki takim narzędziom, jak konfiguratory produktów czy kalkulatory kosztów.

praca zespołowa ikona

Skuteczny marketing B2B i B2C

Skaluj sprzedaż i zwiększaj lojalność klientów za sprawą spersonalizowanej komunikacji, rekomendacji produktowych, kodów promocyjnych czy rabatów na wybrane kategorie.

Ikona wzrost

Skalowalna architektura

Rozwijaj e-commerce tak dynamicznie, jak rozwija się Twój biznes – postaw na elastyczną, skalowalną platformę handlową dla branży budowlanej.

Ikona Open Source

B2M: B2B + B2B2C

Obsługuj zamówienia klientów biznesowych i detalicznych w jednym miejscu, optymalizując powtarzalne działania i procesy.

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.

Umów bezpłatną konsultacjęUmów konsultację

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58
Krzysztof Kowalik

Daj się znaleźć w sieci – internetowy katalog produktów

Nawet jeśli nie planujesz rozszerzenia sprzedaży o platformę e-commerce, pozwól swoim klientom znaleźć się w sieci – za sprawą katalogu produktów online. To prezentacja oferty biznesowej na stronie www. Możesz pozycjonować ją w wyszukiwarkach tak, jak zwykłą stronę internetową, aby w szybki i prosty sposób przyciągać nowych odbiorców. A oprócz tego: usprawnisz obsługę zamówień wewnątrz firmy, błyskawicznie zaktualizujesz ceny czy inne dane produktowe i łatwo udostępnisz informacje potencjalnym klientom.

Więcej o katalogach produktów
Branża budowlana i wykończeniowa w e-commerce
Branża budowlana i wykończeniowa w e-commerce

Platforma e-commerce dla branży budowlanej z Ageno

Mamy ponad 10 lat doświadczenia we wdrażaniu platform e-commerce dla liderów z różnych branż. Wykorzystujemy technologię, aby wspierać biznes – nie odwrotnie. 

Specjaliści od e-commerce

E-commerce jest tym, co robimy najlepiej – projektujemy, uruchamiamy, optymalizujemy i rozwijamy platformy B2C oraz B2B. Specjalizujemy się we wdrożeniach Magento, jednego z najlepszy systemów e-commerce na świecie.

Zwinne procesy

Pracujemy według wypracowanych w praktyce procedur, a efekty naszych działań dostarczamy przyrostowo, w krótkich odstępach czasowych. Dzięki temu masz pełną kontrolę nad tym, jak powstaje rozwiązanie, i na każdym etapie możesz wprowadzać zmiany.

Nie tylko technologia

W codziennej pracy łączymy perspektywę technologiczną i biznesową. Tworzymy rozwiązania e-commerce z myślą o ich użytkownikach, jednocześnie w centrum działań stawiając cele biznesowe organizacji.

Referencje – sprawdź, co mówią o nas klienci

Ponad 90% naszych nowych projektów pochodzi z rekomendacji obecnych klientów. Ta statystyka niezmiennie napawa nas dumą. Sprawdź, co mówią o nas właściciele i managerowie e-commerce’ów, które mieliśmy szansę i przyjemność współtworzyć.

4,9 z 62 opinii

Autorzy opinii na temat firmy Ageno
+58

Umów się na bezpłatną
konsultację

Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.

FAQ

Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:

  • Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
  • Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?

Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.

Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.

Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.

Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.

Zadaj nam dowolne pytanie

Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji