E-commerce dla branży home & decor
Zmieniające się w ostatnich latach oczekiwania i zwyczaje zakupowe konsumentów przemeblowały branżę wyposażenia i dekoracji wnętrz. Coraz większy udział w rynku ma kanał online – i to nieodwracalny trend. Wkrótce rozwiązania e-commerce w home & decor mogą nie być jedynie modnym dodatkiem, a jednym z filarów sprzedaży. Czy Twoja organizacja jest na to gotowa?
Schemat wdrożenia e-commerce w branży home & decor
E-commerce w branży home & decor to nie tylko sprzedaż, ale cała ścieżka zakupowa – od inspiracji przez decyzję zakupową aż do wsparcia po zakupie. Wykorzystanie nowoczesnych technologii, takich jak Magento, pozwala na tworzenie skalowalnych i elastycznych sklepów internetowych, które skutecznie odpowiadają na zmieniające się potrzeby rynku.
Czas na przemeblowanie – skaluj sprzedaż
dzięki e-commerce
Platforma e-commerce dla branży wyposażenia wnętrz – bądź tam, gdzie Twoi klienci
Transformacja cyfrowa to naturalny etap rozwoju niemal każdej organizacji, również tej w branży meblarskiej. Digitalizację wymuszają zmiany zachowań zakupowych konsumentów. Kanał online stopniowo zwiększa swój udział w ogólnej sprzedaży – zarówno mebli, jak i wyposażenia wnętrz. Szacuje się, że do 2025 roku sięgnie 22%.
Home & decor w sieci: od inspiracji do zakupu
Rozwiązania e-commerce w branży home & decor zyskują na znaczeniu nie tylko pod względem sprzedaży końcowej: tego ostatniego kroku na ścieżce zakupowej klienta. Również początek zakupów coraz częściej dzieje się w internecie. Niemal 80% konsumentów deklaruje, że inspiracje dotyczące wyposażenia wnętrz znajduje w sieci. W przypadku mebli procent jest niższy, ale nadal znaczący – ponad 30% osób zainteresowanych zakupem mebli uskutecznia webrooming, czyli przegląda ofertę sklepów meblarskich przed wizytą w salonie.
Obecność w e-commerce powoli staje się obowiązkowa. Nawet jeśli Twój klient nie zdecyduje się na zakup stołu czy szafy w internecie, z całą pewnością swoje poszukiwania zacznie właśnie tutaj.
Pokoleniowe zmiany zachowań konsumentów
Coraz większą siłę nabywczą mają dziś młodsze pokolenia – millenialsi i Zetki – które doskonale poruszają się w rzeczywistości internetowej, a zakupy w e-commerce traktują jako coś zupełnie normalnego i naturalnego. Ale zmiany zachowań konsumenckich obserwujemy także wśród przedstawicieli starszych generacji. Coraz częściej do e-commerce logują się Silversi, czyli osoby po 55. roku życia.
Home & decor: możliwości, które dają przewagę
Działasz szerzej
Lokalny salon czy globalne możliwości? Dzięki e-commerce możesz docierać do nowych segmentów rynku, eksportować produkty do innych krajów i budować międzynarodowy zasięg swojej organizacji.
Sprzedajesz więcej
36% kupujących potrzebuje nawet miesiąca, aby zdecydować się na zakup nowych mebli. E-commerce skraca ten proces – bo przeglądanie, wybieranie i finalizacja zamówienia odbywa się w jednym miejscu.
Trafiasz precyzyjniej
W e-commerce dokładnie wiesz, jak klient porusza się po sklepie i na co zwraca uwagę. Dzięki danym analitycznym możesz dopracować swoją ofertę, aby lepiej niż konkurencja spełniać oczekiwania odbiorców.
Przyszłość handlu B2B i B2C to
e-commerce
W ciągu 10 lat udział handlu internetowego w całościowym handlu detalicznym zwiększył się trzykrotnie. W niektórych kategoriach produktowych e-commerce generuje już co piątą złotówkę ze sprzedaży. Co dalej?
Wygląda na to, że przyszłość handlu zdefiniuje się w e-commerce.
artykuł na blogu
Branża meblarska w e-commerce: kierunki rozwoju,
szanse i wyzwania
Wyzwania branży wyposażenia wnętrz w e-commerce
Kastomizacja produktów
Stół na wymiar, wybór okleiny, zmiana uchwytów, konfiguracja wnętrza szafy według indywidualnych potrzeb – branżą meblarską rządzi kastomizacja, czyli możliwość personalizacji zamówienia poprzez zmianę wymiarów, koloru lub materiału. Rozwiązania e-commerce dla branży home & decor muszą oferować tę funkcjonalności, bo klienci po prostu tego oczekują.
Systemem, który gwarantuje możliwość kastomizacji asortymentu, jest Magento – jedna z najlepszych platform e-commerce, rozwijana z myślą o potrzebach średnich i dużych organizacji. Magento oferuje aż 6 typów produktów, w tym produkty konfigurowalne oraz „wirtualne”, tworzone według szczegółowych specyfikacji klientów.
Skuteczny omnichannel
Przyszłością branży home & decor jest omnichannel – sprzedaż wielokanałowa, w której każdy z kanałów marki przynosi klientowi spójne doświadczenia zakupowe. Chociaż konsumenci najczęściej finalizują zakupy w salonach stacjonarnych, ich droga zakupowa zaczyna się o wiele wcześniej: w e-commerce. Sklep internetowy w branży meblowej powinien dostarczać wszystkich niezbędnych informacji o produkcie czy oferować możliwość sprawdzenia jego dostępności w salonie.
Precyzyjne połączenie świata online i offline jest szczególnie ważne w przypadku mebli. Dla branży drobnego wyposażenia wnętrz, dekoracji i akcesoriów większe znaczenie ma aspekt inspiracyjny – prezentowanie produktów w kanałach nastawionych na estetykę, czyli Pinterest i Instagram. Integracja z social mediami jest w home & decor sprawdzonym kanałem docierania do nowych grup odbiorców.
Webrooming na miarę XXI wieku
Platforma e-commerce dla branży home & decor powinna także umożliwiać atrakcyjną i szczegółową prezentację produktów. Wyczerpujące opisy z dokładnym omówieniem parametrów czy zdjęcia lub filmy przedstawiające meble i dodatki w konkretnym wnętrzu – to podstawa.
Fantastyczne efekty daje także wykorzystanie technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR), która pozwala użytkownikowi sprawdzić, jak dany produkt będzie prezentował się w jego salonie czy łazience.
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji
Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.
4,9 z 62 opinii
Magento: nowoczesna platforma e-commerce w branży wyposażenia wnętrz
Różnorodność asortymentu, funkcja personalizacji, integracje z różnymi kanałami, wykorzystanie na szeroką skalę nowoczesnych technologii – branża home & decor jest branżą wymagającą i dlatego potrzebuje wyjątkowych rozwiązań. Takich jak Magento 2.
Magento to wydajna, elastyczna i skalowalna platforma e-commerce, która skutecznie odpowiada na potrzeby średnich i dużych organizacji – również tych działających w branży wyposażenia wnętrz. Skalowanie sprzedaży umożliwiające takie funkcje Magento, jak:
- rozbudowane możliwości sprzedaży na wielu rynkach, w wielu walutach i wielu językach;
- wielomagazynowość – łatwe zarządzanie zapasami w różnych lokalizacjach;
- łatwa integracja z zewnętrznymi oraz wewnętrznymi systemami i narzędziami, m.in. PIM, ERP, systemy magazynowo-księgowe itd.;
- zarządzanie asortymentem poprzez różne typy produktów;
- rozbudowane funkcje marketingowo-promocyjne;
- łatwa integracja z innymi kanałami sprzedaży, m.in. marketplace’ami.
artykuł na blogu
7 powodów, dla których Magento może dać Ci
realną przewagę nad największym konkurentem
E-commerce w home & decor – pora na Twój ruch
Rozszerzenie sprzedaży o kanał online jest dla wielu organizacji skutecznym katalizatorem wzrostu. Wdrożenie e-commerce to jednak zaledwie początek drogi. Żeby dojść daleko, trzeba dobrze zaplanować tę wirtualną podróż: przepływ procesów w przedsiębiorstwie, architekturę danych, rozwiązania i technologie. W Ageno od ponad 10 lat zajmujemy się wdrożeniami e-commerce B2C, B2B oraz D2C. Łączymy perspektywę technologiczną i biznesową, tak, aby projektować rozwiązania, które skutecznie wspierają sprzedaż.
Jeśli masz pytania lub wątpliwości, czy e-handel to dobra droga dla Twojej organizacji, skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z ekspertem e-commerce.
Poznaj pozostałe branże, z którymi współpracujemy
Nasze realizacje – pracujemy dla liderów
w swoich branżach
4,9 z 62 opinii
Referencje – sprawdź, co mówią o nas klienci
Ponad 90% naszych nowych projektów pochodzi z rekomendacji obecnych klientów. Ta statystyka niezmiennie napawa nas dumą. Sprawdź, co mówią o nas właściciele i managerowie e-commerce’ów, które mieliśmy szansę i przyjemność współtworzyć.
4,9 z 62 opinii
Ageno zasługuje na szczególne wyróżnienie na rynku ze względu na ich profesjonalne podejście, elastyczność oraz zaangażowanie. Podczas naszej kilkuletniej współpracy mieliśmy okazję zrealizować wiele interesujących projektów. Chciałbym podkreślić ich doskonałą komunikację, wysoki poziom profesjonalizmu oraz szybkość reakcji.
Paweł Danel
Firma Ageno pracuje szybko i terminowo, a co najważniejsze — iteracyjnie, dzięki czemu zlecając im projekt, cały czas mogliśmy śledzić, czy Ageno realizuje go zgodnie z naszą wizją. Kiedy tylko mieliśmy uwagi do projektu, ludzie z Ageno od razu potrafili skorygować go zgodnie z naszymi oczekiwaniami, co zaoszczędziło obu stronom wiele czasu. Polecam współpracę z Ageno!
Julia Krzysztofiak-Szopa
I recommend Ageno because of its professional approach, flexibility and attention to customer satisfaction. This company is also distinguished by good relations with customers, precise approach to details, excellent communication, comprehensive advice, high quality of services, reliability, efficiency and quick response to changes. In addition, Ageno has the ability to solve problems and ensure speed.
Jiři Gawel
W ciągu ponad 10 lat mojej kariery nigdy nie uczestniczyłem we wdrożeniu e-commerce, z którym było tak mało problemów i które przebiegło tak płynnie. Wdrożyliśmy Magento 2 w ciągu 4 miesięcy, a nie był to start od zera, ale dynamiczna przesiadka do pędzącego pociągu.
Przemysław Golba
Rekomenduję firmę Ageno, z którą współpracujemy od wielu lat, od samego początku pracy nad naszym systemem e-commerce. Z powodzeniem wdrożyli, utrzymują i rozwijają nasze systemy e-commerce. Zespół Ageno jest elastyczny jeśli chodzi o współpracę, przed wdrażaniem nowych funkcjonalności upewnia się, że to co buduje jest zgodne z celami biznesowymi naszej firmy. Obsługuje nas stały zespół, z którym mamy bardzo dobre relacje. Polecam Ageno, jako partnera kompetentnego i godnego zaufania w dziedzinie systemów e-commerce opartych o Magento, PIM, integracji itp.
Alicja Ptaszkiewicz
Umów się na bezpłatną
konsultację
Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.
FAQ
Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:
- Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
- Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?
Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.
Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.
Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.
Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.
Zadaj nam dowolne pytanie
Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji
Współpracując z nami, pomagasz!
Wspieramy organizacje pożytku publicznego, fundacje i akcje charytatywne. Wierzymy w społeczną odpowiedzialność biznesu.