E-commerce dla branży kosmetycznej
Jak podaje raport „E-commerce w Polsce 2023”, kosmetyki i perfumy są jedną z najchętniej kupowanych w internecie kategorii produktowych. Branża beauty, mimo rynkowych zawirowań, intensywnie się rozwija – również online. Platforma e-commerce dla marki kosmetycznej nie jest już tylko upiększeniem wizerunku, ale kluczowym kanałem sprzedaży.
Schemat wdrożenia e-commerce w branży kosmetycznej
Aby platforma e-commerce dla sektora beauty skutecznie realizowała cele sprzedażowe, musi się dostosować do standardów narzucanych przez największych graczy, jak Rossmann czy Allegro. Wykorzystanie nowoczesnych technologii, takich jak Magento, pozwala na tworzenie skalowalnych sklepów internetowych, umożliwiając nieograniczony rozwój.
Wejdź do kanonu branży beauty – skaluj swój biznes dzięki e-commerce
Sektor beauty w e-commerce
Branża beauty, zarówno w Polsce, jak i na świecie, to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki. Jest odporny na rynkowe zawirowania, precyzyjnie odpowiada na zmieniające się potrzeby konsumentów i świetnie radzi sobie z digitalizacją, coraz śmielej wchodząc do e-commerce. Choć swoim potencjałem zasilają go takie marki ikony, jak Rossmann, L’oreal czy Bielenda, pozostawia też miejsce dla mniejszych, niszowych brandów, produkujących kosmetyki dla wąskiej grupy odbiorców.
Perspektywy rozwoju, które przekraczają horyzont, daje dziś e-commerce. Branża kosmetyczna jest 3. co do wielkości branżą w e-handlu – częściej niż kosmetyki w sieci kupujemy tylko ubrania i buty. Eksperci nie mają wątpliwości: internet jest ważnym, a z roku na rok będzie coraz ważniejszym kanałem sprzedaży.
Jaka platforma e-commerce dla marki kosmetycznej?
Branża kosmetyczna w e-handlu jest silnie konkurencyjna. Standardy jej działania i rozwoju narzucają najwięksi: Rossmann, Hebe, Allegro. Aby platforma e-commerce dla sektora beauty skutecznie realizowała cele sprzedażowe, musi się do tych standardów dopasować – dzięki wdrożeniu odpowiednich funkcjonalności.
Wielowariantowość
Różne odcienie tego samego cienia do powiek, różne pojemności szamponu, różne kompozycje zapachowe kuli do kąpieli – wielowariantowość towarów jest domeną platform sprzedażowych dla branży kosmetycznej. To opcja, która pozwala przedstawić różne wersje tego samego artykułu w jednej karcie produktu, aby odbiorca mógł je łatwo odnaleźć i porównać.
Omnichannel
Współczesny e-commerce jest napędzany przez omnichannel, czyli sprzedaż wielokanałową. Branża kosmetyczna może w pełni korzystać z jego potencjału – social media czy marketplace’y to miejsca, w których użytkownicy często poszukują kosmetyków, perfum czy produktów do pielęgnacji, a aplikacja mobilna może znacznie skrócić proces zakupowy.
System opinii
Niezmienna od lat popularność katalogu Kosmetyk Wszech Czasów portalu Wizaż doskonale pokazuje, jak bardzo ważne w branży kosmetycznej są recenzje produktów i opinie innych konsumentów. System opiniowania w sklepie internetowym sprzyja nie tylko przekonywaniu odbiorców do zakupów, ale też budowaniu wiarygodności marki.
Cross- i up-selling
Cross- i up-selling to techniki polegające na dosprzedaży konsumentowi dodatkowych produktów uzupełniających zakup główny. W e-commerce dla branży kosmetycznej przynoszą świetne rezultaty – zwłaszcza jeśli są wsparte mechanizmami AI, które analizują zachowania zakupowe użytkownika i wskazują trafne propozycje.
Precyzyjne wyszukiwanie
E-commerce dla marki kosmetycznej zazwyczaj operuje olbrzymim katalogiem produktów. W celu ułatwienia odbiorcy przeglądanie asortymentu, należy zastosować starannie przemyślaną architekturę informacji, wdrożyć precyzyjne filtrowanie oraz wyszukiwarkę, która dobrze „rozumie” intencję zakupową.
Zaawansowane promocje
Dla 46% internautów najważniejszym czynnikiem zakupowym jest niska cena. Dla 25% – atrakcyjne oferty specjalne. Sklep internetowy w konkurencyjnej branży beauty musi operować zaawansowanymi mechanizmami promocji: obniżkami, kodami rabatowymi, promocjami 2+1, rabatami przy zakupach powyżej określonej kwoty.
Przyszłość handlu B2B i B2C to
e-commerce
W ciągu 10 lat udział handlu internetowego w całościowym handlu detalicznym zwiększył się trzykrotnie. W niektórych kategoriach produktowych e-commerce generuje już co piątą złotówkę ze sprzedaży. Co dalej?
Wygląda na to, że przyszłość handlu zdefiniuje się w e-commerce.
artykuł na blogu
Piękno z dostawą pod drzwi.
Jak radzi sobie branża kosmetyczna w e-commerce?
Platforma e-commerce B2B dla sektora beauty – biznesowe oblicze branży
Wiele wskazuje na to, że największa transformacja branży beauty dokona się nie w sektorze B2C, a B2B. Firmy kierujące swoją ofertę do odbiorców detalicznych dostrzegają potencjał e-commerce i chętnie z niego korzystają, stale rozszerzając swoją działalność online. Branża kosmetyczna B2B jest jednak wciąż relatywnie mało zdigitalizowana – i to tutaj organizacje mogą osiągnąć największą przewagę konkurencyjną.
A warto – ¾ firm biorących udział w badaniu Santander „E-commerce B2B – perspektywa branży kosmetycznej” zadeklarowało, że widzi pozytywne wyniki wdrożenia platformy handlowej dla klientów biznesowych i zamierza dalej intensywnie ją rozwijać. Dzięki e-commerce B2B dla marki kosmetycznej możesz łatwiej docierać do nowych klientów i lojalizować obecnych, skalować wyniki sprzedażowe i automatyzować procesy, oszczędzając czas i środki.
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji
Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.
4,9 z 62 opinii
Magento – platforma e-commerce dla dużych marek kosmetycznych
Magento to jedna z najlepszych platform e-commerce na świecie – i doskonały wybór dla organizacji z wymagającego sektora beauty. W oparciu o ten silnik działają platformy sprzedażowe takich marek, jak SuperPharm, Drogerie Natura czy tołpa. Możliwości Magento, które wspierają rozwój branży kosmetycznej w e-commerce, to między innymi:
- wydajność, dzięki której platforma może obsłużyć nawet złożony katalog produktów i wielomilionowy ruch;
- elastyczność pozwalająca na dostosowanie systemu sprzedażowego do logiki biznesowej przedsiębiorstwa;
- zaawansowana wyszukiwarka obsługiwana przez dodatkowy moduł;
- różne typy produktów: proste, konfigurowalne, grupowe, wirtualne – dla jeszcze lepszej prezentacji asortymentu;
- zaawansowane mechanizmy tworzenia rabatów, między innymi reguły katalogowe, koszykowe, kody rabatowe;
- moduły recenzowania produktów oraz mechanizmy cross- i up-sellingowe;
- łatwe integracje z zewnętrznymi systemami umożliwiające rozwój omnichannel;
- skalowalność umożliwiająca nieograniczony rozwój w przyszłości.
Poznaj pozostałe branże, z którymi współpracujemy
Nasze realizacje – pracujemy dla liderów
w swoich branżach
4,9 z 62 opinii
Referencje – sprawdź, co mówią o nas klienci
Ponad 90% naszych nowych projektów pochodzi z rekomendacji obecnych klientów. Ta statystyka niezmiennie napawa nas dumą. Sprawdź, co mówią o nas właściciele i managerowie e-commerce’ów, które mieliśmy szansę i przyjemność współtworzyć.
4,9 z 62 opinii
Ageno zasługuje na szczególne wyróżnienie na rynku ze względu na ich profesjonalne podejście, elastyczność oraz zaangażowanie. Podczas naszej kilkuletniej współpracy mieliśmy okazję zrealizować wiele interesujących projektów. Chciałbym podkreślić ich doskonałą komunikację, wysoki poziom profesjonalizmu oraz szybkość reakcji.
Paweł Danel
Firma Ageno pracuje szybko i terminowo, a co najważniejsze — iteracyjnie, dzięki czemu zlecając im projekt, cały czas mogliśmy śledzić, czy Ageno realizuje go zgodnie z naszą wizją. Kiedy tylko mieliśmy uwagi do projektu, ludzie z Ageno od razu potrafili skorygować go zgodnie z naszymi oczekiwaniami, co zaoszczędziło obu stronom wiele czasu. Polecam współpracę z Ageno!
Julia Krzysztofiak-Szopa
I recommend Ageno because of its professional approach, flexibility and attention to customer satisfaction. This company is also distinguished by good relations with customers, precise approach to details, excellent communication, comprehensive advice, high quality of services, reliability, efficiency and quick response to changes. In addition, Ageno has the ability to solve problems and ensure speed.
Jiři Gawel
W ciągu ponad 10 lat mojej kariery nigdy nie uczestniczyłem we wdrożeniu e-commerce, z którym było tak mało problemów i które przebiegło tak płynnie. Wdrożyliśmy Magento 2 w ciągu 4 miesięcy, a nie był to start od zera, ale dynamiczna przesiadka do pędzącego pociągu.
Przemysław Golba
Rekomenduję firmę Ageno, z którą współpracujemy od wielu lat, od samego początku pracy nad naszym systemem e-commerce. Z powodzeniem wdrożyli, utrzymują i rozwijają nasze systemy e-commerce. Zespół Ageno jest elastyczny jeśli chodzi o współpracę, przed wdrażaniem nowych funkcjonalności upewnia się, że to co buduje jest zgodne z celami biznesowymi naszej firmy. Obsługuje nas stały zespół, z którym mamy bardzo dobre relacje. Polecam Ageno, jako partnera kompetentnego i godnego zaufania w dziedzinie systemów e-commerce opartych o Magento, PIM, integracji itp.
Alicja Ptaszkiewicz
Umów się na bezpłatną
konsultację
Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.
FAQ
Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:
- Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
- Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?
Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.
Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.
Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.
Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.
Zadaj nam dowolne pytanie
Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji
Współpracując z nami, pomagasz!
Wspieramy organizacje pożytku publicznego, fundacje i akcje charytatywne. Wierzymy w społeczną odpowiedzialność biznesu.