E-commerce dla branży sportowej
Sport to dynamika, pasja i bezustanne przekraczanie barier. A sport w e-commerce? To nieprzerwany wyścig: o uwagę odbiorców, najwyższą wydajność i pozycję w czołówce. Nowoczesna i wydajna platforma e-commerce dla branży sportowej pozwala wystartować w tej rywalizacji z pole position.
Schemat wdrożenia e-commerce w branży sportowej
Platforma e-commerce dla branży sportowej musi być taka, jak współczesny sport – w pełni skoncentrowana na celu. Wykorzystanie nowoczesnych technologii, takich jak Magento, pozwala na tworzenie skutecznych sklepów internetowych, które realizują najbardziej śmiałe plany.
W wyścigu o lidera branży sportowej
startuj z pole position
Branża sportowa w e-handlu – ekscytujące perspektywy
Według danych zebranych przez ekspertów Statista, polski rynek odzieży i obuwia sportowego w 2021 roku był wart ponad 650 mln euro – branża sportowa za swoją wartość mogłaby więc na przykład wybudować półtora Stadionu Narodowego. A perspektywy jej rozwoju są jeszcze bardziej obiecujące: w kolejnych latach ma rosnąć średniorocznie o prawie 12% do wartości ok. miliarda euro w roku 2026 (to już ponad dwa Narodowe!).
Branża sportowa – a szczególnie jej najważniejsza odnoga, czyli odzież – dobrze radzi sobie również w e-commerce. Ubrania i obuwie sportowe są jedną z najchętniej kupowanych w internecie kategorii produktowych. Udział sprzedaży online w ogólnej sprzedaży tego sektora może w 2026 roku sięgnąć 43%. Prawdopodobnie prawie co drugi artykuł sportowy będzie zatem sprzedawany w internecie.
E-commerce dla branży sportowej. Co mówią liczby?
50% internautów w ciągu roku przynajmniej raz zamówiło w sieci odzież sportową.
35% sięga udział sprzedaży internetowej w ogólnej sprzedaży artykułów sportowych.
80% konsumentów szuka produktów sportowych w internecie.
Platforma e-commerce dla branży sportowej. Korzyści
Jakie korzyści może przynieść Twojej organizacji wdrożenie platformy e-commerce? W branży sportowej tak, jak w sporcie – konkurenci nieustannie walczą o to, aby wystartować lepiej, pobiec szybciej czy doskoczyć wyżej. E-commerce może dać organizacji realną przewagę, pozwalając zwiększyć dystans nawet o kilka długości.
Bezcenna wiedza
Droga klienta do kasy nie jest prostym odcinkiem z punktu A do B. Bardziej przypomina slalom gigant – z wieloma przystankami i zmianami kierunków. Możliwości analitycznie, jakie dają współczesne platformy e-commerce, pozwalają dokładnie poznać tę drogę – i ułatwiają przygotowanie oferty idealnej.
Zawsze na czasie
Platforma e-commerce pozwala sprawnie reagować na to, jak zmienia się rynek – a w branży sportowej, którą rządzi duża sezonowość i wrażliwość na warunki makroekonomiczne, zmienia się dynamicznie. Sprzedaż online umożliwia precyzyjnie odpowiadanie na nowe potrzeby i wymagania odbiorców.
Otwarte perspektywy
Sprzedaż zagraniczna nigdy nie była łatwiejsza. Zakres działania e-commerce dla branży sportowej można powiększać o kolejne kraje o wiele szybciej i prościej niż w przypadku sieci sklepów stacjonarnych. Jeśli Twoja organizacja ma międzynarodowe ambicje – w e-handlu granice tracą na znaczeniu.
Sprzedaż 24/7
Sprzedając online, sprzedajesz 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu: o każdej porze dnia i nocy, w niedzielę i święta, do najróżniejszych lokalizacji. Platforma e-commerce otwiera przed organizacją z sektora sportowego możliwość prowadzenia aktywnych i niezwykle skutecznych działań handlowych.
Automatyzacja procesów
E-commerce automatyzuje wiele procesów handlowych i związanych z obsługą klienta. Integracje z systemami wewnętrznymi, takimi jak ERP czy magazynowo-księgowe, pozwalają stworzyć wszechstronną, funkcjonalną architekturę, która upraszcza i przyspiesza działanie wielu obszarów przedsiębiorstwa.
Nowi odbiorcy
77% internautów kupuje online. Są wśród nich zarówno przedstawiciele aktywnych fizycznie młodszych pokoleń, jak i reprezentanci generacji Silver, którzy coraz częściej dbają o zdrowy styl życia. E-commerce dla branży sportowej to najłatwiejsza droga dotarcia do nowych grup odbiorców.
Przyszłość handlu B2B i B2C to
e-commerce
W ciągu 10 lat udział handlu internetowego w całościowym handlu detalicznym zwiększył się trzykrotnie. W niektórych kategoriach produktowych e-commerce generuje już co piątą złotówkę ze sprzedaży. Co dalej?
Wygląda na to, że przyszłość handlu zdefiniuje się w e-commerce.
Sklep internetowy dla branży sportowej – rozwiązania, które dają przewagę
Nowoczesna, wydajna i skuteczna. Platforma e-commerce dla branży sportowej musi być taka, jak współczesny sport – w pełni skoncentrowana na celu. Wykorzystaj potencjał najlepszych technologii, aby budować rozwiązania, które pozwalają realizować najbardziej śmiałe plany.
Magento 2
Magento 2 to jedna z największych platform e-commerce na świecie. Zasila takie marki ikony, jak Nike, Martes Sport czy Castorama. Oferuje wydajność, skalowalność i możliwości personalizacji niedostępne dla innych systemów. Nie bez powodu 20% największych e-commerce’ów na świecie wybrało właśnie Magento.
PIM
Branża sportowa operuje szerokim i zróżnicowanym asortymentem – dlatego potrzebuje systemu do zarządzania informacją produktową (PIM). PIM jest centralną bazą danych o towarach. Przechowuje szczegółowe informacje produktowe i pozwala zarządzać nimi w sposób zautomatyzowany, tak, aby przyspieszać i usprawniać wewnątrzfirmowe procesy.
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji
Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.
4,9 z 62 opinii
Ageno – sprawdzony partner w e-commerce
W Ageno od ponad 10 lat projektujemy, wdrażamy i optymalizujemy rozwiązania e-commerce dla średnich i dużych organizacji, pomagając im rosnąć i skalować sprzedaż. Każdy projekt rozpoczynamy analizą przedwdrożeniową, aby poznać specyfikę branży i jak najlepiej dostosować technologię do przepływu procesów oraz wyzwań, przed jakimi staje organizacja.
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z ekspertem e-commerce i sprawdź, czy platforma handlowa dla branży sportowej to właściwy kierunek rozwoju Twojej organizacji.
Poznaj pozostałe branże, z którymi współpracujemy
Nasze realizacje – pracujemy dla liderów
w swoich branżach
4,9 z 62 opinii
Referencje – sprawdź, co mówią o nas klienci
Ponad 90% naszych nowych projektów pochodzi z rekomendacji obecnych klientów. Ta statystyka niezmiennie napawa nas dumą. Sprawdź, co mówią o nas właściciele i managerowie e-commerce’ów, które mieliśmy szansę i przyjemność współtworzyć.
4,9 z 62 opinii
Ageno zasługuje na szczególne wyróżnienie na rynku ze względu na ich profesjonalne podejście, elastyczność oraz zaangażowanie. Podczas naszej kilkuletniej współpracy mieliśmy okazję zrealizować wiele interesujących projektów. Chciałbym podkreślić ich doskonałą komunikację, wysoki poziom profesjonalizmu oraz szybkość reakcji.
Paweł Danel
Firma Ageno pracuje szybko i terminowo, a co najważniejsze — iteracyjnie, dzięki czemu zlecając im projekt, cały czas mogliśmy śledzić, czy Ageno realizuje go zgodnie z naszą wizją. Kiedy tylko mieliśmy uwagi do projektu, ludzie z Ageno od razu potrafili skorygować go zgodnie z naszymi oczekiwaniami, co zaoszczędziło obu stronom wiele czasu. Polecam współpracę z Ageno!
Julia Krzysztofiak-Szopa
I recommend Ageno because of its professional approach, flexibility and attention to customer satisfaction. This company is also distinguished by good relations with customers, precise approach to details, excellent communication, comprehensive advice, high quality of services, reliability, efficiency and quick response to changes. In addition, Ageno has the ability to solve problems and ensure speed.
Jiři Gawel
W ciągu ponad 10 lat mojej kariery nigdy nie uczestniczyłem we wdrożeniu e-commerce, z którym było tak mało problemów i które przebiegło tak płynnie. Wdrożyliśmy Magento 2 w ciągu 4 miesięcy, a nie był to start od zera, ale dynamiczna przesiadka do pędzącego pociągu.
Przemysław Golba
Rekomenduję firmę Ageno, z którą współpracujemy od wielu lat, od samego początku pracy nad naszym systemem e-commerce. Z powodzeniem wdrożyli, utrzymują i rozwijają nasze systemy e-commerce. Zespół Ageno jest elastyczny jeśli chodzi o współpracę, przed wdrażaniem nowych funkcjonalności upewnia się, że to co buduje jest zgodne z celami biznesowymi naszej firmy. Obsługuje nas stały zespół, z którym mamy bardzo dobre relacje. Polecam Ageno, jako partnera kompetentnego i godnego zaufania w dziedzinie systemów e-commerce opartych o Magento, PIM, integracji itp.
Alicja Ptaszkiewicz
Umów się na bezpłatną
konsultację
Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.
FAQ
Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:
- Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
- Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?
Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.
Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.
Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.
Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.
Zadaj nam dowolne pytanie
Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji
Współpracując z nami, pomagasz!
Wspieramy organizacje pożytku publicznego, fundacje i akcje charytatywne. Wierzymy w społeczną odpowiedzialność biznesu.