Fitanu – Sklep internetowy z odzieżą marek premium

Kompletna, zintegrowana platforma e-commerce
odpowiadająca na potrzeby klienta premium.

Stwórzmy razem projekt

Tło biznesowe Fitanu

Fitanu to sklep internetowy premium oferujący klientom wysokiej jakości marki takie jak: Billabong, Columbia, EA7 Emporio Armani, Fila, Guess, Helly Hansen, Napapijri, Nike, O’Neill, Puma, Superdry i wiele innych. Właścicielem Fitanu jest Grupa Martes Sport – największa polska firma z prywatnym kapitałem w branży sportowej. Zespół Fitanu tworzą osoby wysoko stawiające poprzeczkę, zafascynowane modą i podążające za sportową elegancją.

Wyzwanie

Mnogość integracji, nastawienie na klienta premium, wielomagazynowość oraz czynny udział w kreowaniu koncepcji sklepu

Jak zaprezentować wysokiej jakości, markowy produkt wymagającemu klientowi zarówno z Polski, jak i zza granicy? W jaki sposób połączyć wiele magazynów, zintegrować sklep ze zróżnicowanymi metodami płatności oraz dostawcami w taki sposób, aby jego działanie od strony klienta i administratora było intuicyjne? Jak zintegrować wiele dodatkowych narzędzi pracujących już w dojrzałej organizacji klienta? Między innymi takim wyzwaniom stawiliśmy czoła podczas wdrażania sklepu internetowego Fitanu.

Naszą misją jest pomaganie przedsiębiorcom sprzedawać efektywniej dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii.

Kluczowym wyzwaniem było stworzenie realnego bytu, jakim jest sklep internetowy, bazując jedynie na wizji, która powstała w umyśle klienta. Fitanu.pl miało korzystać z dotychczasowych doświadczeń Grupy Martes Sport, będąc jednocześnie zupełnie odrębnym projektem, skierowanym do klienta premium, oczekującego wysokiej jakości i braku kompromisów.

Rozwiązanie

Wdrożenie sklepu internetowego opartego o Magento 2.

Analiza przedwdrożeniowa

Od samego początku nasza współpraca z zespołem Fitanu opierała się na rozmowie. Ustalenia, przemyślenia i burze mózgów. Przed przystąpieniem do pracy nad projektem spędziliśmy wiele godzin na analizie potrzeb klienta oraz oczekiwań jego grupy docelowej. W tym czasie pewne koncepcje upadły, a niektóre ewoluowały. Podczas warsztatów projektowych zebraliśmy szereg danych, które pozwoliły nam na doprecyzowanie wymagań, stworzenie listy założeń oraz określenie technologii i prac koniecznych do realizacji wdrożenia. Współpraca z zespołem Fitanu była i wciąż jest wyzwaniem, które ochoczo podejmujemy, rozwijając Fitanu.pl, Fitanu.cz, a niedługo także Fitanu.en.

UX i Design

Dzięki dokładnej analizie oczekiwań klienta oraz jego grupy docelowej mogliśmy określić, że najistotniejszą wartością Fitanu.pl będzie prostota, a zarazem innowacyjność. Obie te cechy powinny zawierać się w intuicyjnym interfejsie, nastawionym na użyteczność i podkreślającym wysoką jakość oferowanych produktów.

Wiele rynków docelowych

W pierwszej kolejności uruchomiliśmy polską wersję sklepu. Następnie skupiliśmy się na realizacji kolejnych wersji językowych. Wersje międzynarodowe sklepu różnią się wieloma elementami, m.in. językiem, metodami dostawy, płatności, walutami, dostępnością produktów, istnieją również różnice kulturowe i związane z integracjami. Każda z wersji językowych charakteryzuje się licznymi automatyzacjami i optymalizacjami związanymi z konkretnym rynkiem.

Presja czasu

Wdrożenie projektu odbywało się pod dużą presją czasu. Już na etapie pierwszych rozmów stało się jasne, że koncepcja designu sklepu będzie ulegała rozwojowi. Dzięki pracy zespołowej i jasno określonym priorytetom uruchomiliśmy projekt zgodnie z harmonogramem.

Rozwój i utrzymanie

Uruchomienie nowego sklepu wraz ze wszystkimi koniecznymi integracjami zakończyło się pełnym sukcesem. Po tym etapie płynnie zajęliśmy się utrzymaniem i rozwojem sklepu, kładąc nacisk na usprawnienia oraz optymalizację procesów, a także systematyczne aktualizacje oprogramowania. Do rozwoju należy zaliczyć również szeroką ekspansję międzynarodową.

Technologie

Magento
NewRelic
Rollbar
PHP
MySQL
HTML, CSS
JavaScript
Less
Varnish
KnockoutJS
RabbitMQ
ElasticSearch
Redis
Pimcore

Projekt w liczbach

Niezliczone godziny rozmów z Klientem, setki wypitych kaw oraz dziesiątki zadań rozwojowych, które wyniknęły z potrzeb Klienta już po wdrożeniu. Liczby określają naszą pracę, a czas jest motorem napędowym.

  • 800+Zadań zrealizowanych przed uruchomieniem nowego e-commerce
  • 3500+Commitów w repozytorium GIT
  • 38Warsztatów projektowych
  • 5000+Największa baza danych

Zakres usług

  • Koordynacja i zarządzanie projektem
  • Pełna integracja z systemem ERP
  • Integracje z zewnętrznymi systemami
  • Backend Development
  • Frontend Development
  • Projektowanie UX/UI
  • Wdrożenie sklepu internetowego na Magento
  • Audyt wydajności
  • Projektowanie UX/UI Magento
  • Bieżące utrzymanie i rozwój platformy
  • Opieka i wsparcie związane z zarządzaniem e-commerce

Rezultat

  • Wdrożenie platformy e-commerce Magento.
  • Integracja z systemem ERP, F-K i innymi pracującymi wewnątrz rozwiniętej organizacji.
  • Implementacja systemu zarządzającego wieloma magazynami według specyficznych reguł.
  • Wdrożenie licznych zindywidualizowanych rozwiązań dopasowanych do potrzeb projektu.
  • Szybkie uruchomienie wersji międzynarodowych.

Niestety...

Twoja przeglądarka nie jest obsługiwana.
Zaktualizuj ją aby swobodnie przeglądać naszą stronę.