Pomogliśmy Martes Sport skrócić realizację zamówień w e-commerce z 7 dni do 24 godzin!
Kompletna, zintegrowana platforma e-commerce odpowiadająca na potrzeby wymagającego klienta B2C: wydajna, zachwycająco szybka i dostosowana do urządzeń mobilnych.
Usługi
Optymalizacja e-commerce
Integracje e-commerce
Migracje e-commerce
Wdrożenia e-commerce
Konsulting e-commerce
Projektowanie UX/UI
Utrzymanie i rozwój e-commerce
Integracje e-commerce
ERP System obsługi sprzedaży POS
wersji językowych
5
osób w zespole
15
wzrost sprzedaży
po wdrożeniu
5%
miesiące na wdrożenie Magento 2
4
modułów w Magento
50
O kliencie
Martes Sport to niekwestionowany lider branży sportowej. Jego sieć sprzedaży tworzy 370 sklepów stacjonarnych w Polsce i za granicą oraz sklep internetowy działający w 5 wersjach językowych: polskiej, słowackiej, czeskiej, rumuńskiej i węgierskiej. Na asortyment Martes Sport składają się produkty znanych i cenionych marek własnych: Martes i Martes Essentials, a także wielu innych renomowanych producentów, takich jak: adidas, Puma, Reebok, New Balance, ASICS, Salomon, Jack Wolfskin, Elbrus, Hi-Tec, Arena, O’neill, Aquawave, Bejo, Radvik czy Iguana.
Współpraca od 2012 roku
Digitalowe oblicze marki Martes Sport współtworzymy już od roku 2012. Jesteśmy dumni, że zaufanie, jakim obdarza nas Martes Sport, procentuje tak długotrwałą i pełną sukcesów współpracą. Dzięki wieloletniemu partnerstwu możemy idealnie dostroić nasze działania do potrzeb i wymagań klienta, a w efekcie nieustannie doskonalić jakość produktów i usług. Taka współpraca zawsze przekłada się na satysfakcję z działania i poprawę wyników biznesowych naszych partnerów.
W ciągu 10 lat mojej kariery nigdy nie uczestniczyłem we wdrożeniu e-commerce, z którym było tak mało problemów i które przebiegło tak płynnie. Wdrożyliśmy Magento 2 w ciągu 4 miesięcy, a nie był to start od zera, ale dynamiczna przesiadka do pędzącego pociągu.
Przemysław Golba
Martes Sport
Cel projektu
Migracja z platformy PrestaShop
Migracja z PrestaShop na Magento była koniecznością. Dotychczasowa platforma nie pozwalała na sprawną realizację zamówień – zbyt wiele nieefektywnych i nieoptymalnych integracji wywoływało problemy z dostępnością produktów i terminami wysyłek.
Przyspieszenie realizacji zamówień
Dzięki zmniejszeniu liczby typów magazynów czas realizacji zamówień skrócił się z 7 dni [sic!] do 24 godzin.
Kluczowe obszary projektu
- Checkout
- Design
- Usprawnienie procesu realizacji zamówień – zaprojektowanie ścieżki zakupowej tak, aby maksymalnie zwiększyć współczynnik finalizacji zamówienia
Przyjęta strategia
- Przygotowanie spójnej, uniwersalnej bazy do wdrożeń na Magento 2, wykorzystywanej do projektów grupy Martes Sport, dzięki której kolejne wdrożenia sklepów mogą być szybsze
- Optymalizacja wydajności
- Strategia budowania relacji – partnerskie podejście w projekcie
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji
Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie! W ciągu 15-minutowej rozmowy możesz skonsultować dowolny temat związany z e-commerce.
4,9 z 62 opinii
Wyzwania projektowe
Martes Sport to firma o wieloletniej tradycji, która w momencie nawiązania z nami współpracy prowadziła już działający sklep odwiedzany regularnie przez wielu stałych klientów. Jednym z wyzwań stało się przeprowadzenie migracji sklepu w sposób bezpieczny i nieuciążliwy dla odbiorców.
„Wskakujemy do rozpędzonego pociągu!”
Naszym zadaniem było zmigrowanie użytkowników z platformy PrestaShop do Magento 2 z zachowaniem wszelkich standardów bezpieczeństwa. Duży nacisk położyliśmy także na jasny komunikat o zbliżających się zmianach, tak, aby odbiorcy nie czuli się zagubieni pośród nowych funkcjonalności.
artykuł na blogu
7 powodów, dla których Magento może dać Ci realną przewagę
nad największym konkurentem
Realizacja projektu
Migracja do Magento 2
Bezpieczeństwo, szybkość strony, szeroki wachlarz funkcjonalności, prosta ścieżka zakupowa, usprawnienie kolejnych wdrożeń… Aby osiągnąć wszystkie wyznaczone cele, zdecydowaliśmy się na migrację sklepu do kompletnej platformy e-commerce Magento 2.
Baza wdrożeniowa
W ramach realizacji przygotowaliśmy uniwersalną bazę do wdrożeń na Magento 2, wykorzystywaną w pozostałych projektach grupy Martes Sport – dzięki temu kolejne wdrożenia są znacznie mniej czasochłonne.
Dedykowane funkcjonalności
Jedną z istotnych funkcjonalności było połączenie sklepu z aplikacją klubowicza. Dzięki temu członkowie Klubu Martes Sport po wpisaniu kodu rabatowego w checkout mogą kupować produkty w specjalnej niższej cenie.
Usystematyzowaliśmy także kwestię zwrotów i reklamacji od strony technicznej.
Projekt interfejsu
Badanie grupy docelowej i potrzeb klientów umożliwiło nam wskazanie kluczowych wymagań: stworzenie designu aplikacji dostosowanego do najnowszych trendów, usprawnienie komunikacji użytkownika z systemem, a także dostarczenie odbiorcy prostego i efektywnego sposobu pozyskiwania informacji.
Na każdym etapie ściśle współpracowaliśmy z klientem. Wieloletnia współpraca pozwoliła nam na zbudowanie zaufania i wzajemnego zrozumienia, co pozwoliło nam sprawnie realizować założenia krok po kroku
Maksymilian Śleziak
Ageno
Co dalej? Rozwój i utrzymanie
Współpraca z Martes Sport nie zakończyła się w momencie oddania gotowego projektu. Obecnie na wielu płaszczyznach realizujemy wsparcie powdrożeniowe.
- Cały czas rozwijamy sklep o nowe funkcjonalności. Jedno z większych wdrożeń to na przykład synchronizacja cech produktów z systemu Pimcore.
- Pracujemy również nad automatyzacją procesu zwrotów i innymi usprawnieniami.
- Klient każdego dnia może liczyć na nasze wsparcie: doradztwo i szybkie reagowanie na zmieniające się wymagania biznesowe.
- Cyklicznie przeprowadzamy warsztaty UX, aby na bieżąco reagować na potrzeby użytkownika i stale poprawiać jego wrażenia z obcowania ze sklepem.
- Zapewniamy wsparcie 24 h na dobę 365 dni w roku.
Wskazówka
Odpowiednie utrzymanie i rozwój to kluczowa sprawa dla optymalnego działania e-commerce. Aby sklep działał stabilnie i wyróżniał się wysokim poziomem bezpieczeństwa, konieczne są regularne aktualizacje oprogramowania. Nieustannej uwagi wymaga też poprawa wydajności i szybkości działania platformy – bo potrzeby i oczekiwania użytkowników e-commerce dynamicznie się zmieniają.
Wygrana w konkursie
Koszyk Roku 🏆
Tytuł najbardziej przyjaznego sklepu internetowego w badaniu e-commerce Koszyk Roku 2022 trafił do Martes Sport – projektu, który z sukcesem wdrożyliśmy i który codziennie wspieramy i rozwijamy.
Koszyk Roku to największe ogólnopolskie badanie jakości sklepów internetowych. Organizowane jest przez Twisto przy wsparciu agencji Edisonda oraz partnerów: Mastercard i Tpay. W tym roku odbyło się już po raz czwarty, a jego przedmiotem stała się ścieżka zakupowa, jaką użytkownik musi przejść od wyboru produktu do sfinalizowania transakcji. Analizie poddano 100 największych sklepów internetowych. Najlepszy wynik – 88%! – uzyskał sklep internetowy Martes Sport.
artykuł na blogu
Koszyk Roku 2022: Martes Sport najbardziej
przyjaznym e-sklepem w Polsce!
Efekty projektu
Na każdym etapie projektu mieliśmy na uwadze dbałość o szybkość działania, intuicyjność interfejsu i prosty proces realizacji zamówienia. Opierając się na tych założeniach, stworzyliśmy platformę e-commerce B2C, która dostarcza użytkownikom doskonały customer experience, a także maksymalnie upraszcza i przyspiesza proces zakupowy. Wyszukiwanie produktów, dodawanie ich do koszyka i finalizacja transakcji jest w sklepie Martes Sport tak prosta i intuicyjna, że klienci przyznają, że zakupy właściwie robią się same.
- Wzrost sprzedaży o 5%
- Zmniejszenie czasu realizacji zamówień: z 7 dni do 24 godzin
- Wzrost ruchu na stronie
Podsumowanie
- Migracja rozwiniętej platformy e-commerce z PrestaShop na Magento 2.
- Przygotowanie bazy wdrożeniowej przyspieszającej uruchomienie kolejnych projektów marki Martes Sport.
- Wdrożenie systemu PIM ułatwiającego zarządzanie informacją produktową.
Przed
Mało wydajny, przeładowany dodatkowymi modułami sklep internetowy, który nie pozwalał na sprawną realizację zamówień i ograniczał
dalszy rozwój.
Po
Nowoczesna, dopasowana pod mobile i skalowalna platforma sprzedażowa, która spełnia wyśrubowane standardy e-commerce i otwiera perspektywy na dalszy dynamiczny rozwój, również międzynarodowy.
Zobacz, jak pomogliśmy naszym pozostałym klientom
4,9 z 62 opinii
Umów się na bezpłatną
konsultację
Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z e-commerce. Zawsze dopasowujemy termin spotkania dogodny dla obu stron dbając o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.
FAQ
Możesz zadawać dowolne pytania z zakresu e-commerce. Na przykład:
- Reprezentuję branżę X. Posiadam system ERP marki Y. Jak podejść do integracji z platformą e-commerce B2B?
- Jakie rozwiązania rekomendujecie, jeśli chcę usprawnić pracę działu produktowego w mojej firmie?
Najczęściej realizujemy projekty dla średnich i dużych organizacji B2C, B2B i D2C. Współpracujemy z firmami z różnych branż: od mody i sportu, przez motoryzację, aż po przemysł, healthcare czy branżę budowlaną.
Konsultację przeprowadzają specjaliści ds. e-commerce, którzy łączą kompetencje technologiczne i biznesowe. Dzięki temu są w stanie doradzić właściwe rozwiązanie.
Wiedzę ekspercką popartą naszym wieloletnim doświadczeniem. Dowiesz się, jakie rozwiązanie będzie najwłaściwsze dla Twojej sytuacji.
Specjalista ds. e-commerce przeanalizuje Twoją wiadomość, a następnie skontaktuje się z Tobą.
Zadaj nam dowolne pytanie
Opisz zagadnienie, które chciałbyś omówić podczas konsultacji
Współpracując z nami, pomagasz!
Wspieramy organizacje pożytku publicznego, fundacje i akcje charytatywne. Wierzymy w społeczną odpowiedzialność biznesu.