Cel audytu
Audyt Magento identyfikuje słabe i mocne strony technologiczne wdrożonego środowiska e-commerce. Analiza umożliwia z jednej strony wykrycie problemów, które mogą wpływać na stabilność i prędkość działania sklepu internetowego opartego na Magento, a z drugiej – pozwala na wskazanie obszarów, w których wdrożone rozwiązania działają efektywnie i mogą stanowić solidną podstawę dla dalszej optymalizacji oraz rozwoju platformy sprzedażowej.
Kiedy warto rozważyć audyt Magento?
- Problemy – ogólnie rozumiane problemy i błędy, których przyczyny nie są jasno zdefiniowane.
- Problemy z wydajnością – występują problemy związane z wydajnością i sklep reaguje wolno.
- Problemy ze stabilnością – występują awarie, niedostępności sklepu z niewyjaśnionych przyczyn.
- Problemy z motywem – występują problemy z warstwą frontendową sklepu. Nieprawidłowo wyświetlają się wybrane elementy.
- Problemy logiczne – występują nieprawidłowości lub rozbieżności logiczne. Na przykład występują braki w magazynie lub ceny produktów są nieprawidłowe z niewyjaśnionych przyczyn, lub pojawiają się inne problemy techniczne związane z otrzymywaniem niewłaściwych danych.
- Rozszerzenia – pojawiają się obawy w organizacji, czy zaimplementowane rozszerzenia nie wpływają na stabilność sklepu.
- Integracja – występują problemy z integracją sklepu z oprogramowaniem zewnętrznym, np. ERP.
- Odrzucenia – w sklepie obserwuje się wysoki współczynnik odrzuceń.
- Nowa witryna i spadek – uruchomiony został nowy sklep, ale sprzedaż lub inne parametry w stosunku do poprzedniego rozwiązania spadły.
- Migracja – planowana jest migracja do Magento 2, ale brak jest wiedzy w organizacji, od czego rozpocząć.
- Brak dokumentacji – brak lub dokumentacja jest niskiej jakości, kod typu „Spaghetti”.
- Bezpieczeństwo – pojawiają się obawy o bezpieczeństwo sklepu internetowego.
Zakres audytu
- Analiza dokumentacji.
- Instalacja i konfiguracja projektu w środowisku developerskim.
- Przegląd logów systemowych i logów Magento, przegląd przekierowań 404 i innych stron błędów.
- Podstawowy przegląd ilości zapytań na najważniejszych widokach sklepu.
- Instalacja narzędzi badających błędy po stronie frontendu (Rollbar).
- Weryfikacja prędkości działania serwisu na podstawie webpagetest.org i Google Page Insight (Strona główna sklepu, Listing kategorii, Strona produktu).
- Przegląd wersji Magento i zaimplementowanych rozszerzeń pod kątem aktualizacji i ich zasadności.
- Przegląd i analiza profilu infrastruktury serwerowej i oprogramowania serwerowego.
W Ageno, oprócz audytu Magento, przeprowadzamy również audyty wydajności sklepów internetowych opartych na innych rozwiązaniach. Sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić:
Rozważasz wdrożenie Magento w swojej organizacji? Skontaktuj się z nami – wypełnij poniższy formularz, a my zajmiemy się całą resztą!
👇👇👇