Cel audytu

Audyt Magento identyfikuje słabe i mocne strony technologiczne wdrożonego środowiska e-commerce. Analiza umożliwia z jednej strony wykrycie problemów, które mogą wpływać na stabilność i prędkość działania sklepu internetowego opartego na Magento, a z drugiej – pozwala na wskazanie obszarów, w których wdrożone rozwiązania działają efektywnie i mogą stanowić solidną podstawę dla dalszej optymalizacji oraz rozwoju platformy sprzedażowej.

Kiedy warto rozważyć audyt Magento?

  • Problemy – ogólnie rozumiane problemy i błędy, których przyczyny nie są jasno zdefiniowane.
  • Problemy z wydajnością – występują problemy związane z wydajnością i sklep reaguje wolno.
  • Problemy ze stabilnością – występują awarie, niedostępności sklepu z niewyjaśnionych przyczyn.
  • Problemy z motywem – występują problemy z warstwą frontendową sklepu. Nieprawidłowo wyświetlają się wybrane elementy.
  • Problemy logiczne – występują nieprawidłowości lub rozbieżności logiczne. Na przykład występują braki w magazynie lub ceny produktów są nieprawidłowe z niewyjaśnionych przyczyn, lub pojawiają się inne problemy techniczne związane z otrzymywaniem niewłaściwych danych.
  • Rozszerzenia – pojawiają się obawy w organizacji, czy zaimplementowane rozszerzenia nie wpływają na stabilność sklepu.
  • Integracja – występują problemy z integracją sklepu z oprogramowaniem zewnętrznym, np. ERP.
  • Odrzucenia – w sklepie obserwuje się wysoki współczynnik odrzuceń.
  • Nowa witryna i spadek – uruchomiony został nowy sklep, ale sprzedaż lub inne parametry w stosunku do poprzedniego rozwiązania spadły.
  • Migracja – planowana jest migracja do Magento 2, ale brak jest wiedzy w organizacji, od czego rozpocząć.
  • Brak dokumentacji – brak lub dokumentacja jest niskiej jakości, kod typu „Spaghetti”.
  • Bezpieczeństwo – pojawiają się obawy o bezpieczeństwo sklepu internetowego.

Zakres audytu

  • Analiza dokumentacji.
  • Instalacja i konfiguracja projektu w środowisku developerskim.
  • Przegląd logów systemowych i logów Magento, przegląd przekierowań 404 i innych stron błędów.
  • Podstawowy przegląd ilości zapytań na najważniejszych widokach sklepu.
  • Instalacja narzędzi badających błędy po stronie frontendu (Rollbar).
  • Weryfikacja prędkości działania serwisu na podstawie webpagetest.org i Google Page Insight (Strona główna sklepu, Listing kategorii, Strona produktu).
  • Przegląd wersji Magento i zaimplementowanych rozszerzeń pod kątem aktualizacji i ich zasadności.
  • Przegląd i analiza profilu infrastruktury serwerowej i oprogramowania serwerowego.

W Ageno, oprócz audytu Magento, przeprowadzamy również audyty wydajności sklepów internetowych opartych na innych rozwiązaniach. Sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić:

Rozważasz wdrożenie Magento w swojej organizacji? Skontaktuj się z nami – wypełnij poniższy formularz, a my zajmiemy się całą resztą!

👇👇👇