Spis treści
Co to jest Mattermost i Rocket.Chat?
Mattermost i Rocket.Chat to zaawansowane oprogramowanie oparte o licencję Open Source, zawierające zestaw narzędzi i usług służących współpracy w zespole. Aplikacje pełnią funkcję komunikatorów internetowych umożliwiających komunikację tekstową oraz głosową wraz z możliwością wysyłania multimediów (pliki, zdjęcia, video).
Komunikator firmowy Mattermost – korzyści z wdrożenia
Dlaczego warto wdrożyć komunikator Mattermost do firmy? Przedstawiamy 7 głównych zalet tego oprogramowania.
- Prosty zaawansowany komunikator. Łatwy i intuicyjny dla zespołu, ale jednocześnie oferujący duże możliwości.
- Bezpieczeństwo. Możliwa jest instalacja na Twoim serwerze, dzięki czemu uzyskasz pełną kontrolę nad przekazywanymi tam często poufnymi danymi (o bezpieczeństwie informacji w firmie pisaliśmy też w artykule Jak zwiększyć bezpieczeństwo informacji w firmie?).
- Integracje. Liczne integracje z zewnętrznymi serwisami. Możliwe jest tworzenie własnych integracji, dzięki czemu aplikację można dostosować do potrzeb firmy.
- Kanały komunikacyjne. System umożliwia rozmowy publiczne, na otwartych kanałach, rozmowy prywatne na kanale zamkniętym i rozmowy prywatne 1 na 1.
- Przesyłanie plików. Umożliwia dzielenie się plikami graficznymi, dokumentami, arkuszami, zdjęciami, plikami video itp.
- Komunikacja głosowa i video. Można komunikować się standardowo tekstowo, ale też video i głosowo, a także pozostawiać wiadomości video (tak, jak zwykłe wiadomości tekstowe).
- Livechat. Aplikacja ma możliwość osadzenia czatu dla klientów na stronie internetowej, dzięki temu w prosty sposób możesz komunikować się ze swoimi klientami.
Jakie platformy wspierają komunikatory Rocket.Chat i Mattermost?
Rocket.Chat i Mattermost mogą być dostępne po prostu przez przeglądarkę internetową, ale mają również aplikacje natywne. Możliwości są następujące:
- Online – poprzez przeglądarkę internetową, z dowolnego nowoczesnego urządzenia.
- Komputery desktop i laptopy – pod kontrolą Microsoft Windows, Apple Mac lub Linux.
- Smartfony i tablety – Apple iOS, Android.
Proces wdrożenia komunikatora do firmy
- Analiza przedwdrożeniowa — Na tym etapie weryfikowane są wymagania, zbierane są dane dotyczące tego, jak należy skonfigurować system dla organizacji. Tworzony jest Backlog projektu.
- Wdrożenie — Właściwe wdrożenie systemu, konfiguracja i uruchomienie.
- Utrzymanie i rozwój — Etap kontynuacji utrzymania rozwiązania i jego rozwoju.
Doświadczenie
Zespół Ageno korzysta na co dzień z komunikatora firmowego Mattermost. W pełni rekomendujemy to rozwiązanie.
Chcesz wiedzieć więcej? Rozważasz wdrożenie komunikatora do firmy? Masz pytania? Skontaktuj się ze mną: maksymilian.sleziak@ageno.pl