Martes Sport z najlepszym UX w polskim e-commerce

Koszyk Roku to największe ogólnopolskie badanie jakości sklepów internetowych. Organizowane jest przez Twisto przy wsparciu agencji Edisonda oraz partnerów: Mastercard i Tpay. W tym roku odbyło się już po raz czwarty, a jego przedmiotem stała się ścieżka zakupowa, jaką użytkownik musi przejść od wyboru produktu do sfinalizowania transakcji. Analizie poddano 100 największych sklepów internetowych. Najlepszy wynik – 88%! – uzyskał sklep internetowy Martes Sport. Na drugim miejscu znalazło się Black Red White, a na trzecim Media Expert.

Co konkretnie poddano analizie? Specjaliści od user experience przeprowadzili szczegółowy audyt pełnego procesu zakupowego: od wejścia na kartę produktu, przez rejestrację konta, uzupełnienie formularza i wybór metod płatności oraz dostawy, aż po podsumowanie zamówienia. Badaniu podlegały wyłącznie mobilne wersje stron (nie brano pod uwagę aplikacji mobilnych ani PWA), które przeanalizowano pod kątem około 100 kryteriów.

Martes Sport Koszyk Roku 2022

Koszyk Roku 2022. Jak sprzedają najlepsi?

Z wyników badania Koszyk Roku 2022 wyłania się kilka konkretnych wniosków i wskazówek. Współczesny sklep internetowy, aby skutecznie sprzedawał, musi mieć przejrzysty i intuicyjny interfejs, a proces zakupów powinien być dla użytkownika jasny i czytelny od początku do końca. Projektując checkout dla sklepmartes.pl, przyjęliśmy zasadę „zero rozpraszaczy”. Widok koszyka i formularza miał być jak najbardziej przejrzysty, po to, aby żaden zbędny element nie przeszkodził klientowi w finalizacji transakcji. Określenie „user friendly” nie jest dla nas tylko jedną z szeregu cech, którymi powinien wyróżniać się współczesny e-commerce, ale czymś absolutnie nadrzędnym. To właśnie użytkownicy końcowi wystawiają sklepom ostateczne recenzje, a ich satysfakcja w bezpośredni sposób przekłada się na wyniki sprzedażowe.

W badaniu Koszyk Roku 2022 zwrócono również uwagę na łatwość rejestracji, logowania i walidacji danych oraz transparentność informacji o formach dostawy i płatności. W każdym z tych obszarów sklepmartes.pl wyróżnił się pozytywnie. Oprócz tego testerzy docenili też przejrzysty widok koszyka i intuicyjność wszystkich etapów procesu zakupowego. Po raz kolejny okazało się więc, że zasada „Less is more”, która mogłaby stać się mottem naszej codziennej pracy, sprawdza się nad wyraz dobrze, a prostota jest lepsza niż nadmiar.

Magento 2 – nowy (i jak widać lepszy!) Martes Sport

Pierwsze miejsce Martes Sport w konkursie Koszyk Roku 2022 cieszy nas jeszcze z jednego powodu. W zeszłym roku przeprowadziliśmy migrację sklepu na platformę Magento 2. Ta przeprowadzka stała się podstawą dzisiejszego sukcesu, a także kolejnym dowodem na to, jak wszechstronnym i kompletnym systemem jest Magento. Dzięki jego elastyczności oraz funkcjonalności designerzy i developerzy Ageno mogli udowodnić swoje umiejętności, wiedzę i doświadczenie. Więcej przykładów dużych sklepów na Magento znajdziesz w artykule: Wybrali Magento, bo są wielcy, czy są wielcy, bo wybrali Magento? 43 największe polskie sklepy Magento.

Migrację dla Martes Sport opisaliśmy szerzej na stronie case study: Pomogliśmy Martes Sport skrócić realizację zamówień w e-commerce z 7 dni do 24 godzin!


Zastanawiasz się, co zmienić w swoim e-sklepie, aby zwiększyć jego użyteczność dla klientów, albo myślisz o migracji na Magento? Zapraszamy do kontaktu! Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z doświadczonym ekspertem e-commerce – wyślij formularz kontaktowy dostępny poniżej, a my zajmiemy się resztą 👇👇👇