Spis treści
Polskie sklepy Magento z branży budowlanej
Jako flagowy przykład sklepu internetowego zbudowanego na Magento zawsze w pierwszej kolejności podaje się platformę castorama.pl. Castorama, pochodząca z Francji sieć marketów budowlano-remontowych, to marka ikona: rozpoznawalna, ceniona, o ugruntowanej na rynku pozycji. W Polsce działa już w 80 lokalizacjach i co roku otwiera nowe. Coraz ważniejszym kanałem sprzedaży staje się dla Castoramy także e-commerce – którego podstawą jest właśnie sklep na Magento.
Innym przykładem e-commerce z branży budowlanej, który opiera się o Magento, jest bricoman.pl. Hurtownia działa także w kilku lokalizacjach stacjonarnych i oferuje możliwość składania zamówień na różne sposoby: telefonicznie, mailowo i na platformie sprzedażowej. Nie jest tak dużym e-commerce, jak Castorama, ale to akurat pozwala nam wysnuć ważny wniosek: Magento jest świetnym wyborem nie tylko dla dużych i bardzo dużych organizacji. Również firmy średniej wielkości mogą z powodzeniem wykorzystywać jego potencjał.
Cechy i funkcjonalności Magento, które sprawiają, że tak dobrze sprawdza się do zarządzania sprzedażą w branży budowlanej, to między innymi:
- możliwość zaawansowanego zarządzania katalogiem produktów – Magento pozwala na tworzenie wielostopniowych kategorii czy niestandardowych atrybutów, co ułatwia organizację i filtrowanie produktów;
- funkcje zarządzania zapasami;
- konfiguratory produktów.
Branża wyposażenia wnętrz – sklepy na Magento
Magento jest także częstym wyborem organizacji działających w branży wyposażenia wnętrz. Zasila między innymi sklep home-you.com, czyli platformę znanej sieci Home & You oferującej dodatki i dekoracje do domu czy mieszkania. Domeną branży wnętrzarskiej jest olbrzymi katalog produktów i naprawdę duży ruch – kategorie lifestyle’owe trafiają do szerokiego grona odbiorców, a to zawsze przekłada się na duże zainteresowanie. Magento bez problemu radzi sobie z takimi wymaganiami.
Inne polskie sklepy internetowe Magento oferujące elementy wyposażenia wnętrz to między innymi:
- homla.com,
- lampy.pl,
- abra-meble.pl,
- pieknowdomu.pl
- karel2.pl (przeczytaj case study Karel2).
Przy okazji zwróć uwagę na funkcjonalności charakterystyczne dla tej branży: programy lojalnościowe i mocno rozwinięte blogi z poradami i inspiracjami.
Polskie sklepy na Magento z branży modowej
Wymagająca pod względem zarządzania asortymentem oraz ruchem jest także branża fashion – odzież i ubrania to od lat najchętniej kupowana w e-commerce kategoria produktów. Największe modowe brandy operują tysiącami produktów i przyciągają tysiące odbiorców. Dla Magento to nie problem – w oparciu o ten silnik działa na przykład eobuwie.com.pl, czyli nie tylko jeden z największych sklepów z obuwiem, ale w ogóle jeden z największych e-commerce’ów w Polsce. Czy może istnieć lepsza rekomendacja?
Wśród znaczących graczy z branży fashion swoje platformy sprzedażowe oparły o Magento również takie marki, jak:
- pl.coccodrillo.eu,
- lancerto.com.pl,
- fasardi.com,
- gino-rossi.com,
- solar.com.pl,
- lamania.eu,
- kazarstudio.com.
Polskie sklepy na Magento z branży sportowej
Branża sportowa charakteryzuje się przede wszystkim ogromną różnorodnością asortymentu. Marki, które w niej działają, oferują swoim klientom zarówno odzież, jak i akcesoria czy sprzęt przeznaczone do różnych dyscyplin. Zarządzanie tak zróżnicowanym katalogiem produktów może być utrudnione – ale nie w Magento! System od Adobe oferuje wiele funkcji szczególnie przydatnych dla e-commerce w branży sportowej, na przykład takie jak:
- zaawansowane i elastyczne funkcje zarządzania katalogiem produktów, w tym możliwość tworzenia niestandardowych atrybutów;
- produkty konfigurowalne – funkcja, która umożliwia dodawanie różnych wariantów jednego produktu (każda opcja ma własne SKU);
- powiązane i rekomendowane produkty – cross- i up-selling to strategie sprzedaży szczególnie często wykorzystywane w branży sportowej, np. komuś, kto kupuje rower MTB, możesz w łatwy sposób zaproponować dodatkowo kask, rękawiczki rowerowe, plecak czy narzędzia rowerowe.
A przykłady sklepów sportowych, które działają na Magento? Proszę bardzo – Martes Sport, który w zeszłym roku zdobył tytuł Koszyk Roku, czyli najbardziej przyjaznego e-sklepu w Polsce. Szczegóły wdrożenia znajdziesz w naszym case study Martes Sport.
Na silniku Magento zbudowane zostało również 8a.pl, jeden z największych e-commerce’ów oferujących asortyment turystyczny i trekkingowy, a oprócz tego:
- skalnik.pl,
- e-horyzont.pl,
- intersport.pl,
- sklepiguana.pl (przeczytaj case study sklepu Iguana),
- fitanu.com (przeczytaj case study sklepu Fitanu),
- outdoorzy.pl.
Polskie sklepy na Magento – drogerie
Polskie sklepy internetowe Magento to również znane e-drogerie: superpharm.pl i drogerienatura.pl. Tym, co łączy obie marki, jest skuteczne prowadzenie sprzedaży zarówno online, jak i offline – w licznych sklepach stacjonarnych. Dzięki takim funkcjom, jak system POS (Point of Sale) czy omnichannel, Magento ułatwia łączenie obu kanałów sprzedażowych i płynne zarządzanie stanami magazynowymi. W tak konkurencyjnym sektorze, jak branża kosmetyczna, korzystanie z takich nowoczesnych rozwiązań jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu. Swój sklep na Magento prowadzi także marka kosmetyków Tołpa.
Inne
Magento sprawdza się też w wielu innych branżach. Oto dowody:
- yes.pl – Yes to znana marka biżuteryjna, prowadząca zarówno sprzedaż stacjonarną, jak i internetową. Design e-sklepu Yes idealnie oddaje charakter jej projektów: minimalistyczny, ale elegancki i z klasą;
- mi-home.pl – czyli polska wersja e-sklepu marki Xiaomi;
- bpbhp.pl (Safety First) – sklep internetowy z branży BHP z odzieżą ochronną (przeczytaj case study transformacji cyfrowej Safety First);
- zegarownia.pl – jeden z największych polskich sklepów z zegarkami;
- semilac.pl – sklep internetowy niezwykle popularnej marki lakierów i produktów do pielęgnacji paznokci;
- swiatksiazki.pl – e-sklep znanej sieci księgarni;
- josera.pl – e-commerce producenta karm dla psów i kotów;
- vitay.pl – sklep internetowy umożliwiający zakup produktów za punkty zebrane w programie lojalnościowym Orlen Vitay;
- sklep.lechpoznan.pl – sklep z gadżetami klubu Lech Poznań;
- profi-lingua.pl – witryna szkoły językowe ProfiLingua;
- ekipatonosi.pl – największy hype na gadżety i produkty Ekipy, czyli najbardziej znanego kolektywu YouTuberów, już co prawda minął, ale ich e-sklep nadal z powodzeniem działa;
- dobresklepymotocyklowe.pl – akcesoria motocyklowe;
- sklepfarmera.pl – e-sklep sprzedający produkty dla rolników i sadowników;
- dresowka.pl – sklep z materiałami do szycia;
- seart.pl – sklep producenta mebli drewnianych.
Chcesz dowiedzieć się więcej o platformie Magento? Sprawdź nasz artykuł Wszystko o Magento. Opisujemy w nim historię powstania Magento, najważniejsze funkcjonalności i mocne strony, a także wskazujemy, dla jakiego typu organizacji będzie to najlepszy software (bo – to ważne! – nie dla każdego).
Zastanawiasz się, czy Magento to dobry wybór dla Twojego e-commerce? Stawiamy sprawę uczciwie: nie w każdym przypadku będzie najlepszą opcją. To system stworzony z myślą o dużych projektach, więc nie każda organizacja w pełni wykorzysta jego możliwości. Skorzystaj z naszej bezpłatnej konsultacji (przejdź do formularza poniżej 👇) i sprawdź, czy Magento pasuje do Twojego biznesu!