E-commerce blog

Aby rosnąć, musisz wiedzieć: jakie rozwiązania wdrożyli najwięksi, co jest na topie, jak kupują użytkownicy. Na blogu e-commerce Ageno znajdziesz artykuły eksperckie, analizy, porady techniczne i newsy ze świata e-handlu oraz nowoczesnych technologii webowych. Skorzystaj z naszej wiedzy, by skalować swój biznes.

Kategorie

PWA czy aplikacja natywna w e-commerce – które rozwiązanie wybrać w 2024 roku?

Życie online toczy się dziś prawie wyłącznie w mobile. Typowy użytkownik korzysta ze smartfona średnio przez 5 godzin dziennie i ponad 90% tego czasu spędza w aplikacjach. Nie pytamy zatem, czy wchodzić w mobile. Pytamy: jak to zrobić? Sprawdź, jakie rozwiązanie lepiej sprawdzi się w e-commerce 2024 roku – PWA czy aplikacja natywna.

Czytaj więcej

Magento 2.4.6 – jakie zmiany przynosi aktualizacja?

Adobe wprowadza aktualizację Magento Open Source i Adobe Commerce – Magento 2.4.6 pojawi się 14 marca 2023. Chociaż „na papierze” nowe wydanie jest tylko niewielką zmianą wersji, w rzeczywistości przynosi kilka znaczących modyfikacji i ponad 300 poprawek jakościowych. Co się zmieni? Omawiamy najważniejsze elementy aktualizacji.

Czytaj więcej

Dlaczego Twój e-commerce potrzebuje systemu PIM? Korzyści z wdrożenia PIM

Sprzedajesz duży asortyment i czujesz, że toniesz w lawinie danych o produktach? Znajdujesz błędy w opisach? Z niepokojem zauważasz, że wprowadzanie nowych towarów na rynek niebezpiecznie się opóźnia? Jeśli w Twojej głowie właśnie zamigotało wielkie TAK, to znak, że potrzebujesz PIM: systemu do zarządzania informacją produktową. Sprawdź, co dla Twojego biznesu może zrobić PIM – korzyści z jego wdrożenia są większe, niż możesz się spodziewać.

Czytaj więcej

Branża meblarska w e-commerce: kierunki rozwoju, szanse i wyzwania

Branża meblarska to jeden z motorów napędowych krajowej gospodarki: odpowiada za 2% PKB, zatrudnia ponad 200 tysięcy pracowników i jest największym polskim eksporterem. Działający w niej przedsiębiorcy stoją jednak przed koniecznością zmierzenia się z dużym wyzwaniem: transformacją handlu z formy stacjonarnej do cyfrowej lub hybrydowej. Coraz więcej firm meblowych rozpoczyna sprzedaż w e-commerce – i to trend, który z czasem tylko przybierze na sile.

Czytaj więcej

Co to jest e-Procurement i PunchOut w procesie zakupowym?

Jeszcze do niedawna systemy odpowiadające za realizację procesów zaopatrzenia B2B (e-Procurement) były po prostu prostymi formularzami zamówień. Dziś coraz częściej korzystają z rozwiązań charakterystycznych dla e-commerce B2C, sprawiając, że zakupy biznesowe stają się tak proste, wygodne i intuicyjne jak te konsumenckie. Jedną z technologii, która przenosi e-Procurement B2B na zupełnie nowy poziom, jest PunchOut. Niedługo będzie o nim głośno – zainteresowanie tematem już teraz widać w Google Trends.

Czytaj więcej

Strategie cenowe Omnibus. Jak nie stracić konwersji, wprowadzając dyrektywę Omnibus?

Dyrektywa Omnibus miała ukrócić sztuczne manipulowanie cenami i naciągane promocje. Tymczasem wywołała jeszcze jeden, dość nieoczekiwany efekt: ożywiła w e-commerce dyskusję o kształtowaniu strategii cenowych. Aby nie stracić wizerunkowo, marki będą musiały myśleć o cenach i promocjach strategicznie i całościowo. Dowiedz się, od czego zacząć, aby opracować strategie cenowe Omnibus.

Czytaj więcej

Wpływ dobrego designu i UX na wzrost biznesu

Czy UX i design – czyli coś, czego z założenia nie da się policzyć – mogą mieć wartość biznesową? Oczywiście, że tak. Dobry projekt wpływa na konwersję, utrzymanie i lojalność klientów wobec marki, a w efekcie na zwiększenie przychodów i rozwój firmy. I mamy na to dowody. Przekonaj się, jak duży jest wpływ UX na wzrost biznesu.

Czytaj więcej

Algorytmy Facebooka 2023. Jak zwiększyć zasięgi na FB?

Nieustannie główkujesz nad pomysłami, dopieszczasz treści i grafiki, podpatrujesz konkurencję – a na koniec Twoje posty na firmowym fanpage’u i tak lajkuje ten jeden najbardziej wytrwały znajomy. Znasz to? Zdobycie zasięgów organicznych w social mediach jest nieziemsko trudne, bo stanowi wypadkową wielu czynników. Dowiedz się, jak działają algorytmy Facebooka i jak zwiększyć zasięgi na FB, aby Twoje posty w końcu zaczęły docierać do odbiorców!

Czytaj więcej

E-commerce 2022 – podsumowanie roku

Jaki był rok 2022 w e-commerce? Intensywny, to na pewno. Trudniejszy niż poprzednie lata, bo z nieustannym widmem recesji na horyzoncie. Ale też innowacyjny i ekscytujący – rozwój nowych technologii i AI pozwala podejrzewać, że zakupy w internecie powoli przenoszą się na zupełnie nowy poziom. Sprawdź nasze podsumowanie roku 2022 w e-commerce. Wybraliśmy najważniejsze raporty, wydarzenia i trendy.

Czytaj więcej

Magento vs. Shopify. Która platforma będzie lepsza dla Twojego biznesu?

Wybór oprogramowania sklepu internetowego to zawsze trudna decyzja, szczególnie jeśli wybierasz pomiędzy takimi gigantami, jak Magento vs. Shopify. Jeden z nich jest jak samochód autonomiczny – jedyne, co musisz zrobić, aby dotrzeć dzięki niemu do celu, to obrać kierunek. Drugi – jak Porsche Panamera albo Ferrari F12. Drzemią w nim ogromne możliwości, ale żeby wykorzystać je w pełni, potrzeba pewnych umiejętności.

Czytaj więcej