E-commerce blog
Aby rosnąć, musisz wiedzieć: jakie rozwiązania wdrożyli najwięksi, co jest na topie, jak kupują użytkownicy. Na blogu e-commerce Ageno znajdziesz artykuły eksperckie, analizy, porady techniczne i newsy ze świata e-handlu oraz nowoczesnych technologii webowych. Skorzystaj z naszej wiedzy, by skalować swój biznes.
Kategorie
Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?
Szukasz sposobów na to, jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym? Mamy 2 wiadomości. Dobrą – istnieje wiele obszarów, które można ulepszyć, aby zawalczyć o lepszą sprzedaż. I nieco sprowadzającą na ziemię – nie wystarczy raz odhaczyć podpunktów z poniższej listy. Optymalizacja konwersji powinna być cyklicznym procesem, a nie jednorazowym działaniem, które w magiczny sposób przyniesie spektakularne efekty.
Ekologiczny e-commerce – docenia go ¾ e-konsumentów. Czy Twój sklep spełnia ich wymagania?
Czy e-commerce – ze swoją folią pakową, styropianem w przesyłkach i kurierami pokonującymi rocznie tysiące kilometrów – może być ekologiczny? A i owszem, może. Co więcej: konsumenci oczekują, że będzie. Sprawdź, na jakich fundamentach zbudować ekologiczny e-commerce i dlaczego warto to robić – nie tylko dla środowiska.
5 rzeczy o skutecznej sprzedaży w e-commerce, których uczy nas Allegro
Jaki sklep internetowy przyszedłby Ci na myśl, gdyby poproszono Cię o spontaniczne podanie „pierwszego lepszego”? Allegro? OLX? Zalando? Ankietowani w badaniu Gemius E-commerce w Polsce 2022 wymieniali właśnie te witryny. A w dalszej kolejności: Amazon, Aliexpress i Vinted. Marketplace’y cieszą się w Polsce ogromną popularnością – i mogą nauczyć nas kilku rzeczy o tym, jak powinna wyglądać skuteczna sprzedaż w e-commerce.
Dedykowany sklep internetowy czy Magento? Wybierz mądrze!
Jeśli w Waszej organizacji rozważacie wdrożenie dedykowanej platformy e-commerce, z pewnością doskonale znacie wszystkie zalety takiego rozwiązania. My jednak chcielibyśmy opowiedzieć Wam o alternatywie: szybszej w uruchomieniu, mniej kosztownej i zdecydowanie łatwiej skalowalnej. Interesującą przeciwwagą dla systemów customizowanych jest bowiem Magento. Sprawdź, co będzie lepszym rozwiązaniem dla Twojej firmy: dedykowany sklep internetowy czy Magento?
Piękno z dostawą pod drzwi. Jak radzi sobie branża kosmetyczna w e-commerce?
W ekonomii funkcjonuje pojęcie tzw. efektu szminki – w czasach kryzysu gospodarczego konsumenci oszczędzają, ale… nie na wszystkim. Na przykład nie na kosmetykach. Sektor beauty dobrze poradził sobie z zawirowaniami rynku, które wywołała pandemia, a potem wojna na Ukrainie, inflacja i rosnące ceny energii. A jak wypada branża kosmetyczna w e-commerce? Równie dobrze!
7 powodów, dla których Magento może dać Ci realną przewagę nad największym konkurentem
Nie bez powodu takie marki, jak Nike, Ford czy Castorama budują swoją obecność online z wykorzystaniem Magento. To platforma, która może przynieść realną przewagę konkurencyjną – daje przestrzeń na tworzenie wizjonerskich rozwiązań i nieskrępowany rozwój. Przekonaj się, dlaczego Magento jest najlepszym wyborem dla firm, które patrzą szerzej i mierzą wyżej.
Branża sportowa w e-commerce – nasycona czy perspektywiczna?
Branża sportowa w e-commerce to rynek nasycony i mocno konkurencyjny. Nie oznacza to jednak, że nieperspektywiczny – rozpoczęcie sprzedaży internetowej zawsze przynosi szansę na dynamiczny rozwój firmy. Sprawdź, jak wygląda rynek odzieży i obuwia sportowego w Polsce i jakie wyzwania stawia przed organizacjami, które chciałyby poszerzyć skalę swoich działań o e-commerce.
Branża motoryzacyjna w e-commerce – szanse i wyzwania
Branża motoryzacyjna wydaje się nie przystawać do e-commerce – w końcu sprzedaż samochodów czy komponentów silnika na odległość nie jest tak prosta, jak sprzedaż butów. Mimo to jej digitalizacja postępuje. Najwięksi gracze automotive od lat z sukcesem rozwijają swoje e-platformy, wyznaczając tym samym branżowe standardy. Sprawdź, jak prezentuje się branża motoryzacyjna w e-commerce. Charakteryzujemy jej specyfikę i wyzwania, przed którymi stoi.
Wybrali Magento, bo są wielcy, czy są wielcy, bo wybrali Magento? 43 największe polskie sklepy Magento
Castorama, eobuwie, Martes Sport, Superpharm, Homla, Poczta Kwiatowa… Nawet jeśli nie jesteś klientem tych e-sklepów, pod kątem biznesowym ich sukces z pewnością robi na Tobie wrażenie. Co je łączy? Magento. To największe polskie sklepy internetowe Magento – a zarazem dowód, że system od Adobe tworzy solidne fundamenty pod sprzedaż wielokanałową i rozwój silnych organizacji.
7 sposobów, jak wykorzystać AI i ChatGPT w e-commerce
Czy w stanie permanentnego przepracowania nie zdarzyło Ci się marzyć o osobistym asystencie? Takim, który w mniej niż 10 sekund znajdzie dla Ciebie potrzebne informacje, ubierze je w formę tabeli czy prostego zestawienia, podsunie pomysły na nowe działania, a nawet napisze za Ciebie prosty tekst? Oto on: ChatGPT zasilany AI, sztuczną inteligencją. Sprawdź, jak wykorzystać ChatGPT w e-commerce. Ale ostrzegamy: jego możliwości są zdumiewiająco-onieśmielające!