Spis treści
Zdjęcia produktów – wstępne założenia
W sprzedaży online zdjęcie produktowe jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzję zakupową. Jego celem jest jak najdokładniejsze zaprezentowanie produktu kupującemu.
Są to rekomendacje, a nie precyzyjne wymagania. W zależności od branży lub specyfiki konkretnego przypadku korzystniejsze może okazać się wykonanie zdjęć produktowych w inny sposób.
Główne zdjęcie produktu
Główne zdjęcie produktu, miniaturka, powinno być najbardziej reprezentatywne. To obrazek, który wyświetla się na przykład na liście produktów i jako pierwsze zdjęcie na karcie produktu.
Liczba zdjęć na stronie produktu
Minimum dla bardzo prostego produktu to 2–3 zdjęcia. Dla złożonych przedmiotów polecamy całe galerie składające się z nawet kilkunastu zdjęć.
Parametry techniczne zdjęć produktów
Rekomendowane wymiary i proporcje zdjęć
Z naszego doświadczenia wynika, że najwygodniej jest stosować zdjęcia kwadratowe.
- Minimalna rozdzielczość: 1000×1000 px.
- Rekomendowana rozdzielczość zdjęć: 2500×2500 px.
Format zdjęć
Rekomendowanym formatem zdjęć produktów jest JPG (minimalny poziom kompresji) lub PNG.
Tło
Jednolite białe tło jest najbardziej uniwersalne.
Kolory i cienie
W skrócie, szczególną uwagę należy zwrócić na: właściwą ekspozycję z dużym zakresem tonalnym; optymalnie ustawiony balans bieli oddający rzeczywiste kolory produktu; dobre oświetlenie, cienie miękkie i delikatne.
Zdjęcia produktów – dobre praktyki
Co pokazać na zdjęciach produktowych?
- Wszystkie szczegóły przedmiotu, tj. widok ogólny, detale, powiększenie najważniejszych elementów, przekrój.
- Produkt w opakowaniu i bez opakowania.
- Zasada i przykład działania, wykorzystania w praktyce.
- Wybrane kategorie produktowe wymagają prezentacji z modelem/modelką.
- W przypadku specyficznych produktów możesz pokazać przedmioty kontekstowe lepiej prezentujące użycie.
Czego nie umieszczać na zdjęciach produktów?
Nie umieszczaj:
- tekstów, napisów, grafik,
- znaków wodnych (np. logo swojej firmy),
- ramek, tzw. borderów itp.
Znasz już rekomendacje, jak przygotować zdjęcia produktów do sklepu internetowego. Zapoznaj się z naszymi poradnikami dotyczącymi opisów i kategorii produktów:
- Jak tworzyć opisy produktów?
- Jak tworzyć opisy i tytuły kategorii w sklepie internetowym?
- Jak pisać opisy produktów, które sprzedają?
Masz pytania? Przejdź do zakładki Kontakt.